bmwjohan
För farlig för allmänheten
Hejsan
Jag har en ktm 660 nu. Jag köpte den modellen just för att jag åker mycket landsväg och var rädd för att de andra modellerna inte skulle hålla då. Nu har jag dock inhandlat en R1 som jag har till landsvägskörningen så nu ska jag sälja min 660 och köpa en lättare och "rejsigare" motard istället.
Vad ska man satsa på? Skulle vilja att den ligger i prisklassen 40.000kr
Jag är rätt sugen på honda 450 eller yamaha 450 för jag har kört dessa i crossversion och de är förjävla lättsvängda och rejsiga. Jag är dock rädd för att jag ska tycka att de är för klena när man har drevat upp och satt på motarddäck. Vad tror ni? Sen verkar det även nästan omöjligt att hitta en yamaha 450 i motardutförande.
Ktm 525 motard känns som att den går bort för att den kostar för mycket. Sen har jag redan en 525'a i crossutförande. Skulle kännas dumt att ha två. Min är inte landsvägsreggad så den kan inte gå som motard.
Sen har man ju husaberg 650. Den är ju egentligen drömmen. Jag har aldrig kört en men den verkar ju vara den ultimata maskinen FÖRUTOM det här med hållbarheten. I alla annonser står det att hojarna är renoverade för 10.000 tals kronor och det finns hur många trådar som helst om motorras. När jag snackat med husabergåterförsäljare dock, säger dom att hojarna håller jättebra. Att det är så många som går sönder beror bara på att folk slarvar med servicen. Jag tycker ju faktiskt att det är kul att serva så det skulle inte va ett problem för mig. Om man jämför husan med tex yamahan, verkar det ju som att husabergen hinner skära ihop 10 gånger innan man måste göra något överhuvudtaget med yamahan. Vad jag har hört går aldrig 450 sönder överhuvudtaget.
Jag ska ha motarden till att busköra satan med i stan. Bakhjulet, stoppisar och åka på sladd. Landsvägskörning går bort. Vilken ska jag välja?
Om det är någon som vill byta en rejsig motard mot min 660 så får ni gärna komma med förslag förstås. Måste dock vara gatreggat, eller i alla fall se ut som att den är gatreggad
Jag har en ktm 660 nu. Jag köpte den modellen just för att jag åker mycket landsväg och var rädd för att de andra modellerna inte skulle hålla då. Nu har jag dock inhandlat en R1 som jag har till landsvägskörningen så nu ska jag sälja min 660 och köpa en lättare och "rejsigare" motard istället.
Vad ska man satsa på? Skulle vilja att den ligger i prisklassen 40.000kr
Jag är rätt sugen på honda 450 eller yamaha 450 för jag har kört dessa i crossversion och de är förjävla lättsvängda och rejsiga. Jag är dock rädd för att jag ska tycka att de är för klena när man har drevat upp och satt på motarddäck. Vad tror ni? Sen verkar det även nästan omöjligt att hitta en yamaha 450 i motardutförande.
Ktm 525 motard känns som att den går bort för att den kostar för mycket. Sen har jag redan en 525'a i crossutförande. Skulle kännas dumt att ha två. Min är inte landsvägsreggad så den kan inte gå som motard.
Sen har man ju husaberg 650. Den är ju egentligen drömmen. Jag har aldrig kört en men den verkar ju vara den ultimata maskinen FÖRUTOM det här med hållbarheten. I alla annonser står det att hojarna är renoverade för 10.000 tals kronor och det finns hur många trådar som helst om motorras. När jag snackat med husabergåterförsäljare dock, säger dom att hojarna håller jättebra. Att det är så många som går sönder beror bara på att folk slarvar med servicen. Jag tycker ju faktiskt att det är kul att serva så det skulle inte va ett problem för mig. Om man jämför husan med tex yamahan, verkar det ju som att husabergen hinner skära ihop 10 gånger innan man måste göra något överhuvudtaget med yamahan. Vad jag har hört går aldrig 450 sönder överhuvudtaget.
Jag ska ha motarden till att busköra satan med i stan. Bakhjulet, stoppisar och åka på sladd. Landsvägskörning går bort. Vilken ska jag välja?
Om det är någon som vill byta en rejsig motard mot min 660 så får ni gärna komma med förslag förstås. Måste dock vara gatreggat, eller i alla fall se ut som att den är gatreggad

Last edited: