Vilket märke på slip-on föredrar DU?

Gillar Akra! Köpte det till min nuvarande hoj (helsys titan), gav mig ca 18hk till = mycket HK per krona. Hur det låter bryr mig mindre, det sys som visar bäst siffror köper jag, och i detta fall var det Akra.

/D

Jimmy I skrev:
Som frågan lyder. Vilket märke handlar ni in oavsett hoj? Kolfiber eller alu?

Själv föredrar jag D & D alu. Jävligt skönt ljud och hyfsat prisvärt. :tummenupp

Akra titan é givet! :yoparty

...mycket synd att det inte finns till min hoj... :(

Last edited:
Hade ett Devil helsystem på min förra R1:a -98. Lät riktigt bra, djupt och fett. Har nu ett Ackra slipon, titan, (alltså inte helsystem) på min nuvarande -02:a. Låter lite töntigt i jämförelse. Nu har jag visserligen bytt hoj under vintern så jag har ännu inte haft chansen att varva ur ordenligt, man kanske ändrar uppfattning.

Zeb_Macahan skrev:
Yoshimura har en jävla finish på sina saker... det är viktigare än att det är billigt.

Jag köper mitt halvsystem yoshi från USA billigare än vad du köper dina boltons av kass kvalitet i sverige!

//jaG

Det ska du inte vara så säker på :fatta!

Har haft original tills nu. Väntar på ett paket på posten innehållandes ett Gianelli system från sporthojs-shopen :tummenupp

Jag kör med alu Viper på min Fireblade. Ett relativt billigt slipon men ett jävla gött bröl. Dovt och tungt. :tummenupp
Finns på www.touring.se

Bangwai
Är nog det bästa, sen om man gillar utseendet är väll en smakfråga. Stavningen kan dock vara fel, men ni som sett ett vet vad jag menar.

Favoriten är helt klart Ovalt Devil slip-on i kolfiber.... Så grymt härligt ljud! Dovt och potent :)

Kör med ovalt micron titan slip-on själv, respektingivande ljud och suverän finish på grejerna. Men tyvärr får namnet mig alltid att tänka på Micro....... :rolleyes:

Leo vinci SBK! Med halva stoppningen utspridd över hela sverige. Låter gött på en twin. Kostar inte skjortan heller. Bra med effekt, inte att förglömma.

Allt annat är bara :arsele

Last edited:
Orginal - funkar även på Anderstorp :tummenupp

Köp ett micron titan oval om du vill ha det grymaste ljudet!! :banana

Akrapovic Titan

Beställde ett nytt Akrapovic Titan till nya hojen som föresten hämtas på Yamahacenter GBG i morgon.

/M

Mike the bike skrev:
Beställde ett nytt Akrapovic Titan till nya hojen som föresten hämtas på Yamahacenter GBG i morgon.

/M

Vad får man betala för ett akra titan slipon?

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing