Vinterförvaring av hojen i lägenheten

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Hade tänkt låta hojen stå i garaget hela vintern. Men när jag går ut för att kolla till hojen så träffar jag på grannen som berättar att natten till idag så har några tjuvar varit på stöldräd och snott 2 hojar i mitt bostadsområde.
Båda hojarna var inlåsta i garage. Ett av dom uppbrutna garagen ligger brevid mitt.
Misstänker att det var min hoj dom var ute efter. Den stulna i garaget brevid var en gammal hoj från tidigt 90-tal sent 80-tal.

Bestämmer mig för att flytta in hojen i lägenheten istället. Vågar inte chansa längre.

Det var lite tight att få in den med det gick.
Behöver jag nämna att jag inte har någon sambo.

(Ifall ni undrar varför vissa saker är maskerade på bilderna så vill jag inte underlätta för tjuvar.)

Bifogat

• Vinterförvaring_1.jpg
    Vinterförvaring_1.jpg
    131.6 KB · Visningar: 461
  • vinterförvaring_2.jpg
    vinterförvaring_2.jpg
    102.6 KB · Visningar: 398
  • vinterförvaring_3.jpg
    vinterförvaring_3.jpg
    116.9 KB · Visningar: 627
  • vinterförvaring_4.jpg
    vinterförvaring_4.jpg
    76.5 KB · Visningar: 1,073
Last edited:
:bow

vurderer å gjøre det samme da jeg reiser hjem til norge på jule-semester, problemet er bare at jeg bor i 10. etage....
mulig at den går i heisen :3freak

Snyggt!

Snart ska min in i lägenhet igen också :banana

Finare prydnad finns inte!

FAN va koolt !!
Nu ska jag hem och mäta dörrhålet...

Synd bara att du e tvungen att ha det så pga att det finns idoter som inte kan skillja på ditt och mitt...

Appropå det jag var på Center Syd i Löddeköpinge igår.
Presic när vi kommer in i köpcentat ser vi en väktare som jagar en väskryckare,
han är betydligt snabbare och tacklar tjuven som i amerikansk fottboll rätt in i H&M:s skyltfönster....klirr,krass brak och skrik... där ligger grabben och blöder som fan så ambulans tillkallas, iväntan får han ligga på magen mitt i gången med hanklovar så alla kan gå förbi och se vem han va!!

Hoppas han lärde sig något !
Muuuuaaahahahahaha

Wiseguy skrev:
Hade tänkt låta hojen stå i garaget hela vintern. Men när jag går ut för att kolla till hojen så träffar jag på grannen som berättar att natten till idag så har några tjuvar varit på stöldräd och snott 2 hojar i mitt bostadsområde.
Båda hojarna var inlåsta i garage. Ett av dom uppbrutna garagen ligger brevid mitt.
Misstänker att det var min hoj dom var ute efter. Den stulna i garaget brevid var en gammal hoj från tidigt 90-tal sent 80-tal.

Bestämmer mig för att flytta in hojen i lägenheten istället. Vågar inte chansa längre.

Det var lite tight att få in den med det gick.
Behöver jag nämna att jag inte har någon sambo.

(Ifall ni undrar varför vissa saker är maskerade på bilderna så vill jag inte underlätta för tjuvar.)
Nu har du en sambo!

Passade på att montera upp en gammal lysrörslampa bakom hojen så att man får lite stämmningsfull belysning i tv-soffan.
Svårt att få till bilden med min digitalkamera. Men snyggt blev det.

Kan ju även nämna att det här har inte minskat min abstinens efter hojåkandet. Snarare tvärtom..

Bifogat

• 1dscf0001.jpg
    1dscf0001.jpg
    49.3 KB · Visningar: 643
Respekt till er som har hojjarna i hemmets mjuka vrå..
Men större respekt till er som vågar göra det trots sambo..

Störst respekt till er som väljer en sambo som tillåter detta!

Hade jag haft ett par trappor färre så hade jag nog tagit in nån av hojjarna, bara för att jag vill! :squid

Pär skrev:
FAN va koolt !!
Nu ska jag hem och mäta dörrhålet...

Synd bara att du e tvungen att ha det så pga att det finns idoter som inte kan skillja på ditt och mitt...

Appropå det jag var på Center Syd i Löddeköpinge igår.
Presic när vi kommer in i köpcentat ser vi en väktare som jagar en väskryckare,
han är betydligt snabbare och tacklar tjuven som i amerikansk fottboll rätt in i H&M:s skyltfönster....klirr,krass brak och skrik... där ligger grabben och blöder som fan så ambulans tillkallas, iväntan får han ligga på magen mitt i gången med hanklovar så alla kan gå förbi och se vem han va!!

Hoppas han lärde sig något !
Muuuuaaahahahahaha

http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,62474863_852__,00.html

Wiseguy skrev:

Tyvärr så vet jag vart du bor, ser det på bilderna. Vilken lgh det är, granne med en polare till mej. Hade inte en aning om att det bodde någon med hoj där nu förtiden.

Qwerty skrev:
Tyvärr så vet jag vart du bor, ser det på bilderna. Vilken lgh det är, granne med en polare till mej. Hade inte en aning om att det bodde någon med hoj där nu förtiden.

Ifall min hoj försvinner från min lägenhet så vet jag var jag ska börja leta. ;)

Wiseguy skrev:
Ifall min hoj försvinner från min lägenhet så vet jag var jag ska börja leta. ;)

Ett litet råd bara.
Fick ha min hoj i lägenheten en vecka, sedan kastade min sambo ut den...hehehe:fakta
Om den är ny är det okej, men en beg luktar bensin som fan.
Vänta ska ni få se:rock

Vem behöver hiss?? :va
Jag har min Retta i lägenheten och då bor jag 3 våningar upp utan hiss.. :banana :banana :banana
Vill någon försöka stjäla den så kan de ju försöka.. :kulspruta
Tog en kvart och 4 killar så var den uppe..
Jag hade ingen lust att betala 1500:- + garagehyra i månaden när jag kan ha den hemma och mecka lite samtidigt. En riktigt bra lösning tycker jag.. :hej :hej

Jag bor hos morsan! och har min i vardagsrummet. Även resten utav de saker som brukar finnas i garage. Tur att hon förstår :Bugar

Jag har också hojen inomhus..... Hos mormor! :D Snacka om att vara förstående när man är snart 80 år och låter barnbarnet ha motorcykeln parkerad inomhus hela vintern, hon é cool :cool: :rock :rock Det är den 5:e motorcykeln hon har inne hos sig på 3 år :fakta Dessutom har det hänt mer än en gång att jag bara "måste" starta upp hojen för att kolla så att den funkar, eller lyssna på det nya slip-onet jag precis köpt. Inga sura miner fastän det luktar avgaser i hela huset i flera timmar efteråt :bow :bow

Nu när jag ska flytta till Gbg så skulle jag bra gärna vilja ha hojen inne i lägenheten, har ju en stor 3:a så utrymme finns det. Men tjejen tyckte inte att jag va riktigt klok när jag föreslog det :kocko Vad hon säger bryr jag mig iofs inte så mycket om :FU , då är det väll större risk att hon som jag hyr av har lite synpunkter på det hela (hyr i 2:a hand).

Men faan vilken fin prydnad det vore att ha hojen inne :banana

MackeNo1 skrev:
Jag har också hojen inomhus..... Hos mormor! :D Snacka om att vara förstående när man är snart 80 år och låter barnbarnet ha motorcykeln parkerad inomhus hela vintern, hon é cool :cool: :rock :rock Det är den 5:e motorcykeln hon har inne hos sig på 3 år :fakta Dessutom har det hänt mer än en gång att jag bara "måste" starta upp hojen för att kolla så att den funkar, eller lyssna på det nya slip-onet jag precis köpt. Inga sura miner fastän det luktar avgaser i hela huset i flera timmar efteråt :bow :bow

Nu när jag ska flytta till Gbg så skulle jag bra gärna vilja ha hojen inne i lägenheten, har ju en stor 3:a så utrymme finns det. Men tjejen tyckte inte att jag va riktigt klok när jag föreslog det :kocko Vad hon säger bryr jag mig iofs inte så mycket om :FU , då är det väll större risk att hon som jag hyr av har lite synpunkter på det hela (hyr i 2:a hand).

Men faan vilken fin prydnad det vore att ha hojen inne :banana
Tummen upp för din mormor och min morsa :hej

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma