Vinter hoj?

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Hej alla glada. Sitter här å funderar på om man skulle skaffa sig en vinter hoj.
Visst jag kan ta motarden å bränna med men vill inte riskera å vurpa med den vilket man lär göra om man tar ut den på isbelagda gator. Tanken e väll å köpa nån gammal häck å smacka på ett par grov dubbade sulor å bränna på gator samt frusna sjöar. Har kollat lite på Kawasaki KLX 650 tidigt 90-tal som man kan få till hyfsade priser samt att dom inte ser allt för dumma ut. Kom gärna med åsikter å tips :tummenupp

Sikta på sent 80-tal, veteranförsäkring och 1600 kr/år helförsäkring... :P

Går själv i samma tankar, men jag har dock två hojar i garaget. En fin thunderace som jag aldrig tar ut i vinter och så har jag en thunderace till också fin men ombyggd till streetfighter som jag kom över billigt då den var krachand men jag har renoverat upp den klart från grunden alldeles snart och nu är jag toksugen på att dubba på den och testa att köra lite i vinter på nån sjö och kanske ta några repor på nån väg och se hur det går.

Alla kommer tycka att jag är dum i huvudet säkert men jag är rätt galen och vet att det kan innebära en hel del smärta och kanske svida lite i plånboken vid eventuella krascher men vad fan gör man inte om hojsuget bli för stort nu på vintern.

Är det nån sportare jag skall testa på så är det då den, men än är det nån månad bort men får jag ut den i januari skall jag skriva och berätta hur det är att köra dunderklumpen på vintern.

Går själv i samma tankar, men jag har dock två hojar i garaget. En fin thunderace som jag aldrig tar ut i vinter och så har jag en thunderace till också fin men ombyggd till streetfighter som jag kom över billigt då den var krachand men jag har renoverat upp den klart från grunden alldeles snart och när är jag toksugen på att dubba på den och testa att köra lite i vinter på nån sjö och kanske ta några repor på nån väg och se hur det går.

Alla kommer tycka att jag är dum i huvudet säkert men jag är rätt galen och vet att det kan innebära en hel del smärta och kanske svida lite i plånboken vid eventuella krascher men vad fan gör man inte om hojsuget bli för stort nu på vintern.

Är det nån sportare jag skall testa på så är det då den, men än är det nån månad bort men får jag ut den i januari skall jag skriva och berätta hur det är att köra dunderklumpen på vintern.

SÅ jävla "crazy" är du inte som kör en dubbad kraschad fighter på isen, inget illa ment men du låter lite som om du vore den första...typ......vilket du inte direkt är...

Hoppas du inte kör ihjäl dig DIRECKT:)

Last edited:
Gött att inte alla är såna jävla pussys här och dömmer ut en på en gång.

Efter att ha sett dom där filmerna som på youtube som fårskallen slängde in så känns det nu som ett måste eller tvång att få Thunderacen på rull i vinter.

Blir nog jäkligt bra att träna lite stunt på sjön tänker jag nu.
Men får väll filma lite och lägga upp sen när jag fått i hop den. Just nu så är vevaaxeln på renovering men som sagat januari då skall den va i hop.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage