Vill du jobba som mc-bud i stockholm? (länk)

En fråga när vi är inne på ämnet vinterkörning, vad kör buden med för däck på vintern ? Har själv en gammal XT som tar mig till jobbet och är sugen på att prova köra hela vintern i år för att slippa biltullar alt gröna linjen som suger den med (Tunnelbanan sämsta linje för er som inte bor sthlm)! Är det dubbat som gäller eller? Har köpt ett par dubbisar typ korta endurodubb med det känns som dom kan bli väldigt hala på brunslock o dylikt.

Eller ska man satsa på ett par riktigt grova odubbade?

//Micke

Knylte skrev:
En fråga när vi är inne på ämnet vinterkörning, vad kör buden med för däck på vintern ? Har själv en gammal XT som tar mig till jobbet och är sugen på att prova köra hela vintern i år för att slippa biltullar alt gröna linjen som suger den med (Tunnelbanan sämsta linje för er som inte bor sthlm)! Är det dubbat som gäller eller? Har köpt ett par dubbisar typ korta endurodubb med det känns som dom kan bli väldigt hala på brunslock o dylikt.

Eller ska man satsa på ett par riktigt grova odubbade?

//Micke

Kör som MC bud nu (tagit över EBS plats) och vi ska få endurodäck med smådubb i (typ storleken som bildubbar). Vet inte hur det kommer bli. Men jag har kört med endast endurodäck på frusen sjö med is å snö så jag antar att det funkar :D

I dag va det riktigt kul när fylle kapten rammade bron så att det blev kaos i trafiken.. tror inte jag har kört mer i fel körfält och på trottoarer.. hulliganiserade som en riktig bandit.. hehe

D-MAN 660 skrev:
Haha jag e nykter trot eller ej.. men vi får ta å ändra på det nån helg framöver... kanske ta å :fyllisar in min nya lgh.

Låter fint! min är ju redan in :fyllisar en...

Kör som MC bud nu (tagit över EBS plats) och vi ska få endurodäck med smådubb i (typ storleken som bildubbar). Vet inte hur det kommer bli. Men jag har kört med endast endurodäck på frusen sjö med is å snö så jag antar att det funkar.

Jo bildubb borde ju vara den bästa lösning, tror mina är lite för långa tyvärr. Dubbar ni själva eller är det köpta däck?

bildubben funkar runk.. tyvärr men så är det.. är helt ok på asfalt men suger fet ollon på snö/is.. och man åker rätt mycket på sånt underlag när man åker ut i förorterna där det inte åker lika mycket bilar.

Knylte skrev:
Kör som MC bud nu (tagit över EBS plats) och vi ska få endurodäck med smådubb i (typ storleken som bildubbar). Vet inte hur det kommer bli. Men jag har kört med endast endurodäck på frusen sjö med is å snö så jag antar att det funkar.

Jo bildubb borde ju vara den bästa lösning, tror mina är lite för långa tyvärr. Dubbar ni själva eller är det köpta däck?

det är köpta däck....snacka med MC-proffsen i Hägersten om du ska ha dubb till XT:n :tummenupp

EBS skrev:
Det är klart det känns i leder å så efter några vintrar men SÅ mycket stryk tar dom inte.

Det är ett riktigt kul jobb som jag verkligen kan rekommendera, jag körde 2 ½ år och det va riktigt kul. Nu sitter jag i varm/kall (beroende på väder ;)) bil istället med samma lön.

Om man ger sig in i det ska man veta att det är ett riktigt tufft jobb, det är inte bara att lalla runt på en hoj. Det är mycket ansvar och stress. Men det är kul. ;)

Fan två och ett halvt år! Hur räknar du då?

Tycker du att det är mycket ansvar att köra bud? Mmmmm aaaarrrrrrå :)

Last edited:
Robban W skrev:
Fan två och ett halvt år! Hur räknar du då?

Tycker du att det är mycket ansvar att köra bud? Mmmmm aaaarrrrrrå :)

Från januari 03 till augusti 05. Med ett litet ofrivilligt upphåll. :rolleyes:

Du ansvarar ju för att det ska komma fram iallafall, ähh förstör inte nu.... Dom måste ju iallafall TRO att det är ett seriöst yrke. :rolleyes:

EBS skrev:
Från januari 03 till augusti 05. Med ett litet ofrivilligt upphåll. :rolleyes:

Du ansvarar ju för att det ska komma fram iallafall, ähh förstör inte nu.... Dom måste ju iallafall TRO att det är ett seriöst yrke. :rolleyes:

:hihi

Äh, kom igen nu! Snacka lite med dina chefer o fixa in mig på yrket.
Jag är så jävla SERIÖS så jag rodnar! :rodnar

Zlide skrev:

:hihi

Äh, kom igen nu! Snacka lite med dina chefer o fixa in mig på yrket.
Jag är så jävla SERIÖS så jag rodnar! :rodnar

He he he sen gäller det att hålla kvar dig hela vintern också!

hallo!!

hur ser det ut på mcbud´fronten nån som jobbar eller har kontakter där?

skriv här eller pm te mig tack.

vill höra med nånang budjobb etc :tummenupp

coolrob skrev:
hallo!!

hur ser det ut på mcbud´fronten nån som jobbar eller har kontakter där?

skriv här eller pm te mig tack.

vill höra med nånang budjobb etc :tummenupp

Tja.

Snacka med Mcbudet här på sporthoj.com :tummenupp
han kanske hjälpa dig

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...