Vilket snus snusar du?

Vad snusar du?

• Antal röstningar
    0
:tummenupp nu är jag impad inte alla som tänker så...önskar min bror klarade av det utan att ta till cigen efter 3 timmar :brinnerup

mb skrev:
Tackar, det har gått bra. Hade snusat i 4 år och rökt innan dess. Saken var den att jag egentligen inte hade tänkt sluta från början. Jag ville bara se om om jag kunde - se vad som hände om jag var utan en vecka. Men när jag började må så jävla illa så fick jag en tankeställare och blev destå tjurigare. Ju sämre jag mådde, destå större motivation fick jag inte börja igen... Gäller att omvandla sina svagheter till sin styrka.

Du har missat en hel del snussorter och tagit med andra för mig helt okända varianter.

Vad fan är Skruf till exempel?

Jag snusar oftast Granit stor portion från F&L Snus. Tidigare var det mest General portion, men antingen så har General-påsarna minskat i storlek eller så har jag fått ett större hål under läppen, för nuförtiden så känns general-påsarna på tok för små.

Då och då snusar jag Gustavus orginal eller grov. Så jag får väl välja det i listan.

Men ett tips till alla portionssnusare som vill ha lite större prillor, testa Granit stor portion, trevlig smak och rätt storlek, större än Swedish Matchs vanliga large-storlek och mindre än deras Maxi som finns för Grov portion och som är för jävla stor.

Snusar General/Grov varannan gång..

Har haft uppehåll..Nu vet jag att jag klarar det..

Men snus är ju sååå gott... :D

sgtpepper skrev:
Du har missat en hel del snussorter och tagit med andra för mig helt okända varianter.

Jag snusar oftast Granit stor portion från F&L Snus. Tidigare var det mest General portion, men antingen så har General-påsarna minskat i storlek eller så har jag fått ett större hål under läppen, för nuförtiden så känns general-påsarna på tok för små.

Jo, jag vet att jag missade Granit. Kunde inte komma på vad märket hette, så det fick utgå.

sgtpepper skrev:

Skruf är småländsksnus som tillverkar i Sävsjö.

Själv snusade man General lös från början, fick en sån där räls i munnen ( :rodnar ) och började snusa Rapé portion. Så nu är man inne på 8-9 året med Rapé portion och något går inte snusa.

Jag har jobbat på statoilmack både i Luleå och i Linköping.

Intressant fakta(?): Här (i Lkpg) snusas det mest General och Rapé och andra mycket smaksatta snussorter, och det säljs mest portion.

I Luleå så såldes det mest Ettan och Grov, och portionssnus var mer undantag än regel.

Vad beror detta på? :) :va

snusar inte, men provat på lite då å då. känner inget behov av det helt enkelt..

Har snusat i nästan två år nu. Började med General Lös men bytte efter nåt halvår till General White. Först nu för några månader sedan har jag upptäckt det underbara ting som kallas Göteborgs Rapé Portion. Så nu är det Rapé som gäller.

Tänkte låna tråden lite om det går bra, håller mig inom ämnet iaf! Så här var det att under lumpen, i norrland, så snusades det som aldrig förr. Man fick höra en del namn för dessa två typer av snus, portion och lös. Vad brukar ni kalla respektive snussort?

Fyll på listan med namn!!!

Namn för lössnus (bortsett från just lössnus):

*Bak (sthlm)
*Kram (GBG - låter ju bara bögigt)
*Knåd (norrut)

Och för portionssnus:

*Portis
*Påse
*Blöja
*Dambinda

Grov bak, enda som funkar, till nöds går General. Lite lustigt det här med landsändar, Rapé går hem på V-kusten och söderöver, Ettan är mest norröver och här är det Grov/General som härskar.

Värsta jag testat var i Tanzania, snuset var slut och posten sen. Där snusar damerna, och jag tänkte det ska väl funka att stilla behovet. Snuset var heölt torrt, och de stoppade det under underläppen. Smakade inte helt åt h-vete, ända tills jag fick höra hur det framställdes... Tobaken torkades och maldes, sen bredde man ut det på en plåt som ställdes under äldre inkontinenta damers sängar...

Undrar om STA tänker försöka lansera Rapé utomlands, kan bli lurigt i engelsktalande länder...

HansJ skrev:
Undrar om STA tänker försöka lansera Rapé utomlands, kan bli lurigt i engelsktalande länder...

Folk undrade vad fan jag snusade när jag lastade fram dosan på ett affärsmöte i Lettland. Inte så lätt att förklara :D

*Bänk
*Bak (sthlm)
*Knåd (norrut)

Och för portionssnus:

*godis
*kärringsnus
*Portis
*Påse
*Blöja
*Dambinda[/QUOTE]

tycker de e lika kul varje gång när man e i sthlm å ska ha snus å man beställer en general kram, dom vet inte riktigt vad dom ska göra å när man säger lössnus så e de som en sten faller från deras hårt arbetande hjärnor...
har snusat de mesta men nu e de mynta som gäller för tandköttet mår inte så bra som den gjorde förut...

Bodoe skrev:
Tänkte låna tråden lite om det går bra, håller mig inom ämnet iaf! Så här var det att under lumpen, i norrland, så snusades det som aldrig förr. Man fick höra en del namn för dessa två typer av snus, portion och lös. Vad brukar ni kalla respektive snussort?

Fyll på listan med namn!!!

*Bak (sthlm)
*Knåd (norrut)

Och för portionssnus:

*Portis
*Påse
*Blöja
*Dambinda

Grov snus är det som gäller, nån dosa Rape kan det bli då o då.

Givetvis lös snus, vet inte om jag inbillar mig att portions snus är klenare än lös verkar så iallafall?

Loader skrev:
Det har visat sig i flera undersökningar (vetenskapliga eller ej vet jag inte) att nikotin är mer beroendeframkallande än t.ex heroin och kokain. Att sluta snusa kräver en stark vilja, bra jobbat.

För att inte tala om koffein! Det beroendet är grymt svårt att bli av med!!

Det är riktiga studier, ska kolla i skolans bibliotek nån dag.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT