Ja en harmlös röstning helt enkelt.
FÖRARE och PUBLIK kan rösta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Swedie skrev:2081115Ja en harmlös röstning helt enkelt.
skiter björnen i skogen?.. klart det skall vara med på tv.Swedie skrev:2081115Ja en harmlös röstning helt enkelt.
megagossen skrev:2081613Tv avgiften innebär att man inte har råd att köra lika många tävlingar och jag ser inte att tv sändning i sportexpressen skulle ge supermoto bättre förutsättningar till lägre kostnader. Om man istället tog de 40.000 kr per klubb som det verkar kosta för att få tv, till att göra mer reklam för tävlingen eller kanske minska anmälningsavgifterna eller ge prispengar så tror jag det gynnar sportens bredd mer.
Det är ett fåtal som har nytta/vilja av att få tv sändning, men jag tror att flertalet aktiva hellre skulle se minskade kostnader för att köra fler tävlingar,
eller mer marknadsföring runt tävlingarna.
Detta är min personliga tanke!
Stefan #37
megagossen skrev:2081613Tv avgiften innebär att man inte har råd att köra lika många tävlingar och jag ser inte att tv sändning i sportexpressen skulle ge supermoto bättre förutsättningar till lägre kostnader. Om man istället tog de 40.000 kr per klubb som det verkar kosta för att få tv, till att göra mer reklam för tävlingen eller kanske minska anmälningsavgifterna eller ge prispengar så tror jag det gynnar sportens bredd mer.
Det är ett fåtal som har nytta/vilja av att få tv sändning, men jag tror att flertalet aktiva hellre skulle se minskade kostnader för att köra fler tävlingar,
Stefan #37
Swedie skrev:2082540Ja publiken var iaf enhetliga i sin röstning.
Är du sponsrad av Rosa pantern, och du kör en Rosa hoj. Så KOMMER du synas i TV även fast du är sist. Du kommer troligen oxå bli kommenterad av kommentatorn, vilket är än bättre. Vill man synas så gör man det.

Va bra då:Skicka Svemo din Addres så att dom vet vart dom skall skicka fakturan.Tror det var 35000:- per tävling Du få r ett klistermärke på nummerPlåten ochså.DwD skrev:2081764skiter björnen i skogen?.. klart det skall vara med på tv.![]()

Swedie skrev:2082540Ja publiken var iaf enhetliga i sin röstning.
Förarna röstar nog efter ekonomi tror jag. Själv så har jag just köpt verktyg och en massa skit för o se "professionell" ut i depån så man kan representera sig själv och mina sponsorer väl. 1000 kr... ? fisk i havet. Iaf i sammanhanget.
Men jag förstår mycket väl att ni som kör med 1 set däck per tävling och kör för att det ska vara så billigt och roligt som möjligt att 1000 kr kanske kostar mer än det smakar om ni inte bryr er om att det sänds på TV och att det ändå är bra för både sporten och möjligheten att ragga sponsorer.
Är du sponsrad av Rosa pantern, och du kör en Rosa hoj. Så KOMMER du synas i TV även fast du är sist. Du kommer troligen oxå bli kommenterad av kommentatorn, vilket är än bättre. Vill man synas så gör man det.
Stefan #37
Fastway skrev:2083290Vist det är ju ochså ett sätt att komma högre upp i Resultatlistan.Ett anna är ju att köra till sig Placeringen.Jag tycker att en tävling skall göras upp på Banan o inte i Depån(eller tv soffan).
34 Klippinge
Stefan #37
Supermoto skrev:2081242Tycker det är för enkelt att göra såhär.
Jag vill att sporten ska synas i TV MEN jag vill inte betala för det.
Olösligt problem? Ja troligen![]()
Därför biter jag i den sura tjuren och betalar eftersom de ansvariga på SVEMO fixat det såhär i år, och de tror på idén. Vill jag ha det på ett annat sätt så inser jag att jag får ta en egen plats i SVEMO eller försöka göra min röst hörd på vettigt sätt.
Swedie skrev:2084453Eller varför inte både och? Är man bra på banan, ska man även vara representabel i övrigt, tycker jag. Men jag har inte sett någon Supermotodepå än så jag vet inte hur det är just nu. Bara en generell tanke.
Det är trist att sporten inte är stor nog att bekostnaden av den inte behöver gå på förarna. Det BORDE ju vara så att förare och de som ställer upp att köra ska vara i fokus för att de sätter sitt liv i spel för att ge publiken en show och de andra konkurrenterna en rejäl match. De borde ju lägga pengar på sig själva och racingen, och inte på att bekosta sin egen tävling de ställer upp i. Lite absurt när man tänker på det. Men så är det tyvärr i lilla sverige där sporten helt enkelt inte är stor nog.
har du inte för syfte att göra en show eller tävla för att bli bättre och visa tävlingsinstinkt, kan du lika gärna fortsätta leka på träningar och i sin egen bakgård för en jättebillig peng.
Men ska man tävla så kostar det helt enkelt, det har jag iaf märkt. När jag inte längre har råd att tävla kommer jag nöta bandagar och träningar tills dess att det ekonomsika läget ändrar sig. För mig när jag hör "1000 kr och det blir för dyrt", så tycker jag man ligger för nära sin ekonomiska gräns att ja då kanske man inte borde tävla? Det borde finnas större marginal i kassan för att kunna ta en kostnad på 1000 kr. För vad händer om du kraschar och det kostar 1000 kr? Missar du då en tävling? Lite framförhållning borde väl finnas?
Jag försöker inte att klanka på andra nu, utan tänker lite på hur jag själv lagt upp det. Jag har laddat apa under vintern för att se till att det finns pengar nog för att ta just extra utgifter som TV-avgift eller krascher.
Äh, jag kanske har helt fel. Det märker jag nog på svaren jag får på det här.
ja men tagga ner lite, ta det lite sansat och försök att inte ta allt som världen är på väg att gå under. Jag får ursäkta om mina synpunkter är helt tagna ur intet och inte alls reflekterar hur en supermototävling går till. Jag lär ju upptäcka hur det går till på Anderstorp. Baserade mina tankar runt vad som sagts här på forumet (vilket varit en massa klagande om utgifter och att inget är bra).Fastway skrev:2085065Vad då inte klanka??
Det är ju precis vad du gör.
Vet inte hur länge du Tävlat. Men en sak som jag tyckar att du skall göra innan du öppnar käften är kanske och gå o titta på en supermoto tävling så du har en aning om vad du pratar om.Tex Åk ner till Tyskland o Kolla ett DM.
Jag Menar mina Pengar mina val (vad jag känner att jag vill prioritera).
Jag o den Stora massan är faktiskt O jobbar mån-fre 7-17. Så vi har inte så mycket valmöjligheter. Är du inte snabbare eller Mindre än 3sek per varv efter mig i Svistad Så är det nog du som skall nöta lite Bandagar istället.O lägga dina Tv Pengar på lite Träning .
Per Startnr:34
|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |
|
|
|
WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem
WP har länge varit synonymt... |
|
|
Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar
Donut Labs VD Marko Lehtimä... |
|
|
Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar
Donut Labs VD Marko Lehtimä... |
|
|
MC-Mässan närmar sig!
På årets stora motorcykelmä... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |