Vinterförvaring

Det är möjligt att du har fått någon specialdeal, men annonsen klargör med all önskvärd tydlighet att vinterförvaringspriset 995 kronor är giltigt i samband med att även en service bokas.

http://www.biketrollhattan.se/annonser/pdf/vinterforvaring_www_.pdf

Om jag packar in sex motorcyklar i mitt garage. De borde gå in utan att man staplar dem på varandra eller packar dem tätt som sillar. Hyran från 1/10 - 1/5 = 7 månader blir totalt 8400 kr (hyra 1200 per månad). Delar man kostnaden på sex stycken blir det 1400 kr för hela tidsperioden. Yamaha Center tog 1995 kr för samma tidsperiod och det är ett företag med vinstsyfte. Om vi istället kortar av perioden en månad från en början i november så blir kostnaden 1200 kr när det gäller mitt personliga garage och då har jag endast delat kostnaden solidariskt för den här tidsperioden. Att jag har en kostnad övriga 5 månader är inte inräknat om vi tänker att jag skulle ha vinterförvaring som affärsupplägg med mitt garage. Som kontraktsinnehavare står man dessutom för hela risken. Ofta blir det strul när folk ska hålla på att dela kostnader. Alltid någon som ligger efter med betalningar och så vidare. Tycker knappast att man kan tycka att 800 kr är oskäligt även om förvaringslokalen inte ligger i ett a-läge mitt i stan.

Lämnade in min på 1000 mila service i september förra året och hämtade ut den 7 månader senare, allt som allt ca 1900:- Det kallar jag service :tummenupp

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back