Vill DU ha det så här?

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Om du öppnar den bifogade länken, går nästan längst ner på sidan så står det "Download".
Det är två dokument och det är viktigt att just DU läser det.
Makthavarna vill INTE att du ska läsa det för då kan det bli grus i maskineriet för dem.
Varför bryr JAG mig då? Kanske för att jag anser att jag bättre vet vad som är bra för mig än politiker och myndigheter.
I min värld är det ett otäckt scenario som målas upp ...

Det är där skiljelinjen går ... Jag hör till dem som inte vill att "de" ska styra mitt liv utan jag vill löpande ta mina egna beslut och sköta mig själv ... det vill inte "de". Andra tycker det är kanon med den starka staten så de slipper tänka själva och framför allt att ingen annan får tänka själv heller ...

Läs och begrunda!
http://www.dnv.se/indexuppfinnarverkstan.asp

Shit nu blev jag inlurad på en sån där sida som myndigheterna har skapat för att lura in oss på så att de kan registrera våra IP-adresser. Allt snack om övervakning är bara fejk (eller iaf väldigt underdrivet) så att vi ska ladda ner det ultimata övervakningsprogrammet frivlligt.

Allt detta bara för att försöka hindra fildelning.

Johan skrev:
2666728 Shit nu blev jag inlurad på en sån där sida som myndigheterna har skapat för att lura in oss på så att de kan registrera våra IP-adresser. Allt snack om övervakning är bara fejk (eller iaf väldigt underdrivet) så att vi ska ladda ner det ultimata övervakningsprogrammet frivlligt.

Allt detta bara för att försöka hindra fildelning.
Så du tror det :)
Nåväl ... du behöver ju inte vilja se det allvarliga i vad som händer .. det kanske är skönast så, tills allt är infört ...

En senior moderat politiker uttryckte det bra när han sa att dagens ungdomar inte är speciellt kritiska till dagens utveckling, hade samma möjligheter funnits när Hitler regerade så hade det inte vara lika roligt...

MfS hade strax innan DDR:s sammanbrott ca 97.000 anställda samt en armé av ca 173.000 angivare, s k inofficella medarbetare (IM).

Författare, dramatiker och journalister bevakades extra noga och en klassiker i världslitteraturen, George Orwells utopi "1984", var t ex bannlyst av myndigheterna.

http://www.deandrasliv.se/

Igentligen så kommer katterna som har tagit stor del i våra liv att en dag ta över världen.. VÅGA VÄGRA BLUNDA för verkligheten! Skitsamma för fan.. ja ä död om 60 år endå..

Ja, jag har läst.
Men det mest skrämmande är att ingen reagerar.:va
Folk i allmänhet är positiva till detta och vill inte förstå
konsekvenerna.

“Those who desire to give up freedom in order to gain security will not have, nor do they deserve, either one.” eller “Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.”
Benjamin Franklin

piece skrev:
2668103 Ja, jag har läst.
Men det mest skrämmande är att ingen reagerar.:va
Folk i allmänhet är positiva till detta och vill inte förstå
konsekvenerna.

“Those who desire to give up freedom in order to gain security will not have, nor do they deserve, either one.” eller “Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.”
Benjamin Franklin

Det är som med grodan, lägger man den i en kastrull med kallt vatten på spisen och slår på värmen så märker den inte att den blir kokad och dör.

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back