Vilket ställ ska jag ha??

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
ärretta
Hjäälp!

Jag har inte riktigt tagit kortet än men är på god väg, men jag har tänkt att skaffa utrustning nu iaf, hjälm/handskar etc...
Men jag sitter i skiten och vet inte riktigt vad jag ska ha, det finns ju såååå mkt!
Ska de vara ett delbart ställ? För-/nackdelar med det?
Eller ska man kanske vänta tills man har skaffat hoj och ta ngt som passar färgerna på hojen?
Vad ska man tänka på?
Såg visserligen denna i ngn tråd och blev kär :)
208450-1_150_02.JPG

Hrm.... Hoppas det inte är 2 män på MC som får dig att bil kär! :3freak

Annars kan du kolla på Stockholms mcvaruhus hemsida, de skriver lite mo vad som skiljer dessa ställ åt rent praktiskt.

egentligen spela de ingen roll viken färg de blir om du inte e en såndära bögposör från fjollträsk :hihi äh skämt osidå e du osäker kan det alltid gå med ett svart men de e lite tråkigt men behöver inte gö som jag o köpa blått o sen lacka om hojarna då bli de dyrt i längden :3freak .

köp de som sitter o känns bra :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Konstigt att håret på de ändå ser bra ut fast de har haft hjälm och kört mc. :tungan

köp det stället du vill ha på dig när du kraschar...

det var nog allt jag har att säga just nu...

Ska köpa det svart/vita stället. Kostar ju bara 2500 ink frakt :)

Du kommer märka vilket som är rätt föt dig när du provar det. Sitter det kanon så ska du ta det! Själv föredrar jag delat... Det blir tokvarmt på sommaren... å man vill ju inte sitta i bara kallingana när man väl kommit fram... ;)

ett delat ställ har ju den uppenbara fördelen att man kan ta av brallorna när man kommit fram typ.
dock så lockar det ju kanske till att åka i bara jackan.
ett odelat ställ skyddar något bättre, ska du inte åka bana så är ett delat helt ok.

kolla rst länken nedan....

Hade jag köpt ställ i dag hade jag valt ett svart med gråa eller vita inslag istället för det mörkblå/silver/svarta jag köpte.
Med svart kan du köra vilken hoj som helst utan att det ser ut som du hyrt hojen :hihi

sandstream skrev:
Hade jag köpt ställ i dag hade jag valt ett svart med gråa eller vita inslag istället för det mörkblå/silver/svarta jag köpte.
Med svart kan du köra vilken hoj som helst utan att det ser ut som du hyrt hojen :hihi
Det spelar väl ingen roll för dig, som kör med fjanttröja utanpå stället (a.k.a. livstids banning i racingforumet).

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8