Vill du testa cross? Kolla in detta!

Kan bara hålla med Ruboo!
Va fett grymt! Blir att köpa cross nu. Allt va perfekt!!!! Värt 2k lättttttt!!!
Sjukt trevligt bemött och en jävla lyx att åka hem utan en massa skit.
Tack roach för grym coaching och för att vi fick köra på stora banan!
Älska gaaaaaaasssssaaaaaaaa!!!! Vi ses igen

Kul att ni tyckte om det!

Va riktigt kul att ha er där! :D

Ses, klart vi gör! 1/10 eller hur? ;)

MVH

Kul att ni tyckte om det!

Va riktigt kul att ha er där! :D

Ses, klart vi gör! 1/10 eller hur? ;)

MVH

Förhoppningsvis om jag lyckas sälja min så
Ses vi heeeeelt klart!:)

Haha såg ej att du quotade Ian;) men där är mitt svar!:)
Mvh ruben

Last edited:
Tjenare!

Info inför den 1/10

Det ligger till så att jag kommer behöva den ena av hojarna då därför minskas antalet platser till 1 plats. Och den platsen är sedan länge bokad Av: Fuchs. Och om han mot förmodan skulle avboka så kommer även den platsen att gå bort PGA att vi har problem med ledare under denna dag så jag kommer behöva ta en snabbare grupp.

Beklagar om det är någon som blir olycklig över detta. Men jag kan glädja er med att den här idén kommer innom kort att övergå i en permanent affärsidé. Jag ska starta företag :D

Har ni frågor eller saker ni vill ta upp så ska jag svara så gott jag kan på dom.

Ha det toppen så hörs vi!

MVH

oj synd för plats nr2
jag ser verkligen fram mot detta! bara 10 dagar att vänta kvar typ :)
läsa man av de som vart där så bli man ju bara ännu mera sugen och vill inte vänta längre...

oj synd för plats nr2
jag ser verkligen fram mot detta! bara 10 dagar att vänta kvar typ :)
läsa man av de som vart där så bli man ju bara ännu mera sugen och vill inte vänta längre...

Jodå de kommer nog bli alldeles utmärkt :D
Men du känner att du kan handtera en hoj även om de e lite spårigt och trots att det inte är vad du e van vid? :)

Kanske inte behöver köra i beguinners gruppen? :D

MVH
Simon

Så när blir nästa gång?

Jag vet faktiskt inte när nästa gång blir.
Jag ska ju starta upp företaget, så vill man köra 100% ärligt så får man vänta tills det är färdigt.

Har dock en deal med en kille som ville ge det som present till sin kompis som fyller 30. Och då gör vi upp ett avtal och då kan vi köra var som helst. Jag vet inte om det går att fixa till så att dom som vill får göra de. Men jag kan kolla hur det fungerar och så kan jag återkomma.

Men frågan är väll då snarare, Under vilka omständigheter vill du köra cross?

Alt 1. Helt totalt 110% lagligt och försäkringstäckt osv. på en arrangerad och serriös motocross-klubb?

Alt 2. Köra på valfri plats, med enda säkerheten ett skriftligt avtal skrivet klart och tydligt, där allt som gäller står?

Jag vet att vi inte ska uppmuntra till brotslighet. Men OBSERVERA att det finns ett skrivet alltenativ och minst ett till teoretiskt altenativ, som inte är skrivet.

Som sagt de e svårt och säga när. Men jag ska försöka fixa en chyst deal till den här killen som fyller 30. Så får jag se hur de går.

MVH

Last edited:
Jag kan inte riktigt svarar på detta då jag aldrig har kört cross. Dock har jag rätt många mil bakom mig båda på grus och asfalt. Varit mc bud, kört mtb xc tävlingar osv osv... helt ovan på tvåhjulingarna är jag då inte...

Jag kan inte riktigt svarar på detta då jag aldrig har kört cross. Dock har jag rätt många mil bakom mig båda på grus och asfalt. Varit mc bud, kört mtb xc tävlingar osv osv... helt ovan på tvåhjulingarna är jag då inte...

Vi får se på lördag :)

Resultatet? 500 spänn fattigare, sjukt trött och kommer vilja göra det direkt igen ;)

ROACH skrev:
"Köra på valfri plats, med enda säkerheten ett skriftligt avtal skrivet klart och tydligt, där allt som gäller står?

Jag vet att vi inte ska uppmuntra till brotslighet...."

Du menar väl ändå inte att du ska driva ett företag där man får betala för att köra cross på olaglig plats och dessutom på egen risk? Känns inte så långsiktigt... :confused:

ROACH skrev:
"Köra på valfri plats, med enda säkerheten ett skriftligt avtal skrivet klart och tydligt, där allt som gäller står?

Jag vet att vi inte ska uppmuntra till brotslighet...."

