Vilket Visir skall jag välja till min nya Araihjälm??

jtds

Yamaha
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2008 Yamaha R6 Blå
Som topic låter.
har köpt denna hjälm idag
VIPER_Sinister_Blue_P.jpg

ni som kört med Blått,Spegel,Svarttonat mfl visir
ge mig feedback vilket som ger bra skydd mot bländning & inte är kolsvart som natten på kvällen vid skymning.

Last edited:
Jag har kört med orange (Högkontrast) till min Shoei i flera år och det är bra mot solen och ok att köra med när det är mörkt.

Jag har svarttonat på min arai. Grymt skönt när det är soligt, men det blir mörkt fort på kvällen när man kör med det.
Man kan ju faktiskt ta med det klara visiret och byta när man vet att man har mörkerkörning framför sig. Bara att sätta i midjan innanför skinnstället.

Man kan ju faktiskt ta med det klara visiret och byta när man vet att man har mörkerkörning framför sig. Bara att sätta i midjan innanför skinnstället.

Precis!:tummenupp Det fungerar hur bra som helst!

BTW så har jag ett lätt begagnat mörktonat ARAI-visir liggandes om någon är intresserad. 200kr exkl. frakt (Sorry för min ful-annonsering):näsblod

Jag kör med Spegel-visir !

Mycket skönt sken båda på dagar och kvällar, ( nätter ;) )
Lätt snyggast och bästa visiret jag haft..kommer nog alltid hålla mig till det..:D

Kör med ett mörktonat det funkar kanon! tycker inte problemet är så stort när det blir kväll..

Polarn kör spegel och det kan jag inte rekommendera. Spegelytan ligger på utsidan vilket gör det väldigt repkänsligt. Blir snabbt fult även om det är snyggt till en början!

Ang. att ta med ett klart visir.. Säker på att ni bytt på en Arai hjälm?? :hihi skulle aldrig få för mig att byta mer än en gång på en arai hjälm.. mitt visir sitter där det sitter :)

Kör med ett mörktonat det funkar kanon! tycker inte problemet är så stort när det blir kväll..

Polarn kör spegel och det kan jag inte rekommendera. Spegelytan ligger på utsidan vilket gör det väldigt repkänsligt. Blir snabbt fult även om det är snyggt till en början!

Ang. att ta med ett klart visir.. Säker på att ni bytt på en Arai hjälm?? :hihi skulle aldrig få för mig att byta mer än en gång på en arai hjälm.. mitt visir sitter där det sitter :)
Piece of baggis om man gör på rätt sätt.

@jtds, köp ett svarttonat, har det på min Corsair och är 100% nöjd.

Jag får gå en kurs :gnissla

finns på internet, som allt annat, besök deras hemsida....går ganska smärtfritt när man lärt sig...

Du ska ha krååååmat mannen! dyrt, men om man är posör spelar det mindre roll...besök alla bildtråder och kolla när fotografen lyckats få klockren skärpa i visiret, väldigt snyggt....som sagt, jag är posör...:D

varför är det så svårt att ta egna beslut när det gäller det estetiska nu för tiden?

Fast nu frågade han ju vilket som skyddade mot bländning och ändå gick att köra med på natten...

Jag kör med både svart och spegel och spegelvisiret är ljusare och enklare att köra med på natten om det inte finns gatbelysning (modell sthlm/motorväg)... Finns det gatbelysning så spelar det ingen större roll...

varför är det så svårt att ta egna beslut när det gäller det estetiska nu för tiden?
Det va inte det jag fråga, läs om min fråga
för i helvete....ta den som DU tycker är snyggast!
Det va inte det jag fråga, läs om min fråga
Fast nu frågade han ju vilket som skyddade mot bländning och ändå gick att köra med på natten...

Jag kör med både svart och spegel och spegelvisiret är ljusare och enklare att köra med på natten om det inte finns gatbelysning (modell sthlm/motorväg)... Finns det gatbelysning så spelar det ingen större roll...

Tack
äntligen en som läser innehållet i tråden & inte bara rubriken.

sorry, läste svaren och rubriken. då var det många av svaren det var fel på och inte tråden.

Kör med spegelvisir och det funkar kanon i både sol och mörker! :tummenupp
Fick även prova det i ösregn i 3 timmar i söndags, kanon kul :tungan

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka