villka här kör DT

Freddola skrev:
Kört som ett svin med min, Fullgas med kall motor etc.
Gått 700 mil med effekt system.
Utan det minsta problem.
Startar alltid på första kicken m.m.

Enda som krånglat är Framlampan.
Kostar dock inte många kronor att byta.




Varför gasa fullt när den är kall? :D :va
 
Tjet skrev:
Bra, för det har någon redan gjort. :arsele
Jepp, köparen blev helt blåst. Hojen var helt slutkörd efter Tjets bakhjulsåkningar i toppfart. Vi som står nära Tjet vet att han aldrig låg under 10.000rpm. (rödmarkering 10.500rpm)
Hojen var i stort sett redo för skroten.
 
KalleNorton skrev:
Jepp, köparen blev helt blåst. Hojen var helt slutkörd efter Tjets bakhjulsåkningar i toppfart. Vi som står nära Tjet vet att han aldrig låg under 10.000rpm. (rödmarkering 10.500rpm)
Hojen var i stort sett redo för skroten.

Hojen hade redan blivit inlämnad på skrotad, men jag fick tillbaka den för det var ingenting de kunde ha den till för ingenting fungerande på den.

Blåst köpare, men jag blev glad. :)
 
Tjet skrev:
Hojen hade redan blivit inlämnad på skrotad, men jag fick tillbaka den för det var ingenting de kunde ha den till för ingenting fungerande på den.

Blåst köpare, men jag blev glad. :)

påminn mej att jag aldrig ska köpa nåt av dej :7peta
 
DT125lc -84

Butcher_boy skrev:
vilka här kör Yamaha dt
är det sant som många säger att den är välldigt tålig och stark




Bästa maskinen jag någonsin haft. jag har "lekt" varje dag sen början av sommarlovet med den och den har startat på första kicken varje gång och aldrig varit några problem. har bara bytt bromsklottsar fram bromsbackar bak ekrat om bakdäcket och nya däck. Nu håller jag på och sätter dit ny kolv för säkerhets skull. Bästa maskinen jag haft!

Tjenare alla som läser det här! Visst är yamaha dt en av världens bästa maskiner eller vad säger ni?! :) Jag har lekt med min maskin varje dag sen början på sommarlovet och den har gått underbart hela tiden! har bytt bromsbelägg fram backar bak, slangar, däck och nu kolv. (för säkerhetsskull)
Jo när jag plockade isär motorn så såg jag att kolven var väldigt filad! den gick i 145 km/h med GPS och på bakhjul 1an 2an bara gas. gick rycka lite så gick den upp på 3an 4an också!. sen nu satte jag på en ny kolv med mindre "fönster" och den blöddrar och varvar inte riktigt upp som den ska! Nu har jag åter igen plockat ner motorn och nu ska jag fila upp kolven! Jag förstår inte riktigt hur YPVS:en fungerar heller. det är en vajer och som en "spole" som vajern löper i. Men när ska den röra sig? när jag gasar händer inget. ska det röra sig när jag åker? kan man låsa den i nån ställning när den är öppen fullt eller vad blir bäst tror ni? Är enormt tacksamm för svar så jag kan få ihop min kära dt snart!
 
Hangman skrev:
Men när ska den röra sig? när jag gasar händer inget. ska det röra sig när jag åker? kan man låsa den i nån ställning när den är öppen fullt eller vad blir bäst tror ni? Är enormt tacksamm för svar så jag kan få ihop min kära dt snart!

Den öppnar sig vid runt 7000rpm.
Den ger lite bottendrag, så lås den inte. Fast många har ju iofs låst den med goda resultat... Ähhhh ja vetinte. :3freak
 
vid 6500 RPM fick jag en sån jädra kraft!

Speedsoda skrev:
Den öppnar sig vid runt 7000rpm.
Den ger lite bottendrag, så lås den inte. Fast många har ju iofs låst den med goda resultat... Ähhhh ja vetinte. :3freak




vid 6500 varv blev ljudet mörkare och den sticker som jag vet inte vad! det är nästan hemskt drag efter 6500 rpm! MYCKET ROLIGT ATT KÖRA!!!!!

Bottendraget är bra när man kör ur växlarna. om du åker på 3an sakta sen gasar fullt så bluddrar den upp till exakt 5000 varv sen glider den upp till 6500 varv då är det som turbo! då hör man att YPVSen öppnas!!!
 
Butcher_boy skrev:
vilka här kör Yamaha dt
är det sant som många säger att den är välldigt tålig och stark

Jag :hej
Varken speciellt tålig eller stark, men den går framåt i alla fall :tummenupp
 
ojoj vilken trevlig tråd jag kör dt den är hållbar... Jag tycker den verkar driftsäker både sjelv och med passagerar med effektsystem får du en toppenhoj.....
 
Haha.... :tuttar
Vem sålde du den till?
Nån här på sporthoj eller?

//Niklas



Tjet skrev:
Hojen hade redan blivit inlämnad på skrotad, men jag fick tillbaka den för det var ingenting de kunde ha den till för ingenting fungerande på den.

Blåst köpare, men jag blev glad. :)
 
slang-rikard skrev:
Jag kör en DT 125 LC YPVS 85:a. Bra, slitstark och tålig hoj! Tyvär har Yamaha nu under det senaste året slutat tillverka modelltypiska reservdelar och då det inte knappt finns några eftermarknadsprodukter kan man få problem när man t.ex. behöver ett nytt avgassystem.

Imorgon blir det förmodligen också en KTM 125 EXC! :banana

Har Exakt samma hoj fast svart/röd, går som ett spjut och aldrig krånglat i motorväg men varvmätarn pajja iår :rofl !!

Vet du eller nån annan en sida som säljer delar?? Helst Pirat...
 
Klart man har DT! Älskar denna skapelse och tackar dem på yamaha!
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top