Vill ha mer mos i 625:an...

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Ort
på en ö...
Hoj
monark
Tänkte grotta till min KTM 625 SMC-04 lite grann till våren!
Vill ha mer kliv i prylarna och mer ljud, vad göra?? vilket rör osv..
Budget ca 5k... (till att börja med iaf)

Tack..
 
pansarvagnen skrev:
Tänkte grotta till min KTM 625 SMC-04 lite grann till våren!
Vill ha mer kliv i prylarna och mer ljud, vad göra?? vilket rör osv..
Budget ca 5k... (till att börja med iaf)

Tack..

Byt till en 660 hehe :D
 
pansarvagnen skrev:
Tänkte grotta till min KTM 625 SMC-04 lite grann till våren!
Vill ha mer kliv i prylarna och mer ljud, vad göra?? vilket rör osv..
Budget ca 5k... (till att börja med iaf)

Tack..

Nja 5000:-

Satsa på ett helsystem direkt om du nu har tänkt att byta till en annan kam senare!

Ett helsystem + rallykam (inte factory kammen) visar sig fungera riktigt bra, både Brodde & 420 här på SH hade det på sina 625 men de var av årsmodell -02 då utan high flow toppen. Han inte köra nåt med Brodde och hans hoj men 420 körde jag lite mot min 660 och den gick riktigt bra. Både Brodde & 420 körde med Akra!
 
Du kanske kan få tag på ett begagnat Akrapovic.Funkar med rör från både 625(660) och 640.
 
Busaberg skrev:
Du kanske kan få tag på ett begagnat Akrapovic.Funkar med rör från både 625(660) och 640.

Mmm, är det inte annan vinkel just till 660 då den inte har nån el-start?
 
Min moddad 625 från 02 går helt sjuukt bra!

Fast trimmet på min 625an knappast är i 5000:- klasset men jag skriver ändå här vad som är gjorts på hojen.

Toppen är portad, vassare kam, större ventiler, uppborrad till 637cc, högkompskolv, FET krök å titan slipon.

Som sagt går den GRYMT bra. min polare har en 625 från 04 med highflow topp å sebring krök. Min var tydligen mycket värre än hans, typ 10 hk mer fick jag berättat av polaren!
 
motardnisse skrev:
Mmm, är det inte annan vinkel just till 660 då den inte har nån el-start?
Konstigt att det är samma art.nr till SXC625 samt SMC625/660.Har du sett ett Akrapovcirör på en 660 utan böjen för startmotorn?
 
-MLM- skrev:
Min moddad 625 från 02 går helt sjuukt bra!

Fast trimmet på min 625an knappast är i 5000:- klasset men jag skriver ändå här vad som är gjorts på hojen.

Toppen är portad, vassare kam, större ventiler, uppborrad till 637cc, högkompskolv, FET krök å titan slipon.

Som sagt går den GRYMT bra. min polare har en 625 från 04 med highflow topp å sebring krök. Min var tydligen mycket värre än hans, typ 10 hk mer fick jag berättat av polaren!

Men hur är den körmässigt på en kurvig väg mm alltså inte rakt fram åkning?

Busaberg skrev:
Konstigt att det är samma art.nr till SXC625 samt SMC625/660.Har du sett ett Akrapovcirör på en 660 utan böjen för startmotorn?


Sorry, nopp det har jag inte men jag hara bara hört en del som har haft problem med dem.
 
motardnisse skrev:
Men hur är den körmässigt på en kurvig väg mm alltså inte rakt fram åkning?


Det är inga problem.. Ju rappare motor är desto bättre i kurviga vägar! Rakt fram åkning är ju urtrist på en motard och det vet du väl redan.. :pannkyss
 
-MLM- skrev:
motardnisse skrev:
Men hur är den körmässigt på en kurvig väg mm alltså inte rakt fram åkning?


Det är inga problem.. Ju rappare motor är desto bättre i kurviga vägar! Rakt fram åkning är ju urtrist på en motard och det vet du väl redan.. :pannkyss


Jo ja tackar, det vet jag! :lol

Skulle gärna vilja köra helsystem + Rally kam i min men radhus,fru,ny bil samt unge på väg så är det andra saker som kommer i första hand!

Jag får väl ställa fjädringen optimalt så man kanske kan knappa in där igenom!
 
Hi-ho skrev:


He he, men jag har lekt av mig rätt mkt innan, så jag godtar en begräsning iallafall tills ungen är så pass stor att man kan köpa en hoj till denne också! :lol
 
Jag har en 625:a av samma årsmodell som din.

Följande är monterat: Akra-burk. ca 4500:-
Luftburkslock, öppnare. ca 200:-
Annan bestyckning: main 172 el. 175
låg :45 el. 48
Munstyckena kostar ungefär 50 :- st.
Ang. storleken på munstyckena så är det bäst att pröva sig fram. Om du frågar runt så lovar jag att alla kommer svara olika och försöka bevisa att deras variant är bäst med nån dålig kopia från nån bromsbänk!! :) Hehe Kolla av med stiftet (ska vara ljust, grått. Inte vitt
. Inte svart-kladdigt) så ser du vad som passar ditt ex.
TOTAL: 4800:- Alltså har du 200 spänn kvar att
köpa korv för!! ;)

Givetvis är alla strypningar inkl. sas:en bortmonterade.
Min hoj lyfter på trean utan hjälp och fyran om man står upp och gungar!! Det räcker för mig...

// Glad.I.Gas //
 
Glad.I.Gas skrev:
Jag har en 625:a av samma årsmodell som din.

Följande är monterat: Akra-burk. ca 4500:-
Luftburkslock, öppnare. ca 200:-
Annan bestyckning: main 172 el. 175
låg :45 el. 48
Munstyckena kostar ungefär 50 :- st.
Ang. storleken på munstyckena så är det bäst att pröva sig fram. Om du frågar runt så lovar jag att alla kommer svara olika och försöka bevisa att deras variant är bäst med nån dålig kopia från nån bromsbänk!! :) Hehe Kolla av med stiftet (ska vara ljust, grått. Inte vitt
. Inte svart-kladdigt) så ser du vad som passar ditt ex.
TOTAL: 4800:- Alltså har du 200 spänn kvar att
köpa korv för!! ;)



// Glad.I.Gas //
Eller så kör man med hålsåg i luftburkslocket och köper valfritt billigare slipon(som ändå ger samma effekt som Akrapovic)så kan man köpa korv för flera tusen sedan.175 låter väldigt stort om du bara bytt ljuddämpare.
 

Bifogat

  • Ljuddämare.jpg
    Ljuddämare.jpg
    38.5 KB · Visningar: 111
Busaberg skrev:
Eller så kör man med hålsåg i luftburkslocket och köper valfritt billigare slipon(som ändå ger samma effekt som Akrapovic)så kan man köpa korv för flera tusen sedan.175 låter väldigt stort om du bara bytt ljuddämpare.

Ja, eller annars skiter man i det och behåller akra-burken och är värst vid korvkiosken. Smaksak. Inte sant?? Precis som den starka senapen...

(beträffande storleken på munstycken kör jag med det som ger bäst effekt i min maskin och inte det som som du tycker låter bäst. Vet du om att KTM själva rekomenderar 188 med samma uppsättning...)

// Glad.I.Gas //
 
Glad.I.Gas skrev:
Vet du om att KTM själva rekomenderar 188 med samma uppsättning...)

// Glad.I.Gas //
Med 188 i huvudmunstycke på elstartmodellen har man nog nästan bestyckat för att köra på metanol.....
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top