Vilket yrke föraktar du mest?

Föraktar detta yrke mest (dvs jävla idioter)

• Antal röstningar
    0
Uppkörningsförättare
Det finns guldkorn och så finns det slemhögar.

politiker

Edit:
Jag föraktar lite de som jobbar på apoteket också, de är så otroligt långsamma! :huvet

Last edited:
Handläggare på försäkringsbolag. :4skrika

Föraktar väl bara hallickar av de uppräknade, och så politiker förståss men det är ju så självklart att det inte behöver nämnas.

Aleksander skrev:
Någon som hatar handläggare på Försäkringskassan då...? :finger

Ja fy fan vilka idioter... Dom är skyldig mig en massa pengar, Men allt jag får av dom är mer och mer papper!! :mad:

Bilförsäljare...

Man blir lika lurad varje gång...

Någon som har sett filmen "suckers"...

Mäklare - klart det både finns guldkorn och rötägg men dom jag har stött på har både varit giriga och lögnare.

I husmäklare ser jag stora likheter med begagnat-bilförsäljare som också ligger i bottenträsket av yrken enligt mig.

Hade lite svårt att bestämma mig, så en flervalspoll hade varit på sin plats.

Fast egentligen är det väl bara hallickar i den där listan som man föraktar på riktigt. Dem andra tycker man ju bara är intelligensbefriande så fort man själv måste ha med dem att göra.

Det är väl bara politiker man föraktar på riktigt, de andra föraktar man bara lite på låtsas och sen beundrar man dem i smyg.

Men vad är det mellan dig och försäkringsbolagen Zee? Är det din mammas E30 som spökar fortfarande?

Självfallet i DENNA undersökning: Hallickar. (profitörer på andras olycka)

De andra alternativen är ju lite knepiga och säger mer om den som gjort undersökningen: Auktoritetsförakt och problem att inrätta sig.

De har ju bara "otacksamma" yrken och är väl i normalfallet vanliga hyggliga svenssons.
Särfall finns givetvis bland dessa med, och ska man var LITE insinuant och lite fördomsfull är det väl inte direkt några raketforskare som söker sig till dörrvaktsyrket. Aschbergs progam var inget som förvånade mig ett dugg.
Men jag föraktar iaf inte den yrkesgruppen. De flesta är givetvis bra, men anaboladårarna verkar ha sin tillflykt där.

Annars kan jag bara instämma med Röde Baronen: Kvällstidniongsjournalister!
Ett enda rövarpack som håller upp en vimpel framför sig där det står "yttrande och pressfrihet" Sen springer de bara rakt in i allt och tror att dessa rättigheter oxå betyder att de har rätt att ta del av allt.
Det har ingen berättat för dem att de INTE har.
Otrevliga, insinuanta, och i mitt förra jobb hade jag en del med dem att göra - inte EN gång blev jag rätt citerad, eller om citatet var rätt hade reportern lagt till insinuerande text och egna slutsatser för att bringa läsaren i medveten påverkan "hur det NOG låg till"
Obesvarade frågor fylls ut med journalistens pokulerande och antydande.

Ordet är makt och HUR man låter skriva en text om EXAKT samma fenomen/händelse kan få saker att verka HELT olika...

Därför ser jag alltid till att föra protokollet på jobbet! :)

slippy skrev:
Mäklare - klart det både finns guldkorn och rötägg men dom jag har stött på har både varit giriga och lögnare.

I husmäklare ser jag stora likheter med begagnat-bilförsäljare som också ligger i bottenträsket av yrken enligt mig.

OT: Vad säger tjejen på din avatar....försöker lista ut det, men det går inte... :huvet

Markus skrev:
Det är väl bara politiker man föraktar på riktigt, de andra föraktar man bara lite på låtsas och sen beundrar man dem i smyg.

Men vad är det mellan dig och försäkringsbolagen Zee? Är det din mammas E30 som spökar fortfarande?

Beundrar du parkeringsvakter i smyg???
Jag föraktar dom öppet!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!