Vill du jobba som mc-bud i stockholm? (länk)

philsson skrev:
det kan jag tänka mig. Och inte bara det utan göra sitt fritidsintresse till sin värsta ovän dessutom. Det skulle jag inte kunna leva med. Inte ens vilja riskera det.

Fråga de äldsta buden i branchen hur ofta de kör hoj privat.... Mer än de flesta!

Mr Helmut skrev:
känns som om man skulle bli utsliten i leder m.m. av att åka så mycket

Det är klart det känns i leder å så efter några vintrar men SÅ mycket stryk tar dom inte.

Det är ett riktigt kul jobb som jag verkligen kan rekommendera, jag körde 2 ½ år och det va riktigt kul. Nu sitter jag i varm/kall (beroende på väder ;)) bil istället med samma lön.

Om man ger sig in i det ska man veta att det är ett riktigt tufft jobb, det är inte bara att lalla runt på en hoj. Det är mycket ansvar och stress. Men det är kul. ;)

philsson skrev:
tror inte det faktiskt.. blir kallare än du tror/vill. ush ush.. tänk dig efter 1 timma ute i vinterkylan och det + några timmar till tills du fyllt upp en arbetsdag. :hihi

Du blir härdad, sen kan du köra novemberkåsan hur lätt som helst!

Grym respekt för de som verkligen kör året runt.

EBS hur många av de gamla XT kör de med forfarande, har inte pratat med freddie på länge!

Last edited:
Pratade med Freddie för några månader sen men då visste han inte om de skulle anställa. Ska ringa igen. Skulle vara kul att testa vintern!

//Robban

visst riskerar man lite, men om man kör med vett o etikett så riskerar man lika mycket på vilket jobb som helst :tummenupp
under de 1 1/2år jag körde så blev det ca 4 vurpor, 3 av dessa var på vintern. :)

Kan starkt rekommendera mcbud som jobb, det är iaf det bästa och roligaste jobb jag har haft :yoparty :yoparty :yoparty :banana

Kylan....hhmmm....man känner att man lever, och lär sig snabbt att man inte ska klaga så mycket :)

Zlide skrev:
Pratade med Freddie för några månader sen men då visste han inte om de skulle anställa. Ska ringa igen. Skulle vara kul att testa vintern!

//Robban

Ingen idé, MC BUDET läggs ner i slutet på oktober och då köper BOX tillbaka alla kontrakt. Bara och vänta tills dom börjar bli uppköpta eller köpa ett själv.

motardnisse skrev:
Du blir härdad, sen kan du köra novemberkåsan hur lätt som helst!

Grym respekt för de som verkligen kör året runt.

EBS hur många av de gamla XT kör de med forfarande, har inte pratat med freddie på länge!

Det är ett gäng som fortfarande rullar. Lite fler än hälften är nog dom gamla. Jag fick aldrig nån ny innan jag slutade iallafall. ;)

Nisse Järnet skrev:
I -26c var det lite kyligt på väg in till stan på E4:an :P Men annars är det ingen fara på vintern :) Det är kul :D
Vad du var possitiv då! Blötsnö är ju inge kul alls i alla fall., dyngsura handskar som man ska pilla på dyrbara ritningar med...

Teo skrev:
Vad du var possitiv då! Blötsnö är ju inge kul alls i alla fall., dyngsura handskar som man ska pilla på dyrbara ritningar med...

He he he har du sett vilka handskydd de använder på vintern, ser ut som elefantöron!

fortfarande det roligaste jobbet som finns :yoparty :yoparty :banana

har elefantöronen på, så behöver man inte bli så blöt om handskarna :tummenupp

paprika skrev:
Beror på hur bra man är. Men dom tjänar väl runt 17k eller nått.

Men vill man åka omkring på en trött xt i snöslask hela dagarna?
Inte jag iaf.

Läste i Bike (för 1 år sedan) att "the almighty one" på Box D (kommer inte riktigt ihåg vilken tidning det var) drog in som mest 30.000 på en månad. Men det är rekordet, och han har kört i många, många år. Det e ju inte direkt guld o gröna skogar för en rookie..........

motardnisse skrev:
He he he har du sett vilka handskydd de använder på vintern, ser ut som elefantöron!

Jag hade inga så´nna när Jag körde, det är gay! Nä handtagsvärmarna som drar mer ström än den stackars XT-generatorn orkar ladda så man får stänga av de när hojen börjar hosta är det enda man behöver!

Nisse Järnet skrev:
I -26c var det lite kyligt på väg in till stan på E4:an :P Men annars är det ingen fara på vintern :) Det är kul :D

-26 då är det ju shortsväder :rolleyes:
Nyår förra året var jag ute och körde snöskoter i -41 grader... det känns men -26 är inget.. :rofl

Xyron skrev:
-26 då är det ju shortsväder :rolleyes:
Nyår förra året var jag ute och körde snöskoter i -41 grader... det känns men -26 är inget.. :rofl

jag lovar att det är långt kallare att ligga på E4an med hojen vid -26 :gnissla

kört skoter i -35, ett par kilometer i 140-160 vid -28, det var inte direkt kallt jämfört med att köra MC

skotrar e varma grejer :hihi

Teo skrev:
Jag hade inga så´nna när Jag körde, det är gay! Nä handtagsvärmarna som drar mer ström än den stackars XT-generatorn orkar ladda så man får stänga av de när hojen börjar hosta är det enda man behöver!

Va fan du skulle ha kopplat om kylarsystemet via styret! :hihi

EBS skrev:
Ingen idé, MC BUDET läggs ner i slutet på oktober och då köper BOX tillbaka alla kontrakt. Bara och vänta tills dom börjar bli uppköpta eller köpa ett själv.

Ok...men varför sökte de chaufförer om de ska lägga ner? Såg ut som det var nyligen dom lyssnat runt om intresset för att köra...

Jobbar du på den firman?
Om inte...har du några andra kontakter på området?

Borde inte mc-bud vara perfekt när vägtullarna införs?

Mvh //Robban

Är en annan kille som köper upp några kontrakt när Martin lägger ner. Vet att det finns nya schyssta xtz660 och kontrakt att ta över.

Zlide skrev:

Ok...men varför sökte de chaufförer om de ska lägga ner? Såg ut som det var nyligen dom lyssnat runt om intresset för att köra...

Jobbar du på den firman?
Om inte...har du några andra kontakter på området?

Borde inte mc-bud vara perfekt när vägtullarna införs?

Mvh //Robban

Som oFFkeFF säger så är det inte samma kille som hade kontrakten tidigare.

Jag jobbade tidigare på MCBUDET, den firman som nu läggs ner. Vet att några snackat om att köpa kontrakt men jag har inga direkta uppgifter. Kan PMa när jag vet.

Jobbade som mc-bud för några år sedan o led faktiskt mest på sommaren, +30 o en jäkla massa spring i trappor mm- konstant svett våt från morron till kväll :brinnerup

På en god andra plats på hatlistan kom regn, kallt o slabbigt.

Sist kom snö o is, bara o bylta på sig + att allt spring håller en varm o skulle man halka omkull på hojen så kanade man bara tills en trottoarkant eller parkerad bil tog imot en :tungan :crash :kryckor

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul