Vill ha mer mos i 625:an...

Jag körde min 625a -02 i bänk två gånger med helsystem Doma å bägge gångerna ville den ha 195 i huvudmunstycke, då hade jag den utan elstart med stora luftburken å "gammla" FCR förgasaren 57bhp tror jag det blev

Edit: yo, kanske inte så relevant inlägg nu när toppen blev "ny" till 03a va? osså blev den nya FCR en......... jeje, kom på det efter ett tag :kocko

Busaberg skrev:
Med 188 i huvudmunstycke på elstartmodellen har man nog nästan bestyckat för att köra på metanol.....

Last edited:
Heda skrev:
Jag körde min 625a -02 i bänk två gånger med helsystem Doma å bägge gångerna ville den ha 195 i huvudmunstycke, då hade jag den utan elstart med stora luftburken å "gammla" FCR förgasaren 57bhp tror jag det blev

Edit: yo, kanske inte så relevant inlägg nu när toppen blev "ny" till 03a va? osså blev den nya FCR en......... jeje, kom på det efter ett tag :kocko
Jag kör med 165 till Akrapovic helsystem.Då börjar den ändå gå fett runt 7000 varv.Verkar bli lite "andnöd" med den lilla luftburken trots att rätt mycket är bortsågat.

Ebbe hade nog 175 i sin 660 fast då hade han oxå "stora" luftburken, verkar som den nya "stora" Fcr förgasaren har mindre munstycken.

188 i storlek tror jag de rekomenderade med "SPORTLUFTFILTRET" som fanns då, (02)det som var lite tynnre, provade det i bänken oxå men det gav ingen skillnad, varken i bestyckning eller effekt

Kapa mera i burken då ;);)

Busaberg skrev:
Jag kör med 165 till Akrapovic helsystem.Då börjar den ändå gå fett runt 7000 varv.Verkar bli lite "andnöd" med den lilla luftburken trots att rätt mycket är bortsågat.

Mycket intressant läsning!!

Tackar för tipsen, blir väl slip-on + ombestyckning till att börja med, sen spara ihop till kam...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT