Vilket skivlås passa till en DUKE 2

Eyeflow skrev:
2263125 Hej, ska hämta cyckel om en vecka och kommer hem sent. Så jag behøver køpa lås iførväg. Men vilket passar?
/Mats

Jag kör med Boss Alarm. Det funkar kanon tycker jag. Det tjuter som fan om man pillar på det.
Boss

Eyeflow skrev:
2263125 Hej, ska hämta cyckel om en vecka och kommer hem sent. Så jag behøver køpa lås iførväg. Men vilket passar?
/Mats
Du kan ha ett litet abus, lås dom passar på duken.. Dock inte på 660:in då det gick å pilla ur skiva..

Eyeflow skrev:
/Mats

jag tjackade ett luma med d-bult. det gick inte att sätta i brommsskivan men enligt bilsport&mc så kunde jag sätta det i drevet bak och försäkringen skulle gälla ändå.

jag ha kikat runt lite här å saknar en duke tråd, existerar ingen sån eller har det funnits men försvunnit?

Last edited:
Här har du ett billigt och godkänt lås! 795:- inkl. kätting

www.handelsboden.com
9011-SETs.jpg

Last edited:
är förespråkare för att hänga ett säkerhetsklassat hänglås modell lagom stort i bromsskivan. är godkänt av försäkringen , ett helvete att avlägsna utan o skada skivan och får plats i fickan då man kör. enda problemet är att det är lite väl lätt att glömma det kvar i skivan då man drar iväg. spraymålning i någon ljusstark färg rekomenderas

WebGringo skrev:
2266282 .. och får plats i fickan då man kör...

Kör man med låset i fickan kan man räkna med att alla mjukdelar och ben är fint mörade och pulveriserade på den sidan av kroppen, om olyckan är framme :död

Om du inte fick med en låsficka att fästa på hojen så är det värt de 49:-

Apropå lås till Duken så funkar iaf ett vanligt Abus Granit Victory väldigt bra (låsficka ingår)

*/ ?>
Back