Vill du ha TV i Supermoto-SM?

Vill du ha TV i Supermoto-SM?

• Antal röstningar
    0
Swedie skrev:
2081115 Ja en harmlös röstning helt enkelt.

FÖRARE och PUBLIK kan rösta.
Går det att övertyga nn så att det kommer på tv??

Swedie skrev:
2081115 Ja en harmlös röstning helt enkelt.

FÖRARE och PUBLIK kan rösta.

Bra initiativ, bara att klicka och man har gjort sin röst hörd. :tummenupp

Tycker det är för enkelt att göra såhär.

Jag vill att sporten ska synas i TV MEN jag vill inte betala för det.
Olösligt problem? Ja troligen :(

Därför biter jag i den sura tjuren och betalar eftersom de ansvariga på SVEMO fixat det såhär i år, och de tror på idén. Vill jag ha det på ett annat sätt så inser jag att jag får ta en egen plats i SVEMO eller försöka göra min röst hörd på vettigt sätt.

Som åskådare vill jag ha tv men har full förståelse för de förare som inte vill betala. Håller med Supermoto till 100%

Om jag vill se supermotard-sm på tv? -Javisst, ifall någon finner intresse och lönsamhet av att producera sådan tv utan att på något sätt sätta käppar i hjulen på de som åker.

Ifall jag personligen vill finansiera att supermotard-sm sänds i tv? -Nej tack, då har jag inte råd att köra själv!

Tv avgiften innebär att man inte har råd att köra lika många tävlingar och jag ser inte att tv sändning i sportexpressen skulle ge supermoto bättre förutsättningar till lägre kostnader. Om man istället tog de 40.000 kr per klubb som det verkar kosta för att få tv, till att göra mer reklam för tävlingen eller kanske minska anmälningsavgifterna eller ge prispengar så tror jag det gynnar sportens bredd mer.

Det är ett fåtal som har nytta/vilja av att få tv sändning, men jag tror att flertalet aktiva hellre skulle se minskade kostnader för att köra fler tävlingar,
eller mer marknadsföring runt tävlingarna.
Detta är min personliga tanke!

Stefan #37

:tummenupp
megagossen skrev:
2081613 Tv avgiften innebär att man inte har råd att köra lika många tävlingar och jag ser inte att tv sändning i sportexpressen skulle ge supermoto bättre förutsättningar till lägre kostnader. Om man istället tog de 40.000 kr per klubb som det verkar kosta för att få tv, till att göra mer reklam för tävlingen eller kanske minska anmälningsavgifterna eller ge prispengar så tror jag det gynnar sportens bredd mer.

Det är ett fåtal som har nytta/vilja av att få tv sändning, men jag tror att flertalet aktiva hellre skulle se minskade kostnader för att köra fler tävlingar,

Stefan #37

Ja publiken var iaf enhetliga i sin röstning.

Förarna röstar nog efter ekonomi tror jag. Själv så har jag just köpt verktyg och en massa skit för o se "professionell" ut i depån så man kan representera sig själv och mina sponsorer väl. 1000 kr... ? fisk i havet. Iaf i sammanhanget.

Men jag förstår mycket väl att ni som kör med 1 set däck per tävling och kör för att det ska vara så billigt och roligt som möjligt att 1000 kr kanske kostar mer än det smakar om ni inte bryr er om att det sänds på TV och att det ändå är bra för både sporten och möjligheten att ragga sponsorer.

Är du sponsrad av Rosa pantern, och du kör en Rosa hoj. Så KOMMER du synas i TV även fast du är sist. Du kommer troligen oxå bli kommenterad av kommentatorn, vilket är än bättre. Vill man synas så gör man det.

:tummenupp

megagossen skrev:
2081613 Tv avgiften innebär att man inte har råd att köra lika många tävlingar och jag ser inte att tv sändning i sportexpressen skulle ge supermoto bättre förutsättningar till lägre kostnader. Om man istället tog de 40.000 kr per klubb som det verkar kosta för att få tv, till att göra mer reklam för tävlingen eller kanske minska anmälningsavgifterna eller ge prispengar så tror jag det gynnar sportens bredd mer.

Stefan #37

Swedie skrev:
2082540 Ja publiken var iaf enhetliga i sin röstning.

Är du sponsrad av Rosa pantern, och du kör en Rosa hoj. Så KOMMER du synas i TV även fast du är sist. Du kommer troligen oxå bli kommenterad av kommentatorn, vilket är än bättre. Vill man synas så gör man det.

Ja undra varför jag hade nummer 0 förut? :hihi
Men jantelagen satte stopp för det...

DwD skrev:
2081764 skiter björnen i skogen?.. klart det skall vara med på tv. :tummenupp
Va bra då:Skicka Svemo din Addres så att dom vet vart dom skall skicka fakturan.Tror det var 35000:- per tävling Du få r ett klistermärke på nummerPlåten ochså. :arsele

Swedie skrev:
2082540 Ja publiken var iaf enhetliga i sin röstning.

Förarna röstar nog efter ekonomi tror jag. Själv så har jag just köpt verktyg och en massa skit för o se "professionell" ut i depån så man kan representera sig själv och mina sponsorer väl. 1000 kr... ? fisk i havet. Iaf i sammanhanget.

Men jag förstår mycket väl att ni som kör med 1 set däck per tävling och kör för att det ska vara så billigt och roligt som möjligt att 1000 kr kanske kostar mer än det smakar om ni inte bryr er om att det sänds på TV och att det ändå är bra för både sporten och möjligheten att ragga sponsorer.

Vist det är ju ochså ett sätt att komma högre upp i Resultatlistan.Ett anna är ju att köra till sig Placeringen.Jag tycker att en tävling skall göras upp på Banan o inte i Depån(eller tv soffan).

34 Klippinge

megagossen skrev:

Stefan #37

Håller helt med dig Steffan (Men det hade du nog redan förståt. :tummenupp

Fastway skrev:
2083290Vist det är ju ochså ett sätt att komma högre upp i Resultatlistan.Ett anna är ju att köra till sig Placeringen.Jag tycker att en tävling skall göras upp på Banan o inte i Depån(eller tv soffan).

34 Klippinge

Eller varför inte både och? Är man bra på banan, ska man även vara representabel i övrigt, tycker jag. Men jag har inte sett någon Supermotodepå än så jag vet inte hur det är just nu. Bara en generell tanke.

Det är trist att sporten inte är stor nog att bekostnaden av den inte behöver gå på förarna. Det BORDE ju vara så att förare och de som ställer upp att köra ska vara i fokus för att de sätter sitt liv i spel för att ge publiken en show och de andra konkurrenterna en rejäl match. De borde ju lägga pengar på sig själva och racingen, och inte på att bekosta sin egen tävling de ställer upp i. Lite absurt när man tänker på det. Men så är det tyvärr i lilla sverige där sporten helt enkelt inte är stor nog.

har du inte för syfte att göra en show eller tävla för att bli bättre och visa tävlingsinstinkt, kan du lika gärna fortsätta leka på träningar och i sin egen bakgård för en jättebillig peng.

Men ska man tävla så kostar det helt enkelt, det har jag iaf märkt. När jag inte längre har råd att tävla kommer jag nöta bandagar och träningar tills dess att det ekonomsika läget ändrar sig. För mig när jag hör "1000 kr och det blir för dyrt", så tycker jag man ligger för nära sin ekonomiska gräns att ja då kanske man inte borde tävla? Det borde finnas större marginal i kassan för att kunna ta en kostnad på 1000 kr. För vad händer om du kraschar och det kostar 1000 kr? Missar du då en tävling? Lite framförhållning borde väl finnas?

Jag försöker inte att klanka på andra nu, utan tänker lite på hur jag själv lagt upp det. Jag har laddat apa under vintern för att se till att det finns pengar nog för att ta just extra utgifter som TV-avgift eller krascher.

Äh, jag kanske har helt fel. Det märker jag nog på svaren jag får på det här.

Last edited:
megagossen skrev:

Stefan #37

håller med!

Supermoto skrev:
2081242 Tycker det är för enkelt att göra såhär.

Jag vill att sporten ska synas i TV MEN jag vill inte betala för det.
Olösligt problem? Ja troligen :(

Därför biter jag i den sura tjuren och betalar eftersom de ansvariga på SVEMO fixat det såhär i år, och de tror på idén. Vill jag ha det på ett annat sätt så inser jag att jag får ta en egen plats i SVEMO eller försöka göra min röst hörd på vettigt sätt.

Röstade också ja.....frågan var ju om jag ville att SM skulle sändas på tv.....inte vad man tyckte om att pröjsa!

mvh //Fredrik "Norris" Mann #23

Ja klart att vi ska ha TV men hur man lägger upp det kan ju diskuteras.

Vi kanske skulle köra med STCC istället? Så vi får lite bättre sändningar...

TV kostar inte bara 1000:-
Hur tror ni klubbarna får in de 40k som TV kostar för dom? Givetvis är vi med & betalar en bit av den kakan via anm. avgift.

En SM deltävling tillsammans med RR kostar i runda slängar 2000:- i bara anmälningsavgifer (inkl. träning & TV). Inte nog med det är tävlingarna utdragna över 3 dagar vilket oxå drar med sig att många av oss måste ta ledigt hela eller delar av fredagen samt ökar kostanaden överlag.

Bevisligen går det göra betydligt mkt billigare. Danska mästerskapen är ett lysande exempel. När man har en serie som i stort bekostas av förares egna privata pengar tycker jag man har ett ansvar att se till att tävlingarna blir så billiga som möjligt samt ger goda möjligheter för klubbarna att dra in en hacka på arrangemanget.

Swedie skrev:
2084453 Eller varför inte både och? Är man bra på banan, ska man även vara representabel i övrigt, tycker jag. Men jag har inte sett någon Supermotodepå än så jag vet inte hur det är just nu. Bara en generell tanke.

Det är trist att sporten inte är stor nog att bekostnaden av den inte behöver gå på förarna. Det BORDE ju vara så att förare och de som ställer upp att köra ska vara i fokus för att de sätter sitt liv i spel för att ge publiken en show och de andra konkurrenterna en rejäl match. De borde ju lägga pengar på sig själva och racingen, och inte på att bekosta sin egen tävling de ställer upp i. Lite absurt när man tänker på det. Men så är det tyvärr i lilla sverige där sporten helt enkelt inte är stor nog.

har du inte för syfte att göra en show eller tävla för att bli bättre och visa tävlingsinstinkt, kan du lika gärna fortsätta leka på träningar och i sin egen bakgård för en jättebillig peng.

Men ska man tävla så kostar det helt enkelt, det har jag iaf märkt. När jag inte längre har råd att tävla kommer jag nöta bandagar och träningar tills dess att det ekonomsika läget ändrar sig. För mig när jag hör "1000 kr och det blir för dyrt", så tycker jag man ligger för nära sin ekonomiska gräns att ja då kanske man inte borde tävla? Det borde finnas större marginal i kassan för att kunna ta en kostnad på 1000 kr. För vad händer om du kraschar och det kostar 1000 kr? Missar du då en tävling? Lite framförhållning borde väl finnas?

Jag försöker inte att klanka på andra nu, utan tänker lite på hur jag själv lagt upp det. Jag har laddat apa under vintern för att se till att det finns pengar nog för att ta just extra utgifter som TV-avgift eller krascher.

Äh, jag kanske har helt fel. Det märker jag nog på svaren jag får på det här.

Vad då inte klanka??
Det är ju precis vad du gör.
Vet inte hur länge du Tävlat. Men en sak som jag tyckar att du skall göra innan du öppnar käften är kanske och gå o titta på en supermoto tävling så du har en aning om vad du pratar om.Tex Åk ner till Tyskland o Kolla ett DM.
Jag Menar mina Pengar mina val (vad jag känner att jag vill prioritera).
Jag o den Stora massan är faktiskt O jobbar mån-fre 7-17. Så vi har inte så mycket valmöjligheter. Är du inte snabbare eller Mindre än 3sek per varv efter mig i Svistad Så är det nog du som skall nöta lite Bandagar istället.O lägga dina Tv Pengar på lite Träning .

Per Startnr:34

Last edited:
Fastway skrev:
2085065 Vad då inte klanka??
Det är ju precis vad du gör.
Vet inte hur länge du Tävlat. Men en sak som jag tyckar att du skall göra innan du öppnar käften är kanske och gå o titta på en supermoto tävling så du har en aning om vad du pratar om.Tex Åk ner till Tyskland o Kolla ett DM.
Jag Menar mina Pengar mina val (vad jag känner att jag vill prioritera).
Jag o den Stora massan är faktiskt O jobbar mån-fre 7-17. Så vi har inte så mycket valmöjligheter. Är du inte snabbare eller Mindre än 3sek per varv efter mig i Svistad Så är det nog du som skall nöta lite Bandagar istället.O lägga dina Tv Pengar på lite Träning .

Per Startnr:34
ja men tagga ner lite, ta det lite sansat och försök att inte ta allt som världen är på väg att gå under. Jag får ursäkta om mina synpunkter är helt tagna ur intet och inte alls reflekterar hur en supermototävling går till. Jag lär ju upptäcka hur det går till på Anderstorp. Baserade mina tankar runt vad som sagts här på forumet (vilket varit en massa klagande om utgifter och att inget är bra).

Jag skrev faktiskt att jag inte sett en supermotodepå och att jag berättar vad JAG tycker man kan göra. Det kan tas som en rekommendation, eller ja ingendera och ignoreras helt om så. Helt upp till var och en. Men att säga "öppna käften" (attityd) är väl kanske lite väl? tycker du inte som jag kan du objektivt och städat diskutera och inte attackera tillbaka. onödigt att göra det hela till en sandlåda. vilket det iofs kanske redan är.

jag är på mitt tredje år nu i mitt tävlande inom Roadracing. Det blir mitt första år inom Supermoto. Efter mitt första rejs på Anderstorp blir det att antingen fortsätta eller inte fortsätta inom Supermoto. Men jag tränar och tränar och tränar, för att jag ska komma upp till en bra nivå. Blir nöjd om jag kommer någonstans i mitten av fältet det här året. Ligger jag sist, ja då backar jag av och tränar tills dess att jag blir bättre.

Nä, nu kommer jag inte kommentera något mer alls om varken TV eller supermototävlande förrän efter Anderstorp.

*/ ?>
Back