villka här kör DT

whitesnake skrev:
så du kan gasa upp den, utan koppling och ryck. för det kan inte jag på min strypta.

Oj visste inte att det inte räknades som gaswheelie om man ryckte upp den.
Självklart måste jag rycka för att få upp den.
:tungan
 
Last edited:
Tjet skrev:
Det är nog fel ställe att malla sig över en bil på. Men jag vet inte. :rolleyes:

Jag vet att jag är en månad sen med det här inlägget, men så fort du hade gjort bilteorin å halkan så mallade du dig med det :7peta
 
Jag kör en DT liknande:P fast Hondas look-alike XR :D den går ass bra fast har bara kört nåra mil med den, har inte fårr lämper än för att kunna övningsköra :@
 
Bio_Head skrev:
Jag kör en DT liknande:P fast Hondas look-alike XR :D den går ass bra fast har bara kört nåra mil med den, har inte fårr lämper än för att kunna övningsköra :@
Du har inte provsuttit/kört en DTR va? Det är stor skillnad mot Xr.
 
KalleNorton skrev:
Du har inte provsuttit/kört en DTR va? Det är stor skillnad mot Xr.

Nää, men vi hittade ingen ny DT i närheten under 30 tusen... så viöpte den näst bästa :) :rolleyes: :)
 
Börjar bli klar med Dt´n, har donat lite smått med den.
- Fixat yz-skärm framtill, MYCKET bättre profil! Lackade den själv i den blåa jag har. Skärmen kostar bara 180 :- på yamahacenter här i Västerås, så köp nu! :D

- Köpt Acerbics Nylonbrush Handtagsskydd, blev fetare! Ser mycket stabilare och faktiskt "större" ut. Från lelles, 695 :- tror jag det va.

- Nya landsvägsdäck, 90/90 - 21" och 120/80 - 18". 2400:-

- Motstånd till högerblinkers, blinkar rätt nu.. :hihi

- Passagerarfotpinnar till tjejen, Universal. 99 :-

- Deppipes, kommer nästa vecka enligt leverantör. 2900:- + frakt. :näsblod

De va allt, så snart då ska de åkas! Fan va jag älskar min Dt! :hihi :pannkyss

***Lite offtopic/mektips**** Flåt Anton...
När jag monterar effektsystem, och ska byta munstycke.
1. Visst sitter huvudmunstycket undertill i förgasaren?
2. Att ta loss förgasaren, bara o lossa luft + bränsle + och till cylindern? Och diverse slanger eller hur?
3. Något annat man ska tänka på?! Ska nog börja med 240, tror Bossjan gjorde det...
**********************

Kör lugnt Dt folket! Finns krut o hämta! :yoparty :näsblod
/mvh Johan
 
Kört som ett svin med min, Fullgas med kall motor etc.
Gått 700 mil med effekt system.
Utan det minsta problem.
Startar alltid på första kicken m.m.

Enda som krånglat är Framlampan.
Kostar dock inte många kronor att byta.
 
Tjet skrev:
Jag kör också DTR, har inte varit ett enda fel på den när jag haft den. Snart två år.

Trots att jag kört utan motorolja och tvåtaksolja, permanent fullgas och borttagen luftburk. Kvalité! :tummenupp

Då ska man inte köpa din :4skrika
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top