Vilket land??- Relativt billigt boende, sol, värme och party??

Caba skrev:
Ge exempel på vart jag kan flytta utomlands!?!..
Nånstans där det är sol och värme "året runt", blir ju jättedeppad av svenska vintern,, funderade på att bo halva året här i Sverige och halva nån annanstans..

Mycket tacksam för alla svar jag kan få :yoparty

Ja, ni pensionärerer har det verkligen bra. Ingen försörjning att tänka på, kunna ta dagen som den kommer och bo varsomhelst.

Svar på frågan: i Italien söder om Rom, såklart. Molto Caio!

Bandit1200 skrev:
Håller till viss del med.
Jag har varit i Brasilien ett antal ggr eftersom frugan är född där.
NordÖstra Brasilien rekommenderas varmt. Där finns inte så mycket kriminalitet som i Rio och Sao Paolo. En annan fördel är att turisterna inte hunnit invandera där ännu. Maten är både billig o god och människorna helt underbara. Enda nackdelen är vägarna. Jag har varit runt en hel del, mest med bil men även med MC. Vägarna är inte i det skick som vi är vana vid, köra sporthoj är inte att rekommendera. Däremot går det utmärkt med hojar typ Varadero eller liknande, problemet är att hitta en att hyra eller köpa. Få brasilianare kör större hoj än 250cc.

Själv kommer jag precis som en del av er andra att förr eller senare bosätta mig delar av året på varmare breddgrader. Förmodligen Brasilien eller Portugal. Mycket talar för Portugal eftersom det ligger mitt emellan sverige och Brasilien så att vi kan alternera mellam resor till Brasilien o Sverige. Sedan så har man betydligt bättre förutsättningar på lite snabbare hojar i europa.

Men i sverige kan man ju bara inte vara under vinterhalvåret det håller jag med om till 100%.

Jo, min sambo är också från Brasilien... har varit där tre gånger. Ena gången körde jag bil t o r Brasilia - Salvador, en nätt liten tripp på 120 mil enkel på vägar av minst sagt skiftande kvalitet. Vissa var det typ bombkratrar i utan någon som helst varning... :3freak

Men det är ett underbart land och härliga människor :fyllisar :banana :tuttar

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...