Vinkning?

Costanza

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Vespa lx125
Brukar ni vinka på alla möjliga hojar? själv så brukar jag jag allt ta ut handen....även till HD:killarna som faktiskt ofta reflekterar hälsningen..
Har hört att alla hejar på Ducati:killarna, kan stämma tror jag allt..eller?
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Jag hejar på alla motorcyklar, även glidare... och jag får i princip alltid "svar" :D
 

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Ale kommun
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Hälsar på dom som hälsar på mig först, känns så pinsamt om man hälsar på nån och han/hon inte hälsar tillbaka, speciellt då när man åker med flera polare.
Sen det där med alla moppar som ser ut som sporthojjar, oxå pinsamt o hälsa på när man sen ser att det är en moppe på närmare håll.
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
chrille-r1000 skrev:
Hälsar på dom som hälsar på mig först, känns så pinsamt om man hälsar på nån och han/hon inte hälsar tillbaka, speciellt då när man åker med flera polare.
Sen det där med alla moppar som ser ut som sporthojjar, oxå pinsamt o hälsa på när man sen ser att det är en moppe på närmare håll.

Hahaha, jag trodde jag var ensam om att "se fel" på moppar och hojar :hej
 

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Ale kommun
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
SpeedFight skrev:
o varför hälsar man inte på moppar... :confused:


Därför att det är nån slags under kategori tycker jag, har som sagt hälsat på moppar, men insåg först på närmare håll att det var en moppe jag hälade åt :4skrika
 

petter

aka [telia]sketatufftnamn
Gick med
9 Mar 2003
Ort
kba
Hoj
mellan hojar
hehe, nu i veckan var det en "sporthoj" som hejade på mig , måste vara vår eller nåt, i januari hejar alla hojar på mig (word to my peeps)

nej men allvarligt så är "sporthojs"åkare sämre på att besvara tjingsarna tycker jag, iaf här i kba.

sämst är dock fotöljåkarna men det gör inget...
 

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Hälsar som regel på allt och alla (utom moppar), får som regel vinkning tebax, utom från merparten av HD och GoldWing...
Har dock en teori på området, HD och Goldwing är mer benägna att hälsa när man har blankt visir på. Så fort som mitt svarta visir sitter på så får man kalla handen....
Och med tanke på att jag kom till insikt med denna fantastiska teori för typ 34sekunder sen så ska jag nog ta och tänka om den... :D
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
SpeedFight skrev:
o vad hade du tänkt dej att jag som 15åring ska köra då..?? R1?

Hehe, ja varför inte :crash

Nejmen du får la hålla dig lite, du behöver ju inte hälsa heller... för du hälsar väl inte på alla moppar du möter, eller?

Iallafall... jag hälsar inte på moppar, och jag är inte den enda. De flesta gör det inte, det är tillräkligt med hälsande ibland... särskillt när man närmar sig en mcträff hehe.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
sen om man inte hälsar, eller om man skulle "råka" hälsa på en moppe så är ju inte det förenat med dödsstraff heller....som tur är =)

Sååå, om jag råkade hälsa på en moppe så bjuder jag på de!!!...hehe...
 

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Dock är höjden av onödig hälsning när man möter någon halv-glidare i kurvor som tvunget ska vinka med hela handen när man själv ligger med knät 2cm från backen... brukar vifta med lillfingret bara för att indikera att jag är lite "busy" för stunden... :)
 

Honda_Driver

Guest
jag själv har åkt hoj sen tiden före jag kunde gå och farsan har ju alltid hälsat på mötande så det har blivit så att jag också hälsar numera. men man får ju inte alltid en näve tebax.... lite tråkigt :gråta
 

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200r Classic
en annan brukar ju alltid nicka till alla blokes som är ute å kör.
ingen annan som har märkt denna "coola" trend?
 

Mr. Fraghappy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
Ingen för tillfället
Själv så vinkar jag till alla till och med någon enstaka moppedist :hej har det blivit också, ofta får jag svar men det händer också att jag missar att hälsa själv (i kurvor och korsningar mestadels)

Så mera :hej :hej :hej åt varann så blir vi alla säkert mycket :)
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top