Vilket skivlås passa till en DUKE 2

Eyeflow skrev:
2263125 Hej, ska hämta cyckel om en vecka och kommer hem sent. Så jag behøver køpa lås iførväg. Men vilket passar?
/Mats

Jag kör med Boss Alarm. Det funkar kanon tycker jag. Det tjuter som fan om man pillar på det.
Boss

Eyeflow skrev:
2263125 Hej, ska hämta cyckel om en vecka och kommer hem sent. Så jag behøver køpa lås iførväg. Men vilket passar?
/Mats
Du kan ha ett litet abus, lås dom passar på duken.. Dock inte på 660:in då det gick å pilla ur skiva..

Eyeflow skrev:
/Mats

jag tjackade ett luma med d-bult. det gick inte att sätta i brommsskivan men enligt bilsport&mc så kunde jag sätta det i drevet bak och försäkringen skulle gälla ändå.

jag ha kikat runt lite här å saknar en duke tråd, existerar ingen sån eller har det funnits men försvunnit?

Last edited:
Här har du ett billigt och godkänt lås! 795:- inkl. kätting

www.handelsboden.com
9011-SETs.jpg

Last edited:
är förespråkare för att hänga ett säkerhetsklassat hänglås modell lagom stort i bromsskivan. är godkänt av försäkringen , ett helvete att avlägsna utan o skada skivan och får plats i fickan då man kör. enda problemet är att det är lite väl lätt att glömma det kvar i skivan då man drar iväg. spraymålning i någon ljusstark färg rekomenderas

WebGringo skrev:
2266282 .. och får plats i fickan då man kör...

Kör man med låset i fickan kan man räkna med att alla mjukdelar och ben är fint mörade och pulveriserade på den sidan av kroppen, om olyckan är framme :död

Om du inte fick med en låsficka att fästa på hojen så är det värt de 49:-

Apropå lås till Duken så funkar iaf ett vanligt Abus Granit Victory väldigt bra (låsficka ingår)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT