Vinterförvaring

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Jag har plats för din hoj i vinter. Kallförråd utanför Helsingborg finns att tillgå. Pris 800:- fram till 29/4. Endast förvaring, så ingen kommer ha tillgång till lokalen under vintern. Och du har själv din hoj garageförsäkrad.

Skicka PM om du är intresserad.

Mvh André
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
inte för att jag har nått behov för det, men det va dyrt för ett kallförråd.

800 spänn totalt sett är väl inte så farligt för en förvaringsplats även om det är ett kallförråd. Bara kontrollera att kylarvätskan tål minusgrader vid en köldknäpp. Sedan är det ju bra om ingen får tillgång till förrådet utan måste komma överens med förrådsinnehavaren om man ska dit. Det är så jag tolkar att han tänkt sig. Då slipper man att hyresgästerna tar med sig obehörigt folk dit. Nu har jag eget garage så det här är inte aktuellt för min del.
 

zerokool

Gube
Gick med
5 May 2008
Ort
Här i min trånga etta
Hoj
FZ8S SP -11
Om man jämför med vad jag tex har i år, Bike i trollhättan 995:- o då ingår en liten vårservice
För nått annat år sen hade jag min i ett varmgarage hos en bilhandlare för 300:- månaden, visserligen va det o Östersund då men det borde inte ha nån betydelse.
Det kanske e annat här söderut i landet, men jag personligen tyckte det va dyrt för ett kallförråd
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Dom kommer kolla upp o se till allt den e fit for fight när jag hämtar ut den till våren

http://www.blocket.se/alvsborg/Vinterforvaring_Bike_Trollhattan_995___36584029.htm

Förefaller billigt om det inte vore för orden om vi får
Vad blir priset om man endast vill ha vinterförvaring och inget annat? Om det fortfarande är 995 kr tycker jag det är oerhört förmånligt, men jag tycker inte formuleringen tyder på att så är fallet.

Ett garage där jag bor kostar 1000- 1200 kr/månad. Det är ingen billig vinterförvaring om man endast skulle hyra plasten för sin motorcykel. Man får inte förvara motorcyklar/mopeder i cykelförråd och det finns få fastigheter som har avställningsyta för mopeder och motorcyklar inomhus.

Återstår då att ställa motorcykeln utomhus under ett överdrag. Har man tur finns det en innergård där man kan ställa den utom synhåll för klåfingriga individer. Men vädrets makter kommer att göra åverkan även om man täcker med vattentätt överdrag.

Skulle välja ett kallförråd för 800 kr alla dagar i veckan så länge det inte är en fukthärd som ofta tyder på att det är dåligt ventilerat, otätt tak eller dålig dränering runt fastigheten.
 

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition

Barris

Nordenpaketet!
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Landskrona
Hoj
Kvaddad S1000rr och en Brapp brapp
jag betalar ingen service iaf, pyntade 995 när jag lämnade in den

Kommer du kanske få göra när du ska hämta ut den,
det står ju faktiskt ...
Vi har en larmad, fuktfri och uppvärmd lokal där vi vinter förvarar din ögonsten för 995:-/vinter inkl. batteriladdning och vinterförvarings åtgärder OM VI FÅR GÖRA EN SERVICE PÅ DIN HOJ I SAMBAND MED FÖRVARINGEN
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
tro vaf*n ni vill, jag kommer inte att behöva betala me än just dom 995:-
*suck*

Jag tror inte vi kommer så långt i den här diskussionen.

Förutsätter vi att det är som du säger att du betalar 995 kr för endast vinterförvaring så kostar det 1995 kr här nere hos en mc-firma. Det är fakta. Jag tar mig friheten att påstå att mc-firman här nere har högre omkostnader i hyra och övriga lokalkostnader än firman du tog upp so exempel.

Trådskaparen har inte samma omkostnader och kan ta en symbolisk summa som täckningsbidrag till hyran av sin lokal. Tror ingen här nere tycker att det är för dyrt eller att trådskaparen skinnar honom. De är nog bara tacksamma att ha en möjlighet att ställa undan sin motorcykel från väder och rusk i ett par månader.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top