Mitra
Cava Leonem, 119.1 db
Dee_cati skrev:2339885
Lastbilschaffisar i all ära, i måndags var det nära att jag fick psykbryt på en. Jag skulle köra ut på en större 90-väg från en grusväg, ser en trdare komma. Jag åker lugnt ut, accar upp till ca 90 och helt plötsligt har jag bara en stor scaniafront med hellysen i arslet. Han höll en bra bit över 100 alltså, jag trodde alla nyare var spärrade? Hursom så tvärnitade jag iaf, lastbilen låste hjulen och vinglade och tutan höll igång. la mig på 90 igen, och han kom upp igen. Denna gång bromsade jag inte lika hårt men ändå så fick han tvärnita. Sen skulle idioten om i uppförsbacke, då tog mitt tålamod slut och jag släppte upp honom jämsides bara för att tvinga honom att avbryta och få sakta ner till 40 i uppförsbacke. Då var jag sugen på att dra ut honom ur lastbilen och strypa honom med fiskelinan. Till saken hör att jag hade en dekal i bakrutan där det stod "barn ombord"![]()
Om du accar lugnt upp till 90 så är det ju inte konstigt att han kom ikapp dig. Och om du sen tvärnitade bara för att det var roligt att leka polis

Vad skulle du gjort om han inte hade vinglat och låst hjulen?

Skulle oxå försökt att köra om dig om jag var han vet ju inte vad du mer tänker göra.
Och vad har dekalen barn i bilen med saken att göra