VIll du ha Yamaha R6 2006, trots lögnerna?

Flexonline skrev:
Om du hade råd, skulle du köpa nya R6an, trots strul och lögner i marknadsföringen med 17500rpm varvtalsstoppet?
Jag tror inte man får stirra sig för blind på siffror utan att man köper en hoj som passar plånbok och det man vill få ut av sin körning.
Jag skulle köpa en r6 direkt om jag hade råd med en andra hoj :tummenupp

Flexonline skrev:
Om du hade råd, skulle du köpa nya R6an, trots strul och lögner i marknadsföringen med 17500rpm varvtalsstoppet?

Vad är det som säger att det är lögner?
Kan lika gärna bero på en konstruktionsmiss / produktionsmiss.

X-up skrev:
Vad är det som säger att det är lögner?
Kan lika gärna bero på en konstruktionsmiss / produktionsmiss.

Möjligt, men kör dom inte prylarna i en bänk när dom utvecklar och testar motorerna!? :va :va

Fotrally skrev:
Möjligt, men kör dom inte prylarna i en bänk när dom utvecklar och testar motorerna!? :va :va

Jodå, men mycket kan ändra sig innan en produkt når marknaden eftersom det är många individer inblandade i ett projekt. Kan vara så enkelt som att en underleverantör av en detalj ändrat på något i produktionsprocessen som medfört detta fel. Säger inte att det är så, men jag tycker inte man ska gå ut & kalla det för "lögn".

Varvstoppsangivelsen är väl lika mycket lögn som all annan data som de diverse olika tillverkarna anger.
Tex hästkrafter, vikt, toppfart osv.
Ska vi sluta köpa hojar från alla tillverkare som bluffar med de siffrorna också?
Det kommer sluta med att vi alla sitter och kör Ural....

Nej ta informationen för vad den är, marknadsföring.
Den gör mer en hint om vad man kan förvänta sig.

Nån som köper hoj efter vad motorn varvar ?? Jämför Hondas reklam f 125an, där står nåt om
vad mätarna är graderade till. Men där är ju målgruppen 16-åringar. Är sporthojsåkare i gemen lika lättimpade ?
/u

Neutral skrev:

din åsikt räknas inet för du är grönare än Hulken :gnissla

Jo jag skulle nog köpa den än då effekt är inte allt se på Hondan chassi och andra saker spelar större roll :)

Flexonline skrev:

Finns det sand i Sahara?

Svaret är givetvis ja. Är övertygad om att alla märken överdriver sina siffror i syftet att marknadsföra sig som det bästa märket. Så man får nog aldrig riktigt vad man tror man får. Bara att gilla läget och ha roligt med hojen istället för att stirra sig blind på siffror.

Dom kanske har gjort det för att man ska tro att hastighetsmätaren visar rätt hastighet?
Om man räknar ut "verklig" hastighet baserat på varvräknare blir den ju för hög, kanske lika hög som hastighetsmätaren visar?

X-up skrev:
Jodå, men mycket kan ändra sig innan en produkt når marknaden eftersom det är många individer inblandade i ett projekt. Kan vara så enkelt som att en underleverantör av en detalj ändrat på något i produktionsprocessen som medfört detta fel. Säger inte att det är så, men jag tycker inte man ska gå ut & kalla det för "lögn".

:va :confused: :va :confused:

Men va faan, man kan väl inte göra ändringar på en färdig maskin just innan lanseringen på marknaden utan att ha testkört den igen!? Idioti skulle jag kalla.. :3freak Gör om gör rätt...:fatta!

Är det så blir jag väldigt rädd för Yamaha som företag..

Ursäkta mitt vrede men jag tycker det hela är absurt :)

Dock skulle jag inte tacka nej till nya R6:an :tungan

Det var väll inget nytt att Yamaha har varit lite "snälla" med effektsiffrorna förut.

Vid ett test på den "gamla" R6:an saknades ju nära 20 häst på bakhjulet i jämförelse med angiven effekt (konkurenterna var ärligare). och tydligen hade hojen gått upp i vikt med 15 kg i förhållande till "angiven torrvikt"

Man får hoppas på bättring.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...