Vilket snus snusar du?

Vad snusar du?

• Antal röstningar
    0
Som oftast general men växlar med grov ibland. Överlag är det portion som gäller men ibland så lyxar man till det med lös.

Vilka fler sorter förutom Rapè och Catch, finns det som är smaksatta? Rapè har ju lite "granris"-smak och Catch har lakris-smak. Snusade Rapè ett tag men gick sen över till Catch (:rodnar)
Hur som helst, vill nu vidga mina vyer bland portionssnuset.
(Är inte speciellt förtjust i General, har dock inte smakat General White eller vad den heter)

honkiie skrev:
Namn för lössnus (bortsett från just lössnus):

*promena(d)chokla(d) (gammal 08 slang)
*Bänk
*Bak (sthlm)
*Kram (GBG - låter ju bara bögigt)
*Knåd (norrut)

Och för portionssnus:

*godis
*kärringsnus
*Portis
*Påse
*Blöja
*tempo höjare
*Dambinda
[/QUOTE]

Beffe skrev:
Vilka fler sorter förutom Rapè och Catch, finns det som är smaksatta? Rapè har ju lite "granris"-smak och Catch har lakris-smak. Snusade Rapè ett tag men gick sen över till Catch (:rodnar)
Hur som helst, vill nu vidga mina vyer bland portionssnuset.
(Är inte speciellt förtjust i General, har dock inte smakat General White eller vad den heter)

De flesta snussorter är smaksatta på ett eller annat sätt. General har t.ex. en svag smak av citrusfrukt.

Jag är en ärkefjolla. Har aldrig provat och kommer aldrig göra.

(Men det luktar dj*vligt gott...) :rolleyes:

Kör på General ekkorrbindor för tillfället och sedan ett år tillbaka.

Det som går hem hos mig är General, Rapé och Whiskeysnus.. men jag vetefan, tycker alla har sina nackdelar.

Rapé torkar ut käften nåt fruktansvärt och det känns som att det inte är nåt riktigt drag i dom.

Whiskeysnuset är bättre, och smakar dessutom fruktansvärt gott.

Generalen har effekten man vill ha men det verker som att det fräter mer och dessutom blir jag kass i buken då och då av det. Läste på nån internetsida att det finns en olja i General som heter bergamottolja eller nåt liknande som har laxerande effekt :tungan

Aja, General är det enda riktiga, oavsett vad.. :Bugar

Last edited:
Ettan.. men har slutat efter 13 år...

A© skrev:
Ettan.. men har slutat efter 13 år...
:tummenupp

Jag försöker också sluta, efter att ha kedjesnusat i 10 år så har jag nu varit utan snus i en vecka, kör med nikotintuggummin och det funkar faktiskt över förväntan, när jag väl har vant mig av med själva saknaden efter snus så skall jag börja trappa ner dagsdoserna av nikotin. Ser fram emot att inte längre vara en nikotinslav.

Iofs så sade ju Pippi att "utan snus försmäktar vi på denna ö" och det kan väl ligga något i det :D

kedjesnusat i 5-6 år la av tvärt för 3 veckor och 6 dagar sen! :yoparty

Superbee skrev:
kedjesnusat i 5-6 år la av tvärt för 3 veckor och 6 dagar sen! :yoparty
Då klår jag dig med några månader. De första tre veckorna var riktigt hemska, men efter det gick det hur bra som helst.

Snusat sen -93, började me Rapé. Gick sen över till General, sen när man började jobba så blev det påse istället för lös..

slutade snusa i slutet av sommaren.. vilket har gått väldigt bra.. :D

Största frågan man ställer sig e: Varför började man??

Innan jag slutade (2 månader sedan) var det grov i blöja som gällde och ibland en rappe elr två, att pressa in ett halvt hjullastarlass med lös har aldrig varit min grej.

Jäkla skönt att ha slutat dock!

General brukar det vara.. dock snusar alla polare grov, så den tackar man inte nej till heller! och ibland kan man lyxa till det med en skruf..

Ettan smakar förövrigt som hästskit luktar

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...