Ja, avluftningen på tanken gör att de läcker bensinångor.
Då struntar jag i att tända ljus hemma helt enkelt.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, avluftningen på tanken gör att de läcker bensinångor.
Då struntar jag i att tända ljus hemma helt enkelt.![]()
Det är ingen fara. Hade den mängden bensinångor gett upphov till bränder eller explosioner så hade det varit bra mycket vanligare med smällar i garage.![]()
Stoppa inte ner ljuset i tanken bara.![]()
Börjar det brinna i lägenheten så är det struntsamma hur många lite det är i, då har jag andra problem.
Undrar mest ifall en "hel" hoj läcker bensinångor eller inte?
Börjar det brinna i lägenheten så är det struntsamma hur många lite det är i, då har jag andra problem.
Undrar mest ifall en "hel" hoj läcker bensinångor eller inte?
Jo. Förvisso kan man tycka att man har värre problem än om det är för mycket bensin i tanken.
Men å andra sidan.
Om man bor i lägenhet och det brinner och brandutredningen sedan kommer fram till att du troligen hade för mycket bensin i tanken (Mer än man får ha i lägenheten enligt reglerna) och att detta troligen påverkat brandförloppet negativt så kan det sluta med att ditt försäkringsbolag inte ersätter skadorna.
Blir det skador på andra lägenheter i huset eller på delar av fastigheten som förvaltas av bostadsrättsförening så kan du komma att krävas på den del kostnader den vägen också.
dvs om du har med bensin än du får ha och det börjar brinna så kan det sluta med djävligt jobbiga skulder också.
Menade mer om jag har 5l eller 10l.
Bensin är lite varierande lätt att tända eld på. I ungdomen brukade en god vän släcka sina cigaretter genom att doppa dem i tanken på moppen. En annan kamrat råkade ut för att tanken sprack på hans Mustang Mamba så det droppade bensin på motorn och vips behövde brandkåren komma till bensinstationen och släcka. Vad jag vill säga är väl att man ska ha respekt för bensinångor.
Då struntar jag i att tända ljus hemma helt enkelt.![]()
En till fråga här som jga kom och tänka på men tror jag redan vet svaret.
Är det bättre eller sämre om man startar hojen ibland under vintern och låter den gå varm?
Jag tror att det inte spelar någon större roll iaf men frågar ändå![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |