vilket parti röstar du på? (poll)

vilket parti röstar du på? (anonym poll)


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Status
Ej öppen för fler svar.

Blommen

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2004
Ort
Lysekil
Hoj
xr600 såld , xr650r
ja som frågar lyder vilket röstar du på med tanke på vad borgarna säger om trafikförsäkringen.

/Blommen
 
Blommen skrev:
2462894 ja som frågar lyder vilket röstar du på med tanke på vad borgarna säger om trafikförsäkringen.

/Blommen

Din fråga hör hemma i OT-forumet där det f.ö. redan finns 4-5 trådar i ämnet och MINST två pollar....

Det finns f.ö. en oerhört välbesökt och LÅNG tråd om just trafikförsäkringsreformen som högern föreslagit.

Edit1:'
Jag förstår att du inte hittade trafikförsäkringstråden.. den ligger trots allt 5 trådar ner. :hihi
 
jag är tveksam om politiken

men håller mig på den röda linjen än så länge?
men som sagt är tveksam
 
korvgubbe skrev:
2462896 Din fråga hör hemma i OT-forumet där det f.ö. redan finns 4-5 trådar i ämnet och MINST två pollar....

Det finns f.ö. en oerhört välbesökt och LÅNG tråd om just trafikförsäkringsreformen som högern föreslagit.

Edit1:'
Jag förstår att du inte hittade trafikförsäkringstråden.. den ligger trots allt 5 trådar ner. :hihi


asså , hittar dock ingen som handlar om vilket parti i poll. Det skulle varit roligt att se vilka som var ledande här på sporthoj.com.


Swedie stäng tråden om du känner så.

/Blommen
 
Är inte denna fråga stött, blötts och uttömd i andra forum för länge sedan?
 
<<JOHAN>> skrev:
2462933 he he kul att vissa tror att dom får 1000 spänn kvar efter skatt om alliansen kommer till makten! snacka om att bli blåst.:arsele
Lite roligt att du känner dig blåst av politikerna, du är inte ensam.
En liten fråga bara, vad grundar du ditt inlägg på?
 
Fel sektion, men varför är det flest röster på moderaterna? Dem vill ju för sjutton höja trafikförsäkringen med 3000 kr! :kulspruta
 
Joockey skrev:
2462957 Fel sektion, men varför är det flest röster på moderaterna? Dem vill ju för sjutton höja trafikförsäkringen med 3000 kr! :kulspruta
Kanse för att dom tjänar mer än 3000 per år på deras politik.
 
Freedom skrev:
2462941 Lite roligt att du känner dig blåst av politikerna, du är inte ensam.
En liten fråga bara, vad grundar du ditt inlägg på?
Själv är jag nog ganska röd!
Men säg att man får tillbaks 1000 spänn efter skatt!
men vad mer är det som händer?
Jo tex bil/mc försäkringen stiger
fackavgiften stiger
bör skaffa sig en sjukförsäkring pga av sjukhus kostnaderna som blir högre.
sjuk penningen blir lägre
A-kassan vill dom ha till 65% (hoppas att man får behålla jobbet annars så får man väll sälja huset)
sänka lönerna (om företaget man jobbar i går dåligt)
finns mycket mer................................................................
Men tycker man att det är ok att klass skillnaderna/klyftorna blir större i samhället så är det bara att rösta på alliansen.
Själv tycker jag att man ska hjälpa dom som har det tufft! Och inte att "sparka" på dom som redan har det tufft.
Sen så tycker jag även att vänster blocket har mycket att förbättra vilket jag hoppas att dom kommer att få göra.
 
<<JOHAN>> skrev:
2462965 Själv är jag nog ganska röd!
Men säg att man får tillbaks 1000 spänn efter skatt!
men vad mer är det som händer?
Jo tex bil/mc försäkringen stiger
fackavgiften stiger
bör skaffa sig en sjukförsäkring pga av sjukhus kostnaderna som blir högre.
sjuk penningen blir lägre
A-kassan vill dom ha till 65% (hoppas att man får behålla jobbet annars så får man väll sälja huset)
sänka lönerna (om företaget man jobbar i går dåligt)
finns mycket mer................................................................
Men tycker man att det är ok att klass skillnaderna/klyftorna blir större i samhället så är det bara att rösta på alliansen.
Själv tycker jag att man ska hjälpa dom som har det tufft! Och inte att "sparka" på dom som redan har det tufft.
Sen så tycker jag även att vänster blocket har mycket att förbättra vilket jag hoppas att dom kommer att få göra.


kort och gott så håller jag med dig:tummenupp

/Blommen
 
<<JOHAN>> skrev:
2462965 Själv är jag nog ganska röd!
Men säg att man får tillbaks 1000 spänn efter skatt!
men vad mer är det som händer?
Jo tex bil/mc försäkringen stiger
fackavgiften stiger
bör skaffa sig en sjukförsäkring pga av sjukhus kostnaderna som blir högre.
sjuk penningen blir lägre
A-kassan vill dom ha till 65% (hoppas att man får behålla jobbet annars så får man väll sälja huset)
sänka lönerna (om företaget man jobbar i går dåligt)
finns mycket mer................................................................
Men tycker man att det är ok att klass skillnaderna/klyftorna blir större i samhället så är det bara att rösta på alliansen.
Själv tycker jag att man ska hjälpa dom som har det tufft! Och inte att "sparka" på dom som redan har det tufft.
Sen så tycker jag även att vänster blocket har mycket att förbättra vilket jag hoppas att dom kommer att få göra.
Jag tycker inte detta forum är nåt att diskutera partipolitik på, jag förstår att du är röd och tror på allt som Göran säger eftersom du skriver att högern ska ska sänka A-kassan till 65% vilket är så fel, alliansen ska behålla ersättningen på 80%. Kom med sann fakta innan du hoppar på folk.
 
<<JOHAN>> skrev:
2462965 Själv är jag nog ganska röd!
Men säg att man får tillbaks 1000 spänn efter skatt!
men vad mer är det som händer?
Jo tex bil/mc försäkringen stiger
fackavgiften stiger
bör skaffa sig en sjukförsäkring pga av sjukhus kostnaderna som blir högre.
sjuk penningen blir lägre
A-kassan vill dom ha till 65% (hoppas att man får behålla jobbet annars så får man väll sälja huset)
sänka lönerna (om företaget man jobbar i går dåligt)
finns mycket mer................................................................
Men tycker man att det är ok att klass skillnaderna/klyftorna blir större i samhället så är det bara att rösta på alliansen.
Själv tycker jag att man ska hjälpa dom som har det tufft! Och inte att "sparka" på dom som redan har det tufft.
Sen så tycker jag även att vänster blocket har mycket att förbättra vilket jag hoppas att dom kommer att få göra.

Tycker samma som Blommen, du har rätt. :yoparty
 
Freedom skrev:
2462980 Jag tycker inte detta forum är nåt att diskutera partipolitik på, jag förstår att du är röd och tror på allt som Göran säger eftersom du skriver att högern ska ska sänka A-kassan till 65% vilket är så fel, alliansen ska behålla ersättningen på 80%. Kom med sann fakta innan du hoppar på folk.
he he sist dom hadde torg möte så sa dom att dom skulle sänka a-kassan vilket även nämts i tv debatten dom sänker den bara för att dom vill att folk ska jobba istället för att bara gå hemma!
Men du kanske har missat det:rolleyes:
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top