vill få sålt hojjen

Spliffmaster

Davie Boiii
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Suzuki gsxr 600 2003
Försöker få sålt min suuki så fortsom mjligt, Men att få sålt den snabbt är svårare än man tror. tänkte höra med er ifall ni visste någorlunda hur mycket mc-återförsäljare ger för begagnade motorcyklar man vill bli av med?

Har annons nu på blocket och här på sporthojj. Nått mer tips där jag kan lägga in den för att kunna bli av med den snabbt? Tack på förhand! David

Då är vi två, verkar inte som folk köper. Hade min på blocket i två månader med rimligt pris och endast 3 ringde. Ingen som har något riktigt bra tips

allting går att sälja bara priset är det rätta:tummenupp

Vid rätt prissättning på blocket får ni sålt den på 10min.

Har man bild och skrivit vettig info i anonnsen samt att priset är rätt så blir den såld.

Folk köper, till Rätt pris.
Farsan sålde sin mc för 2-3 dar sen, var ute nåndag sen kom det en o köpte den.

Last edited:
jag tycker att det är brutalsvårt att sälja. min förra hoj, en honda fireblade, satte jag ut på blocket till lågt pris(billigaste bladen på blocket). ringde inte en enda person på de sju första veckorna. sen tillslut ringde en kille. han kom och kollade och köpte den. prutade bara en tusing.

nu försöker jag sälja min ktm 525. ligger lägre i pris än alla andra men det är knappt en enda person som hört av sig på en månad. verkar som att man måste ligga sjukt långt under lägsta pris på blocket för att få sålt fort. gäler väl att ha is i magen så att man kan vänta någon månad på rätta köparen.

ibland går den på nåra tim o ibland nåra månader :näsblod så olika vad behovet är just då..

Jag ska ge alla hoj/fordonsägare ett tips.

Vårda inte era prylar, Serva dom inte och lägg absolut inte ut några pengar på dom.

Har en Yamaha YZ450F ute på både blocket, SH och enduroMX. Det är en -05.a som jag ägt sedan ny. Jag är amatör och har aldrig tävlat o.s.v.
Den är mycket välservad och i mycket fint skick. jag har lagt ut den för ett medelpris på blocket (36k) men det verkar precis dött på marknaden.

Hade jag däremot köpt den här hojen och varit raceåkare. Plågat skiten ur den, aldrig servat den, aldrig tvättat eller lagt ut några pengar på den. Sen sålt den med utslitna däck, kedja, belägg + dåligt skick i övrigt och utan reservdelskit hade jag mycket väl kunnat sätta ett pris på 29k. I så fall kan jag garantera att den hade varit såld på 10 minuter.

Vad jag försöker säga är att folk bryr sig inte ett skit om skick eller service o.s.v. utan stirrar blint på inköpspriset. Innan denna sässongen är slut kan jag garantera att den som köper den sistnämnda hojen kommer ha lagt ut mer pengar än den första. :huvet

Observera att alla raceåkare INTE misssköter sina hojar. Men hojen går betydligt hårdare än den förstnämnda.

Har sålt 3 hojar i år utan problem, en r6:a en cbr 929:a och en husqvarna sm610:a samtliga såldes prutat o klart ngn tusing under priserna på blocket.

Jag såld min r1- 05 för någon vecka sen. Ringde bara ett samtal å fråga om han ville köpa den :D Behövde inte sätta ut den på blorre :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...