Du menar väl ändå inte att du ska driva ett företag där man får betala för att köra cross på olaglig plats och dessutom på egen risk? Känns inte så långsiktigt... :confused:

Företaget kommer ha specifika platser som man får välja på där jag har förhandlat med markägaren/crossklubben.

Det där va för o förklara hur läget ser ut för han som ska hyra INNAN företaget kommit igång.

Och som sagt FRITT VAL... Jag kan sveriges lagar, pluggar dom till vardags så vet mycket väl vad som gäller. MEN jag erbjuder personer. Inte tvingar.

Fick du svar på frågan?

köpte nya fina cross stövlar idag. nu är även mina ben säkrat :)

Underbart! :D

köpte faktiskt en ny hoj idag med. men nu räcker det för i år :)

Hehe vad blev de för något dåda? :D

Last edited:
det blev en yamaha xt660x som jag håller på att hårdbanta och bygger om komplett typ.
bli en lekfull motard med slitstark motor. hade en liknande som blev stulen för en månad sen.

Grymt generöst och FETT initiavtiv av dig Roach. och vad gäller cashen så tycker jag du ska ta mer betalt.

*Slitage
*Coaching av dig
*Din fritid
*Service på hojen
*Lön för mödan etc....

Skulle lätt betala 1500 för 3 timmar på bana!

Man blir liiiiiite sugen!

ROACH skrev:
"Företaget kommer ha specifika platser som man får välja på där jag har förhandlat med markägaren/crossklubben.
<...klipp...>
Och som sagt FRITT VAL... Jag kan sveriges lagar, pluggar dom till vardags så vet mycket väl vad som gäller. MEN jag erbjuder personer. Inte tvingar."

Är det dessutom inhägnat så är det laglig plats = all good! :-)

Och jag har advokatbyråer som kunder. Att erbjuda olagliga saker/tjänster är fortfarande olagligt, oavsett om du inte "tvingar" nån att köpa/använda dem...

Din affärsidé är bra och har potential, men den måste också tåla att ifrågasättas! Jag lovar att inte fråga mer om du tycker det känns jobbigt, men ska du presentera din affärsidé för banker, leverantörer, samarbetspartner, etc så kommer du att få såna och betydligt tuffare frågor.

ROACH skrev:
"Företaget kommer ha specifika platser som man får välja på där jag har förhandlat med markägaren/crossklubben.
<...klipp...>
Och som sagt FRITT VAL... Jag kan sveriges lagar, pluggar dom till vardags så vet mycket väl vad som gäller. MEN jag erbjuder personer. Inte tvingar."

Är det dessutom inhägnat så är det laglig plats = all good! :-)

Och jag har advokatbyråer som kunder. Att erbjuda olagliga saker/tjänster är fortfarande olagligt, oavsett om du inte "tvingar" nån att köpa/använda dem...

Din affärsidé är bra och har potential, men den måste också tåla att ifrågasättas! Jag lovar att inte fråga mer om du tycker det känns jobbigt, men ska du presentera din affärsidé för banker, leverantörer, samarbetspartner, etc så kommer du att få såna och betydligt tuffare frågor.

Jojo, de e precis de jag menar. Inhängnat område OFC. MEN den måste ju då finnas ett avtal med den som äger området, annars blir de olaga intrång så.

Nej ingen fara. Det var bara att det kändes mer som ett personligt påhopp än en fråga.

MVH

det blev en yamaha xt660x som jag håller på att hårdbanta och bygger om komplett typ.
bli en lekfull motard med slitstark motor. hade en liknande som blev stulen för en månad sen.

Okej, spännande :D

Grymt generöst och FETT initiavtiv av dig Roach. och vad gäller cashen så tycker jag du ska ta mer betalt.

*Slitage
*Coaching av dig
*Din fritid
*Service på hojen
*Lön för mödan etc....

Skulle lätt betala 1500 för 3 timmar på bana!

Man blir liiiiiite sugen!

Hehe Kul att du gillar det! :D

Ja vi får se, efter försäkringar och hyra för de olika ställena + diverse extrakostnader + en vinst för företaget så tror jag nog att det kan bli uppemot 2 000 för 4 timmar på en lördag :)

Men jag ska försöka banta ner priset så mycket jag bara kan :)

MVH

Last edited:
Det är ju en idé iaf, även om den måste finslipas lite.

O vad gör man egentligen på ett säkerhetsgymnasium?
Va blir man efter det o hur länge utbildar man sig, de har jag länge funderat på.

ROACH skrev:
"Det var bara att det kändes mer som ett personligt påhopp än en fråga."

Det är viktigt att skilja på sak och person. Jag gav kritik på nåt du vill/ska göra - inte den du är. Och som sagt, i bästa välmening. Jag har inget intresse av att sänka vare sig dig eller din idé, tvärtom!

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back