VIll du ha Yamaha R6 2006, trots lögnerna?

Jag har kollat runt lite och 10% förlust bör man kunna räkna med tydligen. Då är R6:ans effektsiffra knappast överdriven.
 
Neutral skrev:
Det är lite lustigt att folk tror det bara för att man har den hoj man har just nu. Kanske är det för att de flesta köper samma märke om och om igen. Kolla min profil så ser du några av mina gamla hojar, du hittar fler Yamaha än Kawa där så anti-Yamaha är jag definitivt inte.

Men jag ville inte ha R6:an innan de fetljög heller, skulle jag köpa en 600 i år så skulle det bli en Triumph 675. :)

Hmm, det är nog inte så mycket pga av ditt nuvarande hojval, utan snarare att du gärna höjer Kawa och sänker övriga kategoriskt.

Edit: Det här känns bekant... Undrar om jag inte svarade dig något liknande för ungefär 1 år sedan :)
 
samuel w skrev:
Blev faktiskt lite besviken på den utseendemässigt i verkligheten, på bild tyckte jag den var grym. Speciellt framifrån är den ingen hit enligt mig...
Handlaren här i stan ska ha en hemma, får åka förbi och kolla på den då. Lämnar plånboken hemma. :)

M:et skrev:
Hmm, det är nog inte så mycket pga av ditt nuvarande hojval, utan snarare att du gärna höjer Kawa och sänker övriga kategoriskt.

Edit: Det här känns bekant... Undrar om jag inte svarade dig något liknande för ungefär 1 år sedan :)
Det är väl lite som du läser det också, just nu pratar jag mig varm om Triumph t ex men många har väl svårt att se förbi en grön avatar. Det går inte att komma förbi att Kawa hade den bästa 1000-kubikaren -04 och 600:an -05 (inte menat som någon ny flame bait), många tester visar det. Men sånt här går upp och ner, därför har jag haft t ex R1 förut och kommer säkert att ha andra märken framöver, är förutom Triumph intresserad av en KTM cross.

Att jag höjer de hojar jag själv har valt tycker jag inte konstigt och det tänker jag inte be om ursäkt för heller men att sänka andra hojar har jag då inte gjort medvetet.
 
samuel w skrev:
Blev faktiskt lite besviken på den utseendemässigt i verkligheten, på bild tyckte jag den var grym. Speciellt framifrån är den ingen hit enligt mig...

Samma här, båda R6 och Trajjan såg bra ut på bild men på mässan insåg jag hur fula dom var. Det är bara Suzuki som gör riktigt fräscha hojar.
 
Det verkar bökigt med fly by wire och trottelsystemet. Det går ju inte att gasa fullt under 9000 (eller så). Under 7500 kan man gasa 60% (eller liknande) Det funkar ju säkert bra när allt är orginal. Hur funkar det när man byter avgassystem och annat? Vill man ha det så eller tjänar man på att kunna öppna mer? Den har väl dessutom 02-sensor? Krångligt innan Yama släpper programvara för hemma-moddaren. Men det kanske de gör?
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top