Vilket ställ?

Ares

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Speed Triple -09
Hej, skulle behöva lite råd angående köp av nytt skinnställ. Kör bara gata i princip och vill därför ha ett 2-delat, blir antagligen ett från fc-moto. Vad rekommenderar ni vad gäller märke, utseende säkerhet? är inte ute efter ett värsting ställ så pris därefter. vet att det finns trådar om det här men utrustning förnyas och är ute efter ett snabbt svar.

God jul!
 
Last edited:

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Berik e snygga, bra och mycket prisvärda.
Spyke kör jag med själv. Sitter bra som fan (på mig). Bra kvalitet dock lite dyrare. Jag har inte klotat med det ännu så säkerheten vet jag inte, men det kommer nog inte att vara några konstigheter när den dagen kommer.

Helställ är säkrare än 2-delat. Dessutom är det mycket svalare vilket kan vara en stor fördel.


Har bara erfarenhet av helställ iof.
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Jag kan rekommendera Arlen Ness, men enbart efter pris och utseende. Säkerhet får någon annan svara på då jag inte har vurpat med mitt. :)
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Jag köpte mitt Dainese på mlol.de. Dock ett helställ men sitter perfekt. Butiken får 5 + av 5 möjliga.
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Varför ska du köra med 2delat, sitter skit, fult, osäkrare jobbigt att ta på sig dra runt dragkedjan ja fy fan, Ska du åka till korvmojen kan du slänga på dig en jacka och ett par skyddsjeans.
Berik duger till att krascha på gatan mm. håller i sömmar i ca 160kmh.
 

Ares

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Speed Triple -09
ok hmm har varit inne på ett berik förut, velar mellan att köpa ett svart eller vtt i så fall?

Varför ska du köra med 2delat, sitter skit, fult, osäkrare jobbigt att ta på sig dra runt dragkedjan ja fy fan, Ska du åka till korvmojen kan du slänga på dig en jacka och ett par skyddsjeans.
Berik duger till att krascha på gatan mm. håller i sömmar i ca 160kmh.

Har ett par lindstrand brallor som jag kör med ibland när jag inte ska så långt eller bara ta hojen till the store, bra att bara kunna kränga på sig skinn jackan ihop med byxorna. smidigare också om man ska gå runt lite..
 

marsianmejler

Medlem
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
köpte tvådelat å använder ändå aldrig delarna separat, så det var ju ganska onödigt. Så du kan lika bra köpa dej ett endelat. Iofs så är det ett dainese där överdelen tar slut norr om naveln så är ganska fånigt/farligt att dela på det. Precis som med hjälmar är det skitviktigt att det sitter (ingen idé att ha en arai prislapp 7000 om det ekar därinne) snortajt om det ska funka optimalt så på med underställ och ut och prova dej fram. Jag provade utan ryggskydd först för jag vet efter 3-4 rejs får jag in det också. Sen är alla cash som man lägger på säkerhet väl investerade. Du behöver ju inte lägga 20 lax men väger du mellan ett ställ som sitter bra och ett som sitter :tummenupp och det skiljer ett par tusingar i pris ta det senare.

lycka till.
 
Last edited:

Nappe

be your self
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Vollsjö
Hoj
ninja special med extra mos
Alpinestars helställ håller bra, har vurpat mitt 3ggr denna sommaren i hastigheter mellan 60-140km/h alla sömmar mm har hållt bra
 

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
-
Äh det kan väl inte vara så noga, köp ett helställ som ser snyggt ut och verkar prisvärt!
God jul:tomten :)
 

Nappe

be your self
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Vollsjö
Hoj
ninja special med extra mos
ok finns det nåt du kan rekommendera? på fc-moto kanske?

Den modellen jag hade va pz-1 (tror jag)

Skulle tro att dom flesta alpine modeller som inte är delade är helt ok att vurpa i

men leta efter nån av dom dyrare typ sg-1 eller nån av gp/rc(g) modellerna så är du på det torra

Visst dom kostar lite men du slipper oroa dig för blixlås som delar sig mm
 

eriksson.

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2005
Ort
värnamo
Hoj
Fz1-N -08
är det inte arlen ness som tilverkar berik?
har haft en berik 3214 i 2 år (från fc-moto) nu o det funkar kalas.
rekommenderas. har iofs ingen erfarenhet av annat.
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
är det inte arlen ness som tilverkar berik?
har haft en berik 3214 i 2 år (från fc-moto) nu o det funkar kalas.
rekommenderas. har iofs ingen erfarenhet av annat.

Vad har du för storlek och har du ngn erfarenhet i skillnad på samma storlek jämfört med ngt annat märke?
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top