Vill ha mer bottenkraft!

Åh, nu blir jag sjukt sugen... :) Men hur är det med service på dessa? Vill ju inte ligga å justera ventiler stup i kvarten som jag hört man måste på motarder? Det kanske bara är på enstånkorna?

Nej fan det behöver du inte. Beror på vilken motard du har. Hade min inne på 100mil service nyss. Nästa är vid 750 mil så det är riktigt bra. Sen e reservdelarna riktigt billiga till dom flesta motarder då dom flesta delarna e av plast. Åk å provkör en 950 å jag tror du kommer bli lika såld som jag blev :yoparty
 
Som vanligt vill vi upplysa om att en fyrcylindrig japansk tusenkubikare har mer effekt på alla varvtal jämfört med en tusenkubikstwin.

Det hjälper inte den här personen, det han förmodligen vill åt är vridet från låga varvtal då han är less på att varva innan det händer något. Karaktären från en twin passar således mycket bättre.

Och jo, vi vet att en rad4 har mer vrid än en twin.

Min firestorm med med några kugg upp bak var hundra ggr roligare i stan än r1000 jag kör nu :yoparty
 
Det hjälper inte den här personen, det han förmodligen vill åt är vridet från låga varvtal då han är less på att varva innan det händer något. Karaktären från en twin passar således mycket bättre.

Och jo, vi vet att en rad4 har mer vrid än en twin.

Min firestorm med med några kugg upp bak var hundra ggr roligare i stan än r1000 jag kör nu :yoparty

Det är inte konsistent att säga att en 1000 cc v2 har mindre effekt på alla varvtal än en 1000 cc radfyra. Däremot brukar det ju vara så att radfyran uppnår samma eller högre vridmoment men vid ett högre varvtal än V-twinnen som därför pga av mindre ventilarea får en lägre maximal litereffekt.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top