Vill du surfa snabbare?

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date

Dominator-Rocks

Guest
Såklart du vill!

För det första så måste du använda dig av Firefox som webläsare sen följer du bara den här lilla guiden som jag länkar till.

Jag installerade programmet för ca en timma sedan och hejdundran vad det går :banana sidorna laddar upp innan du hinner säga apa, blandannat så går SH mycket snabbare!

Programmet får :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Enkelt förklarat: Programmet heter ramdisk och fungerar som så att det använder sig av lite av ramminet vid surfning istället för den vanliga HD´n och iom att ramminnet läser mycket snabbare en din HD så får du en mycket snabbare surfning.

Sen vill det ju till att du kan avara lite rammine också förstås, jag har 2gig ram och avarade 512M.

Funkar verkligen klockrent!

Och för er som inte vet så finns det två tillägg till i firefox som gör surfningen ännu snabbare Adblock och Adblock plus

Hoppas ni vågar testa det är absolut inget "humbug" och hoppas ni blir nöjda!

Mvh
Dominator-rocks

Nja, alltså, det enda som händer är ju att cachen jobbar snabbare, surfandet går ju inte fortare i den meningen att du laddar ner något snabbare. Å tar internminnet slut så datorn börjar swappa, ja, då har du så att säga bitit dig själv i svansen, fastnat med skägget i brevlådan å viktoptimerat i det blå skåpet :brinnerup :D

Nja, alltså, det enda som händer är ju att cachen jobbar snabbare, surfandet går ju inte fortare i den meningen att du laddar ner något snabbare. Å tar internminnet slut så datorn börjar swappa, ja, då har du så att säga bitit dig själv i svansen, fastnat med skägget i brevlådan å viktoptimerat i det blå skåpet :brinnerup :D

Som sagt, surfningen går bra mycket snabbare :fakta och jag har fortfarande 1500meg kvar att leka med.

Testa själv så får du se ditt neggo! ;)

Bra tips. :tummenupp

Ramdisk.sys väcker gamla nostalgiska minnen till liv då man körde det mot vissa program i Win 3.1 på den tiden det ingick som standard i DOS 6.2. :yoparty

Jag köpte två OCZ 30GB 2.5" SSD SATA-diskar och kör dem i raid-0 internt i min spelburk. raid-set'et blir alltså på 60GB. Noll söktid och satans överföringshastighet. Skryta bör man annars begravs man med för mycket $tålar på banken.

Jag köpte två OCZ 30GB 2.5" SSD SATA-diskar och kör dem i raid-0 internt i min spelburk. raid-set'et blir alltså på 60GB. Noll söktid och satans överföringshastighet. Skryta bör man annars begravs man med för mycket $tålar på banken.

Vad kosta? Kanse söpa sig SSD, bra fifan.

kanske funkar till och med i en bärbar då:)

vet inte vad ni nissar har för datorer, men går det slött att surfa, och ni har snabbt bredband, då kanske det är dags att lägga några ören på en ny burk?

vet inte vad ni nissar har för datorer, men går det slött att surfa, och ni har snabbt bredband, då kanske det är dags att lägga några ören på en ny burk?

Ja förfaan använd inte programmet, jag startar en ny tråd där jag upplyser folk om att det går att köpa nya datorer på EEEEEEEEEEBAAAAAAAAAAAAAY tillexempel.

Du har en lite tråkig/dryg ton tycker jag, man ser den lite överallt här på forumet!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg