vill ha ett tips

Tymo

Kawa future
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
ZX-R
hej på er.....

jag vill egentligen köpa en hoj antigen r6 eller r1 ....jag har fått min körkort för 2 dagar sen...men jag e en grym hojåkare .. :) . kan nån ge mig ett tips på vilken av dom ska jag köpa....och varför ?????

Tymo skrev:
hej på er.....

jag vill egentligen köpa en hoj antigen r6 eller r1 ....jag har fått min körkort för 2 dagar sen...men jag e en grym hojåkare .. :) . kan nån ge mig ett tips på vilken av dom ska jag köpa....och varför ?????
KLart du skall ha en fet R1:a:)

Köp det du tror du överlever lättast på, i med att det är första hojen (verkar det som).

Swedie skrev:
Köp det du tror du överlever lättast på, i med att det är första hojen (verkar det som).
r6 , r1, whats the difference, massa pulver i båda, r6 e ju som en blade 98:)

jag kan tänka mig att dragstar e lågom hoj för en glidare..men mitt intresse ligger bakom snabba motocyklar...

Eftersom du redan har en R6:a tycker jag du ska slå till på R1:an, så du får lite omväxling

Swedie skrev:

du menar att r6 skulle passa mig bättre i det här fallet..med hänsyn till att jag e en ny hojåkare..

Ingel skrev:
Eftersom du redan har en R6:a tycker jag du ska slå till på R1:an, så du får lite omväxling

den r6 som jag kör e inte min...utan lånat av en vän som tänker sälja den till mig efter sin skada...därför tvivlat jag om jag skulle köpa den eller ta r1 istället...

Om du inte har ett behov att åka över 240 km/h finns det ingen anledning att välja 1000-kubikarn. Det är väldigt sällan (har aldrig hänt mig iaf.) att man blir frånåkt av en sån när det svänger. Jag är väldigt nöjd med min 600-kubikare, lättkörd och smidig samt lite billigare.

Däremot får jag inte lika mycket brudar som polaren på sin retta, fast jag är snabbare :mad:

Ingel skrev:
Däremot får jag inte lika mycket brudar som polaren på sin retta, fast jag är snabbare :mad:

Det avgör ju definitivt saken!

Det där är bara skitsnack, "brudar" ser inte skillnad på hyosung 600 eller en värstingtrimmad R1 när du står och poserar, dom brudar som gör det har ett tillräckligt MC intresse själva för att inse att skillnaden mellan en 600cc och en 1000cc är ovidkommande, dom tittar vad som finns inuti hjälmen istället.

:corn
Tymo skrev:
hej på er.....

Tymo skrev:
hej på er.....

när du väl köpt nån av dessa låt högerhanden gå en joga-kurs innan du beger dig ut. ju snabbare hoj och ju sämre förare desto mer kontroll över högarhanden krävs.

eller varför inte köpa en lite lungare hoj och kör den i ett år tills du fått lite erfarenhet. tex en kawa er-5 eller om du nu tvungnet vill ha en (poser-) kåphoj suz gs500. ju mer upprätt du sitter desto mer koll har du på vad som händer runtomkring dig.

man skall vara rädd om sitt skinn.

Last edited:
Tymo skrev:
hej på er.....

....jag har fått min körkort för 2 dagar sen...men jag e en grym hojåkare .. :) . kan nån ge mig ett tips på vilken av dom ska jag köpa....och varför ?????

Eftersom du är en sådan erfaren förare,så tycker jag att du skall köpa en sådan här...Marklundskittad Hayabusa med 196 bakhjulshästar
http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=11056

GuW skrev:
... dom tittar vad som finns inuti hjälmen istället.

Så det är alltså jag som är fulare, och inte hojen? :(

Nä, det stämmer väl, brudarna bryr sig väl inte så mycket... moped-förarna däremot gör det och det kan jag leva med

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025