OLJEKYLD GSXR
FÖRBJUD STARSTRIKER
gixxer_1255 skrev:Ja det är både bättre gaffel och 17tums hjul på gen.2 men den har också några kilo mer att släpa på.
De kilona gör susen när man vill bromsa och svänga

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
gixxer_1255 skrev:Ja det är både bättre gaffel och 17tums hjul på gen.2 men den har också några kilo mer att släpa på.
OLJEKYLD GSXR skrev:De kilona gör susen när man vill bromsa och svängaJag känner inte viktskillnaden, däremot skillnaden på bromsarna som nog är det mest markanta, gen.1 1100 är som sagt stabil ändå. Fjädringen är väl iofs rätt märkbart med.
Hojen är trimmad för ca 8-10årsen. Men jag vet inte hur mycket den gått sen den trimmats.. Den har gått 4300mil som den står du i alla fall. Är kolvarna redan slut vid 4300mil??? Bör man horna till cylindrarna vid kolvbyte på en båge? Jag har sett en 87´a och en 89´a för 25000:- med liknande miltal, så det känns ju som man inte vill betala mer i alla fall!! Har väl tänkt att jag kan ge 25 om den är fin... men annars skiter jag nog i det... känns som en trimmad båge MÅSTE vara i bra skick.. låta fint osv.. annars kan det säkert bli dyrt!OLJEKYLD GSXR skrev:De 20 kilona kommer inte märkas nämnvärt vill jag påstå, den väger trots allt bara 227kg fulltankad vilket lika mycket som tex en RF600. Bök med 17" beror på vem du frågar, kikar du på gixxer_1255 hemsida så finns det info om en massa matnyttigt. Vad gäller ditt tilltänkta objekt så ska man tänka på att efter så många år så behövs troligen ett kolvbyte iallafall, och frågar du mig så köper jag hellre en originalhoj och väljer själv om jag vill trimma. Men hur som så ska du inte betala mer än för en originalare om jobbet inte är nyligen utfört med trevliga delar, och 27500 är för mycket för en 86, dra av 5000 så börjar det bli rimligt.
Nisse977 skrev:Nä det är bättre att VETA![]()
Silwer skrev:nja det skulle bli 8480 kilometer, dvs extremt kort, det är ljug.
Och nej jag tycker inet en sån gamal hoj är värd 25k, men det är jag det.
antikrist skrev:Satt väl fyra till två på gixxer 1100 orginal på den tiden? Så det lär väl va ett helt rör i alla fall. Det ger ju ganska mycket mer än bara slipon. Sen skulle ju var enda rödljus racer med lite självaktning ha minst rs-38r på den tiden. med en vassare kam och portning så är inte effekten omöjlig alls. Vad hade den orginal 135-140 nån stans? Reser sig på alla växlar låter ju mer direkt kopplat till fantasin.
iommi skrev:En snodd 85:a?? jag som nästan trodde att de var säkra pågrund av sin ålder!!![]()
nu vart jag orolig!!!
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025