Vinterförvaring av bil?

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Eftersom jag förmodligen inte kommer få sålt min pärla innan jag ska ut och resa så funderar jag lite på hur jag skall vinterförvara den. En A3 -04 . Ska tvätta den riktigt noga innan jag ställer in den i varmgarage, men är det något mer man bör tänka på när den ska stå stilla i 3 månader?

3 månader, det är ingenting, det klarar den utan åtgärder.

Vill du vara säker, pumpa däcken lite extra.

Torrbollen kanske?
9518_3.jpg

Torrbollen kanske?
9518_3.jpg
Det skulle jag rekomendera. När jag köpte min tattarbil (se profilbild) hade jag inget KK än så jag stälde den i en gammal lada vi hade, när jag sen skulle köra ut den var det mögel på bälten och handtag och så.. Den känndes allmänt ofräsh...
Men det försvann på några veckor.

GuW: Vet att det inte är lång tid, jag frågade dock om det fanns något man borde göra innan man ställer av den.

Koppla ur batteriet ba så e de lugnt sen...
Ställde in min gamla bil lerig o skitig i en lada över vintern, de va ingen fara.

Min bil har inte ens varit i närheten av en lada. Det är ett fräscht varmgarage.

Batteriet kommer inte kopplas ur.

En torrboll kommer nog att inhandlas, tack för tipset. :)

Finns väll ett helt gäng torrbollar på SH.. :arsele
Säkert någon som ställer upp gratis bara dom får vara i ditt varmgarage :tummenupp

GuW: Vet att det inte är lång tid, jag frågade dock om det fanns något man borde göra innan man ställer av den.

Min bil har inte ens varit i närheten av en lada. Det är ett fräscht varmgarage.

Batteriet kommer inte kopplas ur.

En torrboll kommer nog att inhandlas, tack för tipset. :)

Har jag nånstans påstått att din jävla bil varit i närheten av en lada eller?
Jag bara sa att jag ställde in min gamla bil i en lada några månader för att du skulle fatta att du lugnt kan ställa in din bil i ditt fina varmgarage utan några åtgärder.
O ja, batteriet håller sig nog i 3 månader så de kan du väl ha kvar då.

Ta bort minuspolen bara sen e d lugnt. Torrbollen kan du ställa i garaget, kan inte se varför den ska finnas i bilen.

Koppla loss batteriet men låt det sitta kvar. Om du vill låta batteriet vara inkopplat för larmets skull så kan du nog glömma det ändå, larmet kommer dra ur batteriet långt innan du kommer tillbaka.

Om bromsvätskan aldrig är bytt så är det smart att göra det innan du ställer av den. Gammal fuktig bromsvätska i en stillastående bil får kolvarna att rosta ihop och börja kärva helt i onödan.

/V - som har en avställd bil utomhus i tre månader med gammal bromsvätska i systemet... kommer bli ett helvete vid hemkomsten den här gången också.

Back