Vilsen slang

Yashi

Medlem
Gick med
25 Aug 2013
Hoj
-
Hallå! Håller på att sätta ihop det sista av hojen, men lade märke till denna slangen. Någon som vet var den andra änden går? Det är en Yamaha fzr 600 ifråga (92). Slangen går in i motorutrymmet, men jag har ingen aning om varifrån.

Bifogat

• 1402575919818.jpg
    1402575919818.jpg
    253.8 KB · Visningar: 144
Last edited:
Det ser ut som vevhusventilationen. Nånstans på förgasarbryggan är mitt tips, alternativt luftburken.

Förgasarbryggan, är det då hela färgasaranordning en du syftar på? Jaha, luftburken kan ju vara möjlig, har dock skrotat den och ersatt med öppet system. Ska kolla på den, ligger någonstans. Tack för tipset!

Jag vill minnas att det sitter en "pip" under luftburken där den där ska sitta, ja...

Det är vevhusventilationen som andra redan sagt. Den ska egentligen sitta på luftburken men då du har öppna filter så kan du antingen lämna den som den är med ett litet filter eller nåt i änden eller fixa en kopling till ett av filtren. Du bör inte plugga den.

En liten catchtank och ett filter, så att övertrycket inte spränger catchtanken, är väl vad som bör sitta på den slangen numera när luftburken är borta.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla