Vill du testa cross? Kolla in detta!

bättre sent än aldrig ;)

Jag ska förhandla lite med dom som bestämmer nu dom kommande dagarna. Sen ska jag försöka köra lite i helgen oxå :) Behöver träningen, ligger lite efter, träningsverken har redan släppt. aj aj aj :D

Få se om jag får med mig kameran och får lite sjysta filmsnuttar ;)

Ha de gött! :tummenupp

Härligt, Lycka till!

Prisdiskussion angående utökad verksammhet av Prova-på

Tjenare!

Här är en prisdiskussion. Läs igenom ALLT innan ni svarar och håll er till reglerna längst ner i detta inlägg. :)

Priset för nästkommande event, dvs utöver de redan inplanerade, kommer med ganska stor säkerhet att stiga. PGA att, det som jag som fordonsägare tjänar täcker bara precis det som jag lägger ut. Och dessutom så kommer vi att behöva höja priset eftersom vi då kommer köra på en vanlig dag och betalningen till klubben blir då EVENTUELLT något högre än tidigare. Så jag skulle tippa på att priset kommer ligga på runt 500-1200 sek för 2-3 timmar (förhandlingsbart) där det ingår instruktör. (Jag) :tummenupp

Skulle gärna få lite feedback på vad ni tycker skulle vara vettigt att betala för detta:

• Lördag eller Söndag,
  • 2-3 h på banan (förhandlingsbart)
  • Instruktör på plats som för en individuell lektion med DIG. (Observera att instruktören tar hand om alla, men stoppar en i taget för feedback. Beroende på antal deltagare/hojar så kan det komma att vara 1 eller 2 instruktörer.)

Tänk på att. I priset så ska det även inkluderas:
  • Banhyra 150:- (Järvas pris för icke medlemmar)
  • Avgift till klubben (vettig summa, har tidigare varit 250:-)
  • Hyra för hoj och utrustning (bensin, transport, tvätt, kontroll av hojen innan start, personlig utrustning som är kontrollerad innan körning mm.)

Vad tycker DU/NI är ett vettigt pris. Vad skulle ni betala för allt det där? Det kan jämföras med all-inclusive på resor. Ni får allt, ni behöver inte mecka, tvätta eller något. :)

Prisförslaget ovan 500-1200 sek är det jag har funderat på, så ha det som en ram. Men tveka inte att tänka utanför ramarna om det är så, jag ställer upp förslaget som en mall. :)

Ju fler svar jag får desto rättvisare blir det. Ta eran chans att påverka priset på det event som ni alla hoppas på :)

OBS: Jag vill ha ETT inlägg om priset där ni för in ALLA era tankar, frågor och förslag som involverar DETTA inlägg. Priset BÖR vara realistiskt och ej under 400 sek.

Självklart är det okej att sedan ställa frågor i ett nytt inlägg, så till vida att de inte rör detta inlägg.

Hoppas på många svar med bra och genomtänkta förslag på priser. (Gärna en motivation till varför ni valde det priset och vilken summa som ska gå var/till vem) :tummenupp

Tillsammans så jobbar vi fram en väldigt bra deal! :krama

MVH
Simon :banana

800kr tycker jag är max gränsen. Börjar det närma sig 1000kr kan man ju nästan köpa egen cross igen och börja leka =)
Hur långtid kör ni den 19?

800kr tycker jag är max gränsen. Börjar det närma sig 1000kr kan man ju nästan köpa egen cross igen och börja leka =)
Hur långtid kör ni den 19?

800 kr, okej. Motivering, hur många 100-lappar går till vad då?

Körningen.
Beror på när mörkret infinner sig, men vi har tid mellan 17-20 måndagen den 19/9. Men då inräknat uppvärmning och förarmöte. :) Kom dit och kolla och kläm och känn lite. :D

Om ni är intresserade skriv upp er på listan :tummenupp Detta gäller även vid minsta lilla intresse. Man spikar sig inte fast utan det är intresseanmälan.

Observera att jag här och NU säger att det är FÖRTUR för de som inte redan har varigt och testat! :)

Vi ska försöka hinna med alla. Och jag gör mitt bästa. Håll ut :yoparty

INTRESSE KOLL!?
Cross-uthyrning tillsammans med Roach. På Järva MK.

Jag är intresserad av detta event och önskar att det kommer fler tillfällen:

1. Ian Thorslund
2. johan-r
3. B33R (Björn)
4. Gegga
5. flinky
6. Captain Awezome (Samma tillfälle som Proximus)
7. Proximus (Samma tillfälle som Captain Awzome)
8. DET ÄR KLART! Ruboo
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15...

Last edited:
Tror att du glömde ngt som ska inkluderas i priset. Din lön?!
Ngt man får tänka på är att gokart i 15 min kostar uppemot 300kr. Crossen är ju i timtal.
Något man också kan gämföra med är en dag med SMC på arlanda testtrack. Visserliggen va det 7x20 min men man hade egen hoj, soppa, service... Detta kostade ju 1800kr
Oc kom ihåg att du troligtsvis e ända stället i Stockholm ( kanske sverige) som hyr ut.
Har inte ngt förslag på pris men ger kanske andra idéer.
Ses 19. När tror du att det blir mörkt?

psst...det där om priserna få ni prata om efter jag har kört ;)

Får se om jag inom kort kan arrangera EGNA dagar så att det då går att boka det direkt utav mig och att körningen då sker individuellt (1 elev på hoj, och sen jag på den andra), alt 2 på hoj och en tränare på benen :)

Då slipper man allt det där med att skriva in sig osv.
Men den här idén ska jag utveckla och så återkommer jag om det.
Min egensatta dedline är är slutet på Oktober. Så att det kan bli några gånger innan snön :)

MVH
Simon

Tror att du glömde ngt som ska inkluderas i priset. Din lön?!
Ngt man får tänka på är att gokart i 15 min kostar uppemot 300kr. Crossen är ju i timtal.
Något man också kan gämföra med är en dag med SMC på arlanda testtrack. Visserliggen va det 7x20 min men man hade egen hoj, soppa, service... Detta kostade ju 1800kr
Oc kom ihåg att du troligtsvis e ända stället i Stockholm ( kanske sverige) som hyr ut.
Har inte ngt förslag på pris men ger kanske andra idéer.
Ses 19. När tror du att det blir mörkt?

OKej, dina tankar är noterade och ska tas in i ekvationen :)

Den 19/9, vet inte det beror på vädret, men senast så körde vi i 3 h. 17-20 :D Blir förhoppningsvis något liknande :D

MVH

psst...det där om priserna få ni prata om efter jag har kört ;)

Hehe, det gäller ju inte för de omgångar som redan är inplanerade, utan för de datum som för nuvarande är okända :tummenupp

Last edited:
Man är ju riktigt sugen :) men jag avvaktar tills priset är bestämt....

Skriv gärna upp dig på listan över intresse, så får jag lättare att övertala de som bestämmer :)

Om du har ett förslag på vad du skulle kunna tänka dig att betala. Skriv ut det här, har ett helt inlägg lite tidigare om mina tankar kring priset :)

MVH

Dagst att uppdatera!

Tjenare!

Detta kommer inom en snar framtid att bli mitt företag!
Jag kommer att ha två olika stilar på uthyrning av motocross.

Planen är att ha allt klart och rullande innan vintern :D

Planerar att använda "No Limits" som företags namn :tummenupp

Näastan allt är klart förutom att jag måste komma få göra det, tydligen finns det åldersgräns :huvet
Men jag tänker inte låta det så ner mig.

Jag ska hitta ett kryphål :D

För att återgå till tråden.

Hoppas att ni är pumpade för måndag grabbar!

Och jag hoppas att det är fler som kommer och kollar på och hjälper till. Jag svarar på frågor och ni får vara med och lyssna vid genomgång :)

Nu kör vi! :banana

Uppdatering

Tjenare!

Dags för uppdatering.

Mitt huvud snurrar och jag börjar sätta lite press och koncentration i att starta mitt företag nu. Så håll i hatten så drar vi igång så snart som möjligt! :tummenupp

Tar hemskt gärna emot tips och svarar på frågor, både om mitt företag och om Det som faktiskt är topic här, så gott jag kan :)

Håll till godo!
MVH

INTRESSE KOLL!?

1. Ian Thorslund
2. johan-r
3. B33R (Björn)
4. Gegga
5. flinky
6. Captain Awezome ) Samma tillfälle Jag och Proximus
7. Proximus )
8. DET ÄR KLART! Ruboo
9. Stofferider

Blir det nån mer helgdag? du har inte fått veta nått mer?

Som jag sa i det tidigare inlägget, jag ska starta ett företag med denna idé som grund :)
Då kommer man kunna åka dom dagar som jag får avtal på.
Kommer att prata med Järva MK till att börja med, sen om intresset ökar så kommer jag även utöka verksamheten till Täby, och en eventuell grusgrop om dom går med på det :)

MVH

INTRESSE KOLL!?

1. Ian Thorslund
2. johan-r
3. B33R (Björn)
4. Gegga
5. flinky
6. Captain Awezome ) Samma tillfälle Jag och Proximus
7. Proximus )
8. DET ÄR KLART! Ruboo
9. Stofferider
10. Centertanksen

Underbart!

Ni sporrar mig till tusen grabbar :D

Jag kommer ha en första "kund" innom några veckor. Det som är grejen är att han får prova på idéen trots att allt med företaget inte är klart ännu :)

Men jag kan be honom lämna en skriftlig redogöresle för hur det var och en Recension helt enkelt :)

MVH

Kan INGET annat än säga att detta var det roligaste jag gjort i hela mitt LIV! SJUKT BRA service och bemötande! Otroligt bra styrt och en väldigt trevligt arrangör!

Kan inget annat är rekommendera Simon aka Roach! Han fick mig att tänka stort på att börja på cross! :D

Tack igen Simon!!!

Mvh Ruben

Kan INGET annat än säga att detta var det roligaste jag gjort i hela mitt LIV! SJUKT BRA service och bemötande! Otroligt bra styrt och en väldigt trevligt arrangör!

Kan inget annat är rekommendera Simon aka Roach! Han fick mig att tänka stort på att börja på cross! :D

Tack igen Simon!!!

Mvh Ruben

Tack för dom fina orden! :D

Hoppas vi ses igen! ^^
Nästa gång finns de mer o välja mellan :)

MVH

Kan bara hålla med Ruboo!
Va fett grymt! Blir att köpa cross nu. Allt va perfekt!!!! Värt 2k lättttttt!!!
Sjukt trevligt bemött och en jävla lyx att åka hem utan en massa skit.
Tack roach för grym coaching och för att vi fick köra på stora banan!
Älska gaaaaaaasssssaaaaaaaa!!!! Vi ses igen

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...