Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Blommen skrev:2462894ja som frågar lyder vilket röstar du på med tanke på vad borgarna säger om trafikförsäkringen.
/Blommen

korvgubbe skrev:2462896Din fråga hör hemma i OT-forumet där det f.ö. redan finns 4-5 trådar i ämnet och MINST två pollar....
Det finns f.ö. en oerhört välbesökt och LÅNG tråd om just trafikförsäkringsreformen som högern föreslagit.
Edit1:'
Jag förstår att du inte hittade trafikförsäkringstråden.. den ligger trots allt 5 trådar ner.![]()
Blommen skrev:2462916asså , hittar dock ingen som handlar om vilket parti i poll. Det skulle varit roligt att se vilka som var ledande här på sporthoj.com.
Swedie stäng tråden om du känner så.
/Blommen
korvgubbe skrev:2462922Varsågod
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=134607
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=132767
...F.Ö. är Moderater och sverigedemokrater EXTREMT överrepresenterade på sh...

Blommen skrev:2462894ja som frågar lyder vilket röstar du på med tanke på vad borgarna säger om trafikförsäkringen.
/Blommen
Lite roligt att du känner dig blåst av politikerna, du är inte ensam.<<JOHAN>> skrev:2462933he he kul att vissa tror att dom får 1000 spänn kvar efter skatt om alliansen kommer till makten! snacka om att bli blåst.![]()
Rasorblade skrev:2462938Fel avdelning...![]()

Kanse för att dom tjänar mer än 3000 per år på deras politik.Joockey skrev:2462957Fel sektion, men varför är det flest röster på moderaterna? Dem vill ju för sjutton höja trafikförsäkringen med 3000 kr!![]()
Själv är jag nog ganska röd!Freedom skrev:2462941Lite roligt att du känner dig blåst av politikerna, du är inte ensam.
En liten fråga bara, vad grundar du ditt inlägg på?
<<JOHAN>> skrev:2462965Själv är jag nog ganska röd!
Men säg att man får tillbaks 1000 spänn efter skatt!
men vad mer är det som händer?
Jo tex bil/mc försäkringen stiger
fackavgiften stiger
bör skaffa sig en sjukförsäkring pga av sjukhus kostnaderna som blir högre.
sjuk penningen blir lägre
A-kassan vill dom ha till 65% (hoppas att man får behålla jobbet annars så får man väll sälja huset)
sänka lönerna (om företaget man jobbar i går dåligt)
finns mycket mer................................................................
Men tycker man att det är ok att klass skillnaderna/klyftorna blir större i samhället så är det bara att rösta på alliansen.
Själv tycker jag att man ska hjälpa dom som har det tufft! Och inte att "sparka" på dom som redan har det tufft.
Sen så tycker jag även att vänster blocket har mycket att förbättra vilket jag hoppas att dom kommer att få göra.
Jag tycker inte detta forum är nåt att diskutera partipolitik på, jag förstår att du är röd och tror på allt som Göran säger eftersom du skriver att högern ska ska sänka A-kassan till 65% vilket är så fel, alliansen ska behålla ersättningen på 80%. Kom med sann fakta innan du hoppar på folk.<<JOHAN>> skrev:2462965Själv är jag nog ganska röd!
Men säg att man får tillbaks 1000 spänn efter skatt!
men vad mer är det som händer?
Jo tex bil/mc försäkringen stiger
fackavgiften stiger
bör skaffa sig en sjukförsäkring pga av sjukhus kostnaderna som blir högre.
sjuk penningen blir lägre
A-kassan vill dom ha till 65% (hoppas att man får behålla jobbet annars så får man väll sälja huset)
sänka lönerna (om företaget man jobbar i går dåligt)
finns mycket mer................................................................
Men tycker man att det är ok att klass skillnaderna/klyftorna blir större i samhället så är det bara att rösta på alliansen.
Själv tycker jag att man ska hjälpa dom som har det tufft! Och inte att "sparka" på dom som redan har det tufft.
Sen så tycker jag även att vänster blocket har mycket att förbättra vilket jag hoppas att dom kommer att få göra.
<<JOHAN>> skrev:2462965Själv är jag nog ganska röd!
Men säg att man får tillbaks 1000 spänn efter skatt!
men vad mer är det som händer?
Jo tex bil/mc försäkringen stiger
fackavgiften stiger
bör skaffa sig en sjukförsäkring pga av sjukhus kostnaderna som blir högre.
sjuk penningen blir lägre
A-kassan vill dom ha till 65% (hoppas att man får behålla jobbet annars så får man väll sälja huset)
sänka lönerna (om företaget man jobbar i går dåligt)
finns mycket mer................................................................
Men tycker man att det är ok att klass skillnaderna/klyftorna blir större i samhället så är det bara att rösta på alliansen.
Själv tycker jag att man ska hjälpa dom som har det tufft! Och inte att "sparka" på dom som redan har det tufft.
Sen så tycker jag även att vänster blocket har mycket att förbättra vilket jag hoppas att dom kommer att få göra.

Joockey skrev:2462957Fel sektion, men varför är det flest röster på moderaterna?
he he sist dom hadde torg möte så sa dom att dom skulle sänka a-kassan vilket även nämts i tv debatten dom sänker den bara för att dom vill att folk ska jobba istället för att bara gå hemma!Freedom skrev:2462980Jag tycker inte detta forum är nåt att diskutera partipolitik på, jag förstår att du är röd och tror på allt som Göran säger eftersom du skriver att högern ska ska sänka A-kassan till 65% vilket är så fel, alliansen ska behålla ersättningen på 80%. Kom med sann fakta innan du hoppar på folk.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |