Vinkning?

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Jag hälsar på alla typer av motorcyklar förutom glidare där jag istället inväntar och ser om föraren hälsar på mig, då hälsar jag tillbaka :).

Glidarförare är ju som sagt ofta ganska risiga på att hälsa men eftersom jag oftast kör med svart visir så kanske det hänger ihop med Fenix teori :).
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Jag blev förvånad i början när jag var ute och körde när folk helt plötsligt började vinka :rodnar

Men visst hälsar man på mc-folket i den mån man kan!
 

Excalibur

Hata höst o vinter
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda CBR600FSport-01
Klart man hälsar!

Det är en cool grej att alla hojåkare är som en enda stor familj. Stannar man vid macken för att tanka och där står en annan hojåkare kan man alltid börja snacka skit även om man aldrig har setts förut. Det är en gemenskap.

Och ni som kör moppe... Ja tyvärr är ni inte en del av familjen än, men om 6 år eller nåt, då...
 

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Östergötland
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Håller med Excalibur! ,jag hälsar på alla ,vi hojåkare ska ju hålla ihop för vi är ju en enda stor familj!
Det är ju en tradition som vi måste bevara!
Sen att inte alla hälsar tillbaks (typ glidare m,m) är ju upp till dom,
 

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sodertalje
Hoj
Honda
Jag hälsar på de flesta, men jag måste säga att glidarfolket är klart sämst på att hälsa tillbaka.
 

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Ingen för tillfället
Touringtomtarna hälsar ju bara på varandra...så har de då vart dom 20 åren jag har kört hoj.
men visst... hälsar dom på mig så får dom ju en vink tebax.
annars får det va..

sporthojsfolket är det inga problem med.. där vinkas de för fullt :tummenupp
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jag vinkar på allt å alla :hej :hej

Hejar de inte tebax så hetsvinkar jag lite istället så det blir övertydligt...... :fatta! :fatta! :fatta!
 

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dals Långed
Hoj
Ducati MS 1200 2013
chrille-r1000 skrev:
Sen det där med alla moppar som ser ut som sporthojjar, oxå pinsamt o hälsa på när man sen ser att det är en moppe på närmare håll.

Nä är det pinsamt det då???
Många mcåkare hälsar på mig när jag är ute på moppen. Hälsar dom så hälsar jag med. Brukar även hälsa först på vissa mc med (Sporthoj)


IOFS så är det mindre med mc som hälsar på mig på¨moppen numera. Kanske är några som tyckt det varit pinsamt? :D

Händer ofta att jag hälsar på mc när jag kör bil med. Undrar om dom fattar att bilföraren kanske då okså har hoj?
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
Swedish Viper skrev:


Händer ofta att jag hälsar på mc när jag kör bil med. Undrar om dom fattar att bilföraren kanske då okså har hoj?


Hehe, det gjorde jag ett par ggr här på vårkanten ner med
rutan :tummenupp och lyssna på :musik Har juh ingen hoj
att åka på än, måste inhandla nytt batteri... går barta på ena cyllen :gråta
 

Alex R1100S

Numer bosatt i Norr
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR600RR-06 & CB500 -77
Hälsar självklart på alla hojjar... även moppar om de hälsar först... inget pinsamt med det :tummenupp ...man har ju själv en gång i tiden trimmat moppar och drömt om den dan man fick köra riktig båge! :)
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
sgtpepper skrev:
Jag hälsar på alla typer av motorcyklar förutom glidare där jag istället inväntar och ser om föraren hälsar på mig, då hälsar jag tillbaka :).

Glidarförare är ju som sagt ofta ganska risiga på att hälsa men eftersom jag oftast kör med svart visir så kanske det hänger ihop med Fenix teori :).

Jag tror stenhårt på denna teorin!! :fakta
Jag kör ju med orangevisir och ingen jävel hälsar på mig. Antar att alla stirrar på visiret för mycket och försöker avgöra om det är ett "hälsningsbart visir" eller inte. Och när det bestämt sig är det oftast försent... :rolleyes:

Jag hälsar själv på alla, i alla fall så här tidigt på säsongen... :D
:1pajas
 

Teke

Member
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Järfälla
Hoj
Blade
jag hälsade på alla typer av hojar i början av min hojkariär,
men har efter ett tag så insåg jag att det var allt för sällan man
fick en :hej av HD/touring/guldvinge så nu in vänter jag en :hej
först av dom. känns som att dom ser ner på oss sporthojs
ägare eller nått. tycker iallafall att det är förbanat hög färdigt
att nåncha(stavning ?) en hällsning. det är ju knappast så
att dom har lite mycke att göra för stunden, som en på en sport- hoj kan ha men till alla riktiga hojar :hej :hej :hej det för
fullt
 
Last edited:

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Jag hälsar på alla...fast som vissa skrivit är glidarna sämst på att hälsa tillbaka
 

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
TL1000s -97
Jag hällsat alltid på alla! Tycker bara det är tråkigt när man inte får svar. :squid
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Thundercat skrev:
jag brukar heja om jag har möjlighet... jag har också råkat hälsa på moppar... :eek:

Jag hejja på en moppe en gång, fan va arg jag blev. Sen hejja jag på en HD en annan gång utan att få hej tebax så d e d slut med nu. Endast sporthojjare nuförtiden. Hejjar de inte tillbax kan det bero på att de kör för fort, koncentrerar sig på fordonet framför eller annat. Jag hinner inte heller alltid hälsa på alla sporthojjare.

750RR
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
hejja

Hejar på alla tvåhjulingar, även moppar om de vinkar först.
Glidare vinkar sällan tillbaka faktiskt, har jag märkt. Vibrerar väl så de inte kan släppa styret kanske :lol

Fasst jag kan erkänna att när vi åkte runt i sverige en vecka i somras så vart man både slö i vink handen och ouppmärksam på vad som hände på andra sidan motorvägsräcket stundtals. Men vi var 3 st. så någon hann alltid vinka.

En gång när vi var i Katrineholm så kom vi till rödlysen. jaf såg några mcåkare som var på väg att höja sina händer å vinka. Spanade snabbt på lyset, det visade grönt, såg mot åkarna, vinkade och kollade sen på lyset. Det var RÖTT.
Min handledare och dåvarande pojkvän hade stannat framför mig.
Det vart till att stå på bromsen då :skrämd

Efter det har jag lärt mig att utvärdera om det är värt att vinka. Särskild som övningskörare och relativ nybörjare som man är :rodnar :rolleyes:
 

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Sporthojar och offroader hejar alltid så är det, kanske för att vi har det gemensamt att vi faktiskt kör våra hojar medans länsfotöljerna på hjul mest sitter och plillar sig i naveln. :D .
Kanske är det så att HD trenden skapade en massa hojåkare som egentligen inte är hojåkare i själen, utan att det mest handlar om att visa upp nått dyrt eller image.
Det är faktiskt synd att MC-familjen bryts upp i subgrupper, så jag försöker bevara trenden och hejar på alla. :hej :hej :hej
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top