Vill simma men tål inte klor så bra

Kobolt

Hellre DÖD, än RÖD!
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
--
Har börjat lite smått med att träna fridyking inomhus i badhus nu i höst, två gånegr i veckan. skulle helst vilja träna 4-5 gånger per vecka men har problem med kloret.

När ja gvar mindra hade jag rätt mycket eksem men de har försvunnit de sista 2-4 åren nästan helt. Men nu när jag har börjat träna under hösten så har de börjat komma tillbaka, inte als i stor utsträckning men en del på under armar och lår.

Nån som har suttit i samma sits och kommit på nån lösning eller nån som har några tips på hur jag kan lösa detta?

honkiie skrev:
Sånt där boooorde du kanske fråga doktorn om istället för sporthoj :7peta
kan ju säga för att få fråga en doktor måste jag åka till stockholm och för tillfället bor jag inakorderad Lysekil, 50 mil enkel resa. Sen brukar ju vissa hävda att sporthoj är en ousinlig källa till kunskap vilken en doktor oftast inte är, så varför inte?

Kobolt skrev:
kan ju säga för att få fråga en doktor måste jag åka till stockholm och för tillfället bor jag inakorderad Lysekil, 50 mil enkel resa. Sen brukar ju vissa hävda att sporthoj är en ousinlig källa till kunskap vilken en doktor oftast inte är, så varför inte?
Finns det ingen mottagning i lysekil då?

Kobolt skrev:
jo men jag är skriven i huddinge(stockholm) och har för mig att man då bara kan få akuttider i en annan del av sverige. men jag kanske har fel
hmm, jo det kan stämma. Jag är inte så insatt.

Syrran har liknanden problem. Vet att hon har nån medicin i form av tabletter som hon tar innan hon badar i bassäng. Vet inte alls vad den heter eller om det finns några bieffekter. Men hon vill inte proppa i sig massa skit så det blir annat istället för att bada/simma.

Kobolt skrev:
Har börjat lite smått med att träna fridyking inomhus i badhus nu i höst, två gånegr i veckan. skulle helst vilja träna 4-5 gånger per vecka men har problem med kloret.

När ja gvar mindra hade jag rätt mycket eksem men de har försvunnit de sista 2-4 åren nästan helt. Men nu när jag har börjat träna under hösten så har de börjat komma tillbaka, inte als i stor utsträckning men en del på under armar och lår.

Nån som har suttit i samma sits och kommit på nån lösning eller nån som har några tips på hur jag kan lösa detta?

i malmö har de salt i träningsbassängerna istället för klor. flytta hit.

har problem med klor men tyvärr ingen lösning på det :huvet

Kan det inte bara räcka med att använda hudkräm efter varje dopp.... Hudens ph-balans störs väl när man plaskar för ofta....

hallå, jag har ju lösningen ovan, varför fortsätter ni gnälla?

acura skrev:
Ska vi samla alla som är klorintolleranta i Malmö? Låter som det skulle bli lite tråkigt.

menar du att klorintolleranta är en särskild typ av människor?

ioförsig, allergiker över lag är ju ett ganska tramsigt släkte som är helt "nej jag kaaan inte ha en hund för då svullnar min hals så jag inte kan andas yada yada" osv osv, så du har nog en poäng...

:rolleyes:

Clara skrev:
menar du att klorintolleranta är en särskild typ av människor?

ioförsig, allergiker över lag är ju ett ganska tramsigt släkte som är helt "nej jag kaaan inte ha en hund för då svullnar min hals så jag inte kan andas yada yada" osv osv, så du har nog en poäng...

:rolleyes:

precis, allergiker är ju skittrista. vi har en allergiker i min klass o hon är aldrig med på några fester. jag ser ett tydligt samband.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT