Gabor
Guest
TomK skrev:2097414Hus var det ja... Vi har på ett år nu hunnit med att bygga gillestuga (slog ut förrådsväggar i källaren) med klinkersgolv ("bara" lite el och taket kvar), börjat bygga ny tvättstuga i del av pannrummet, renoverat två sovrum och en toalett, fortsatt renovering av relax-avdelningen, påbörjat återställande av gamla garaget (ska bli hojverkstad), målat i allrummet, möblerat om och fixat inredningsdetaljer X antal gånger, grävt upp buskar, planterat andra buskar, öppnat ny infart på tomten osv... projekten är många och bara några kan avslutas utan att annat måste in emellan (moment 22 på en del grejer).
Vad som ligger närmast är verkstan där det ska in en dörr (igenmurad vägg) och nerfarten ska grävas fram igen. Därefter ska tvättstugan fixas till så tvättmaskinen kan flytta ut från verkstan. En friggebod som vi haft liggandes 1,5 år, ska monteras upp (nån gång), barnsäkra grindar monteras vid infarterna och lekstugan och sandlådan flyttas. Toaletten på ovanvåningen helrenoveras och tillhörande hall. Pelletsbrännare ska skaffas innan nästa vinter. Finns säkert mer...
Takomläggning (troligen till profilformat plåttak), fasadmålning och sånt kommer det med vad det lider. Ont om saker att göra på fritiden ? Näe, inte så jag klagar![]()
Stackars Tom.....tror jag lägger mig i poolen å slöar lite....
Kommer tyvärr inte ihåg vem som la upp den.
Annars hade det nog blivit en helt annan (och långsammare) takt på alla projekt. Sedan gör vi allt själva och sparar då rejält med slantar, men visst har det rullat i väg några kronor (vill inte tänka på hur mycket
). Tror det lugnar ner sig lite när man väl boat in sig också och börjar få saker som man själv vill ha det (måste ju ha tid att serva och köra hojarna och bilar m.m.