Vilket pris på min R1?

Trango_B skrev:
Ganska omöjligt att sätta ett pris bara sådär. Beror på om någon vill ha den och vad den person isåfall vill betala.
Man kan köpa nya 04:or för 110k nu och det är ju en ny modell.
QUOTE]

Om man har rätt kontakter kan man få en ny gsxr1000-05 för 100 000:- :hihi

Höga 80 ska du absolut ha för den, inget annat.....punkt slut, om inte låga 90

Slip-on, okej.. men det andra e ju inte värt ett skvatt. Varför byter man bakdäck efter 200 mil? Bankörd eller burnat slut däcket?[/QUOTE]

Har en polare som köpte en ny R1, bakdäcket vart slut lite över 200mil
Dunlop tror jag det var...

*

Du får ca 75 tusen för den.
Nya R1 04 ca kring 110 som någon sa.
R1 05:a parallel import 2 års garanti vet jag kanske en som ska sälja för 116000 kr. :)

R1 racer skrev:
Du får ca 75 tusen för den.
Nya R1 04 ca kring 110 som någon sa.
R1 05:a parallel import 2 års garanti vet jag kanske en som ska sälja för 116000 kr. :)

Var på yamaha-center Göteborg igår.
Listpriset på en R1 -05 är 138 900:-
Men säljaren gick ner till 127 000:- direkt, blev föbannat sugen.
Jag personligen hade föredragit att betala 10 000 extra för en svensksåld.

addegbg skrev:
Var på yamaha-center Göteborg igår.
Listpriset på en R1 -05 är 138 900:-
Men säljaren gick ner till 127 000:- direkt, blev föbannat sugen.
Jag personligen hade föredragit att betala 10 000 extra för en svensksåld.

Jag har inget emot import så jag köper den billigare o köper sprit för resten :D

Thundercat skrev:
De är väl byggda i samma fabrik av samma montörer? :va
Xakt, ser inte vad problemet är att dom kommer från utlandet. Vissa säger fifflade mätare.....men det kan man göra i Sverige oxå, för det andra så ser man skicket på hojjen när man köper den

låter lite konstigt nytt bakdäck och endast 200 mil hmmm glömde du att man ska köra in motorn över 100 mil eller är det inte 160mil innan man får gasa ordentligt!!! eller har du månne kopplat bort mätaren, 200 mil är ju ingenting.... desutom uttagen i maj och du köpte den i september, såå du menar på fullaste allvar att 2 ägare till en r1 enadast kört totalt 200 mil på en säsong!!! hmm :confused:

R1 Uffe skrev:
Xakt, ser inte vad problemet är att dom kommer från utlandet. Vissa säger fifflade mätare.....men det kan man göra i Sverige oxå, för det andra så ser man skicket på hojjen när man köper den

Problemet är att folk överlag är mer skeptiska till att köpa importerade
fordon, den dagen jag vill sälja så vill jag få sålt.
Garanti, Jag vill inte behöva skicka hojen till tyskland för att få den lagad vid eventuellt fel.
Sen så känns det som om svenskar är mer varsamma mot sina intressen än en tysk som betalat 80 000 för sin hoj.

Förövrigt ringde jag oxå på hojen för 79 000, men fick svaret att den var såld.
Kan man göra ett RIKTIGT kap på en importerad så tycker jag man ska slå till.

Last edited:
addegbg skrev:
Garanti, Jag vill inte behöva skicka hojen till tyskland för att få den lagad vid eventuellt fel.

Finns det ingen hojtillverkare som har "worldwide" garanti. Borde ju kunna lämna in hojen på vilken märkesverkstad som helst, vartsomhelst.

maximumspeed skrev:
låter lite konstigt nytt bakdäck och endast 200 mil hmmm glömde du att man ska köra in motorn över 100 mil eller är det inte 160mil innan man får gasa ordentligt!!! eller har du månne kopplat bort mätaren, 200 mil är ju ingenting.... desutom uttagen i maj och du köpte den i september, såå du menar på fullaste allvar att 2 ägare till en r1 enadast kört totalt 200 mil på en säsong!!! hmm :confused:

Mycket intressant inlägg. Håller med fullt ut.

Har själv en retta som jag funderar på att sälja till förmån för en nyare och förundras över alla dessa lågmilare. Min är 01:a har gått fyra säsonger a ca 900 mil dvs 3600 totalt. Kör jag den även i sommar kommer den med säkerhet gå över fyratusen och det har jag aldrig ens sett en R1:a utannonseras för! :confused:

Känns som att man antingen är unik på att använda rettan mycket eller fett blåst för att man låter mätaren vara. :3freak

/Olzki

maximumspeed skrev:

hehe, många frågor nu. Hmm.. Bakdäcket är ej påsatt. Har bara ett nytt. Bytte mot en gammal cross =) Ang ägaren så hade han nog med leksaker. typ 2 sportbilar och 3 hojar så han körde ej så mkt. Har kollat med firman han köpte den ny av i maj så det är i sin ordning det med. Ja köpte den som sagt i sep sen gick det inte att köra så mkt mer. Så ja har knappt åkt den. Och som ja sa innan ja ska nog förmodligen inte sälja. Skulle bara kolla upp vad alla hade för åsikter om pris om ja nu vill ha ny. men denna är ju i stortsett ny! Fick bara en impuls och tänkte kolla :tummenupp

Edit:Ej import!

R1-Night-Rider skrev:
Vet ej men är så djävulskt sugen på Ny R1 -05/04.

Vad är ett bra bud på min hoj?

R1 2003 Uttagen Maj 2004 200 mil.
Miniregg, ny undertail , miniblinkers, micron slipon, Sprillans nytt Metzler bakdäck 0 mil, Toppskick. Alla orginal delar finns. Allt är 100% Full S bok...

Hojen är alltså inte till salu ( ännu ) Tänkte höra med er proffs lite vad man ska begäga om ja nu tänker sälja den. Vad får ja ut max/minst?

MVH Night Rider

du gör bäst i att byta den mot min mountain bike me paffat framdäck.
:tummenupp

Olzki skrev:
Mycket intressant inlägg. Håller med fullt ut.

Har själv en retta som jag funderar på att sälja till förmån för en nyare och förundras över alla dessa lågmilare. Min är 01:a har gått fyra säsonger a ca 900 mil dvs 3600 totalt. Kör jag den även i sommar kommer den med säkerhet gå över fyratusen och det har jag aldrig ens sett en R1:a utannonseras för! :confused:

Känns som att man antingen är unik på att använda rettan mycket eller fett blåst för att man låter mätaren vara. :3freak

/Olzki

De som blir mest blåsta bör väll vara de som köper en r1 från 98 som dom tror har gått 700 mil men som i själva verket har gått 5000mil. Personligen skulle jag nog köpa din om jag skulle köpa en begagnad hoj för då vet man vad man får! 4000 mil är ju ingenting den bör ju fungera minst 6000 mil till!!! därför bör man som köpare inte stirra sig blind på miltalen utan istället ifrågasätta om de är rimligt att en båge med flera ägare endast gått typ 200 mil per ägare! som det verkar då man tittar på blocket!

När jag handlade förra våren så skulle jag absolut ha en i silver/svart. Kollade in de fyra som jag hittade, med OK milantal och skick, och kollade via telefon och mail. Hittade min 02:a med 1020 mil, nyservad, larm, stålomspunnet. Perfekt skick. Annonspris var 85 och vi kom överens om ett bättre pris, för mig då... la handpenning 3 veckor i förväg då jag jobbade i USA just då.

När jag hämtade hojen 29:e april så sa hans farbror som lämnade ut hojen att "fan, han har haft 5 stycken som har sagt att de tar den för 85!". Då var det bara nån enstaka fin hoj ute på blocket kvar i alla fall. Tipset är att ha is i magen. Det finns många hojar ute men inte så många pärlor när man kollar noga.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien