Vilket ställ?

Ares

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Hoj
Speed Triple -09
Hej, skulle behöva lite råd angående köp av nytt skinnställ. Kör bara gata i princip och vill därför ha ett 2-delat, blir antagligen ett från fc-moto. Vad rekommenderar ni vad gäller märke, utseende säkerhet? är inte ute efter ett värsting ställ så pris därefter. vet att det finns trådar om det här men utrustning förnyas och är ute efter ett snabbt svar.

God jul!

Last edited:
Berik e snygga, bra och mycket prisvärda.
Spyke kör jag med själv. Sitter bra som fan (på mig). Bra kvalitet dock lite dyrare. Jag har inte klotat med det ännu så säkerheten vet jag inte, men det kommer nog inte att vara några konstigheter när den dagen kommer.

Helställ är säkrare än 2-delat. Dessutom är det mycket svalare vilket kan vara en stor fördel.

Har bara erfarenhet av helställ iof.

Jag kan rekommendera Arlen Ness, men enbart efter pris och utseende. Säkerhet får någon annan svara på då jag inte har vurpat med mitt. :)

Jag köpte mitt Dainese på mlol.de. Dock ett helställ men sitter perfekt. Butiken får 5 + av 5 möjliga.

Varför ska du köra med 2delat, sitter skit, fult, osäkrare jobbigt att ta på sig dra runt dragkedjan ja fy fan, Ska du åka till korvmojen kan du slänga på dig en jacka och ett par skyddsjeans.
Berik duger till att krascha på gatan mm. håller i sömmar i ca 160kmh.

ok hmm har varit inne på ett berik förut, velar mellan att köpa ett svart eller vtt i så fall?

Varför ska du köra med 2delat, sitter skit, fult, osäkrare jobbigt att ta på sig dra runt dragkedjan ja fy fan, Ska du åka till korvmojen kan du slänga på dig en jacka och ett par skyddsjeans.
Berik duger till att krascha på gatan mm. håller i sömmar i ca 160kmh.

Har ett par lindstrand brallor som jag kör med ibland när jag inte ska så långt eller bara ta hojen till the store, bra att bara kunna kränga på sig skinn jackan ihop med byxorna. smidigare också om man ska gå runt lite..

köpte tvådelat å använder ändå aldrig delarna separat, så det var ju ganska onödigt. Så du kan lika bra köpa dej ett endelat. Iofs så är det ett dainese där överdelen tar slut norr om naveln så är ganska fånigt/farligt att dela på det. Precis som med hjälmar är det skitviktigt att det sitter (ingen idé att ha en arai prislapp 7000 om det ekar därinne) snortajt om det ska funka optimalt så på med underställ och ut och prova dej fram. Jag provade utan ryggskydd först för jag vet efter 3-4 rejs får jag in det också. Sen är alla cash som man lägger på säkerhet väl investerade. Du behöver ju inte lägga 20 lax men väger du mellan ett ställ som sitter bra och ett som sitter :tummenupp och det skiljer ett par tusingar i pris ta det senare.

lycka till.

Last edited:
Alpinestars helställ håller bra, har vurpat mitt 3ggr denna sommaren i hastigheter mellan 60-140km/h alla sömmar mm har hållt bra

Äh det kan väl inte vara så noga, köp ett helställ som ser snyggt ut och verkar prisvärt!
God jul:tomten :)

ok finns det nåt du kan rekommendera? på fc-moto kanske?

Den modellen jag hade va pz-1 (tror jag)

Skulle tro att dom flesta alpine modeller som inte är delade är helt ok att vurpa i

men leta efter nån av dom dyrare typ sg-1 eller nån av gp/rc(g) modellerna så är du på det torra

Visst dom kostar lite men du slipper oroa dig för blixlås som delar sig mm

är det inte arlen ness som tilverkar berik?
har haft en berik 3214 i 2 år (från fc-moto) nu o det funkar kalas.
rekommenderas. har iofs ingen erfarenhet av annat.

är det inte arlen ness som tilverkar berik?
har haft en berik 3214 i 2 år (från fc-moto) nu o det funkar kalas.
rekommenderas. har iofs ingen erfarenhet av annat.

Vad har du för storlek och har du ngn erfarenhet i skillnad på samma storlek jämfört med ngt annat märke?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti