Villka försäkrar 25Kw hojjar?

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Villka försäkringsbolag har lägre premie för hojjar strypta till 25Kw?

Villka försäkringsklasser finns det och villka hojjar från -97 ingår i dem (sporthojjar då + även SV650S och liknande)?

Last edited:
fins det några som har det kvar längre trodde dom hade tagit bort det (alla försäkringsbolag) Men vet inte säkert bara nått jag hörde... :va

The-PatriX skrev:
Villka försäkringsbolag har lägre premie för hojjar strypta till 25Kw?

Villka försäkringsklasser finns det och villka hojjar från -97 ingår i dem (sporthojjar då + även SV650S och liknande)?

Jag försäkrade min Kawa hos folksam nu för 2 veckor sen och fick det för 1920 hel/helår! :banana
Billigare kan det inte bli nästan! :tungan

Redan provat med Bilsport, de ville inte försäkra en klass 7 hojj tyvär.

Saken är den att jag till våren med största sannolikhet köper en CBR600F -99.
Ska strypa ner den till 25Kw och övningsköra med den (Saknar körkort och kan endast få mellankort förtillfället).

oGGe: Hur gammal är du, villken stad och hur länge har du haft hojjen?

Försöker gissa mig till försökringen men ringer Folksam imorrn!

The-PatriX skrev:
oGGe: Hur gammal är du, villken stad och hur länge har du haft hojjen?

Försöker gissa mig till försökringen men ringer Folksam imorrn!

Jag är 18 och bor mitt i malmö i lägenhet och haft hoj sedan jag var 16! :yoparty
Och är jävligt nöjd med försäkringen på Kawan! :hihi Betalar 3600 hel/helår för min Dominator! inte så billigt men det duger! :tungan

oGGe skrev:
Jag är 18 och bor mitt i malmö i lägenhet och haft hoj sedan jag var 16! :yoparty
Och är jävligt nöjd med försäkringen på Kawan! :hihi Betalar 3600 hel/helår för min Dominator! inte så billigt men det duger! :tungan

Satan vad billigt, har du strypt ner den till 1Kw eller låg du med nån gubbe från Folksams styrelse?
:confused:

oGGe skrev:
Man har ju sina knep! :rofl

Jag vet inte hur ja lyckades men jag är jävligt nöjd! :banana

Det ska du vara, IF vill ha nästan 24 000:- per år för att trafikförsäkra en hoj i mitt namn!

oGGe skrev:
Jag försäkrade min Kawa hos folksam nu för 2 veckor sen och fick det för 1920 hel/helår! :banana

hmm... :va .. / månad va?
har mycket svårt att tro att du har fått den premien med 18 år, bor i storstad + ZX6:a med helförsäkring... hmm.... men men..
:tummenupp iaf du lyckats med d.
/z

Köp en du har råd med då eller skit i att hel försäkra den! :D

Trodde faktist inte heller det var nån skillnad på 25kw - Utan idag skall det vara ursprungs effekten dom går på , det sa iaf alla försäkringsbolag jag ringde te när jag skulle försäkra min hoj i sommras! :näsblod
Kan la vara några sånna dära special försäkringsbolag som itne har ändrat på de , men det vore väl mest korkat med tanke på att alla som har 25kw (på pappret) oftast har mer än 25kw in real life!
Pga dom tatt bort de dära att de skulle bli billigare skulle jag tro!

mhv Mar

The-PatriX skrev:
Det ska du vara, IF vill ha nästan 24 000:- per år för att trafikförsäkra en hoj i mitt namn!

oGGe skrev:

Ta det gånger 12 så har du din årspremie, kan sätta mina kallingar på att priset du fått är per månad. Har märkt att de ofta gör så nu, kanske för att det ska låta mindre när de hivar ut domen.

Om jag vore du skulle jag dubbelkolla, dvs ringa och spela lite bakom flötet och bara "råka" fråga ifall det är /månad eller /år. Annars blir det ju en skaplig pungspark när första inbetalningen kommer!

Last edited:
Vissa bolag försäkrar i 25 kw om man har mellankort, vet att LF gjorde det tills år iaf.. men sen när man få obegränsat så höjs oxå effekten på försäkringen o då blir det inte lika kul längre.. (fast det e inte alltid det går med automatik). Fast man ska ju tänka på att man kanske inte få ut någon ersättning om man kör ostrypt o bara ha mellankort, o även om man har försäkring på 25 kw fast hojen e ostrypt!!

If försäkrar hojar med 25kw och går då också på vad den är reggad som och inte ursprungseffekten som dom flesta andra. Betalar 1200 hel/helår på min :tummenupp

Jag har bilsport och Mc, till mig sa dom att dom går på ursprungseffekten,
men det är inte hela världen med 2800helår/ halvförsäkr.(reggad 25Kw)

Folksam billigast för mig!

:banana Jag har precis ringt runt till "alla"bolag och min (FZR 600-89 25kw som jag gav 9000:- för) kostar som dyrast 13laxar(halvför/år) hos länsförskringar,
När jag nästan hadde gett upp(tänkte skrota hojen) ringde jag till Folksam och provade vilket visade sig vara en bra ide 1700:- halvför/år

Nu e det bara börja bygga om den till Streetfigter=jag lycklig
:banana

Pröva med Folksam..verkar vara billiga när det gäller 25 kW.
Betalar själv 1600 hel/helår zx9r....

folksam

jag har en r6 på 25kw(på pappret) 2500 helår-halvförsäkring tycker jag e helt ok ! obs ! hojen är till salu !!

min kawa är reggar som 25 kw...betalar jag 700/mån hos folksam ...halvår/hel...bor i malmö mitt i centrum... :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park