Vill ha tips på gitarr och förstärkare

honkiie skrev:
Han skrev spela metallica, inte böga med läderklädda män i dunkel belysning :7peta

..du :7peta det kanske är dags för dig att damma av din Metallicahistorik lite??

pw skrev:
..du :7peta det kanske är dags för dig att damma av din Metallicahistorik lite??
James körde väl med flying v ett tag men hur man än vrider och vänder på det så är det vansinnigt gay med flying v gitarrer.

Se till att skaffa en juste effektpedal...det är fan ett måste! :yoparty

Ska du spela Metallica så SKA du ha en marshall. Köp en combo typ 30 wattare. De låter fetare än de där stora burkarna.

Och inga jäkla effekt pedaler. Du ska en switch till disten bara. Man ska inte krångla till det. Fräna ljud kan man göra utan en massa krims krams.

Och Ibanez is the shit. Kvittar va du köper, bara den ligger bra i knät. Köp inte nåt hetfield spjut. De gör sig bra när man står upp men att plinka med den sittandes är värdelöst....

:rock ROCK ON!

Last edited:
Snacka goja....klart man ska ha en effektpedal!

Sen är det där med ibanez inte helt 100% heller...Ibanez halsar kan vara lätt
snevridna så var noga att kolla ordentligt innan du köper....det gäller även dyrare modeller.
Denna info fick jag av gitarristen i vintersorg som förr sålde just gitarrer så jag tog det inte ur luften bara...

Btw jag kör själv med Ibanez.

honkiie skrev:
James körde väl med flying v ett tag men hur man än vrider och vänder på det så är det vansinnigt gay med flying v gitarrer.

och inte minst mr. Hammett

Rikkard skrev:
Ska du spela Metallica så SKA du ha en marshall. Köp en combo typ 30 wattare. De låter fetare än de där stora burkarna.

Nu har jag inte järnkoll på Metallica men visst lirar de på Mesa Boogie och inte Marshall?

Chris Ash skrev:
Nu har jag inte järnkoll på Metallica men visst lirar de på Mesa Boogie och inte Marshall?

Ja det stämmer

honkiie skrev:

Jackson King V och Rhoads är ju jäkligt balla, Kelly är inte fel den heller. Men det är ju lite gay som du säger.

Hade förövrigt en RG550 när det begav sig, riktigt nice var den.

Ja det stämmer

Jackson King V och Rhoads är ju jäkligt balla, Kelly är inte fel den heller. Men det är ju lite gay som du säger.

Hade förövrigt en RG550 när det begav sig, riktigt nice var den.

En King V har jag haft, en helsvart. Den är rätt elak men så kör ju den argaste av de arga Dave Mustaine med dem också.

Chris Ash skrev:
En King V har jag haft, en helsvart. Den är rätt elak men så kör ju den argaste av de arga Dave Mustaine med dem också.
Jag var ju som tvungen att se some kind of monster och då märkte man vilken kärring dave mustaine är. Jå allt han har tagit i har blivit till skit som han sa, han har väl endast sålt typ 15miljoner plattor eller nå sånt...

Chris Ash skrev:

Jo klart grymt.
Hetfield har ju en svart med limeflammor som ser jävligt rå ut. Gillar även hans explorer med plektrumskydd i durkmetall. Hårdrock.

honkiie skrev:
Jag var ju som tvungen att se some kind of monster och då märkte man vilken kärring dave mustaine är. Jå allt han har tagit i har blivit till skit som han sa, han har väl endast sålt typ 15miljoner plattor eller nå sånt...

Enligt dave Mustaine är hans medverkan tagen ur sitt sammanhang. Läs intervjun i Sweden Rock Magazine som för övrigt är en av de bästa intervjuerna jag läst, någonsin. Dave är sååååå jävla bitter......

Rikkard skrev:
kanske de gör nu för tiden.. men det är ju 10 år sen metallica var nåt o ha.

De lirade Mesa Boogie från "start" om jag inte missminner mig

Rikkard skrev:
kanske de gör nu för tiden.. men det är ju 10 år sen metallica var nåt o ha.
Dom har bytt stil, som så många andra band.
Men ~65000 +jag på Ullevi anser att dom fortfarande kan även om den bästa tiden har passerat.
Det ska bli jäkligt kul att se deras nästa album(om det blir nåt nästa).

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg