Villhöver - tråden som kostar, kanske...

Blev ursäktad att ela iväg för lite renoveringsshoppa, två närmsta tema hade naturligtvis slut på actionbältet så fick åka någon mil extra + felsväng men det vill jag inte prata om.

Bra syra

20210414-101018.jpg

Jojo I'm fit as hell, ska bara handla kläder här tror jag

20210414-101226.jpg

Fanns två olika lädur och den andra såg äckelgul ut på bilden men mer orange i verkligheten så den slank med också.

Lite OT hinner jag med också, 40 spänn st, trepack 115kr men på hemsidan och ingen annanstans stod det 3 för 99 pengar (billigare än Ikea men Ingvar vann upphandlingen av lampkontakter).

20210414-102409.jpg

-Ähum.. måste jag köpa 9st istället för 3st paket?
-Jadu.. Anna-Stina! Du dom här.. är det så?
-Ja, vet inte vem som tänkt till men så får det bli.
-Tack då vet jag.

För lite ruljans på den avdelningen helt klart.

20210414-102640.jpg

Provplocka lite medan jag ladda hem, kommer nog bli bra och helt klart en förbättring.

20210414-122657.jpg
Det där är ett garanterat bra sätt att få ont i ryggen på. I bygg har vi nästan till 100% gått över till verktyg västar så man får vikten högre upp på axlarna..

Tror faktiskt att jag har ett par nya snickrar bälten liggandes i sina förpackningar i en garderob, då modell skit dyra svarta läder.

Det där är ett garanterat bra sätt att få ont i ryggen på. I bygg har vi nästan till 100% gått över till verktyg västar så man får vikten högre upp på axlarna..

Tror faktiskt att jag har ett par nya snickrar bälten liggandes i sina förpackningar i en garderob, då modell skit dyra svarta läder.
Nja. Efter ca 12 år med verktygsväst på byggen så fick jag atros I axeln. Så min högeraxel är helt skrot numera. Snart läge att byta ut leden..
Det bästa är att släpa på sig så lite verktyg som man behöver.
Och måste man verkligen ha med sig mycket grejer nån gång kör jag ett såntdär brett bälte som går upp över ryggen.

Nja. Efter ca 12 år med verktygsväst på byggen så fick jag atros I axeln. Så min högeraxel är helt skrot numera. Snart läge att byta ut leden..
Det bästa är att släpa på sig så lite verktyg som man behöver.
Och måste man verkligen ha med sig mycket grejer nån gång kör jag ett såntdär brett bälte som går upp över ryggen.
Jo trasiga axlar är ju knappast bättre men precis som du säger ju mindre man har hängandes i kläder/etsetra ju bättre men det är en svår avvägning om man är i liftar på ställningar/stegar/bockar o inte vill leka iller upp o ned hela tiden.

Byta axelled finns ju 2 sätt, rätvänd o felvänd, rätvänd är att föredra har arbetskamrater som bytt till felvänd led o kan ej få upp armarna över halsen, men det är enklare för sjukvården om du väljer felvänd..

Visst, men elskåpbilen är väl ändå inget att spar på.:D

Säg inte det, någon kanske vill bygga sig en microcamper av den, men minns jag inte fel var väl inte räckvidden så lysande så det blir nog inga europasemestrar med den...

(jag såg nyss en microcamper byggd på en Nissan NV, borde gå att göra på en E-NV också)

Fördelen är ju IOFS att man kan laga mat, se på TV eller sova en stund medan man laddar...

Säg inte det, någon kanske vill bygga sig en microcamper av den, men minns jag inte fel var väl inte räckvidden så lysande så det blir nog inga europasemestrar med den...

(jag såg nyss en microcamper byggd på en Nissan NV, borde gå att göra på en E-NV också)

Fördelen är ju IOFS att man kan laga mat, se på TV eller sova en stund medan man laddar...
Om man nu vill campa i en micro....

Jag noterade att Lidl har utökat sortimentet av plasmaskärare. Den nya har inbyggd kompressor. :yoparty

Jo trasiga axlar är ju knappast bättre men precis som du säger ju mindre man har hängandes i kläder/etsetra ju bättre men det är en svår avvägning om man är i liftar på ställningar/stegar/bockar o inte vill leka iller upp o ned hela tiden.

Byta axelled finns ju 2 sätt, rätvänd o felvänd, rätvänd är att föredra har arbetskamrater som bytt till felvänd led o kan ej få upp armarna över halsen, men det är enklare för sjukvården om du väljer felvänd..
Aha. Prata med en rörmokare som hade samma problem som mig med Axeln och han pratade på att den skulle bli felvänd efter operationen.

De låter ju inget vidare? får ta tag i axeln sen. Först får jag byta höftleden ☹️

Finns massor jag villhöver. Just nu står denna högt upp på listan, jämte en Labradar.
Screenshot_20230315-162118-525.jpg

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...