Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
viklund skrev:Spanien kanske eller Portugal, greekland kanske,
Fast engelska räcker nog inte i dom länderna..
Thailand går det väl att stanna i och jobba utan problem.
Resten av länderna i världen, kräver ju arbetstillstånd, rätta mig om jag har fel.
Kanske inte länderna i Sydamerika kräver det.. dock har du samma problem där med språket om du inte kan spanska eller portugisiska.
Fast du kanske har mycket pengar? du kan ju va i australien 6mån, dock får du inte jobba...
Nya Zeeland samma som Australien, om jag minns rätt.
Usa max 3mån som turist.
Emmi skrev:På ett Working Holiday VISA kan du jobba ett år i Australien ELLER Nya Zeeland, de e nåt "vänland" till Sverige. Du får inte åka runt mellan dem dock, och max tre månader på samma ställe.
viklund skrev:Var det inte det jag sa? Precis, max 3månader hos varje företag.
Men som jag fatta det så ville trådskaparen jobba vinter i varmtland, och sen tillbaka till sverige, sen ner igen. det går ju inte med australien, eftersom working holiday är bara igång i livet.
Du kan först åka till New Zeeland, sen kan du söka för Australien.
Kan du va borta i 2år![]()
Emmi skrev:Jag trodde man bara kunde söka för ett land?
Jag jobbar i Köpenhamn just nu och det är inte sommar här kan jag meddela. Kallt och slaskigt. Engelska behövs inte, det räcker med att tala tydligt, vara vänlig och skärpa sig lite så förstår vi dom och de oss.morlock skrev:Danmark (Skåne). Verkar ha rena sommarn året runt, Engelska borde räcka, och alkohol finns även där.
inte snällt, verkligen inte!!!!!Shunon skrev:Ska själv köpa villa i spanien om 2-3 år så ska jag bo där under vintern,,![]()
Nej för fan kom inte hit, här finns nog med böndermorlock skrev:Danmark (Skåne). Verkar ha rena sommarn året runt, Engelska borde räcka, och alkohol finns även där.
J-Bone skrev:Brasilien
Flyttar kanske själv dit vad det lider...
Caba skrev:Ge exempel på vart jag kan flytta utomlands!?!..
Nånstans där det är sol och värme "året runt", blir ju jättedeppad av svenska vintern,, funderade på att bo halva året här i Sverige och halva nån annanstans..
Mycket tacksam för alla svar jag kan få![]()
R1 racer skrev:Jag ska hjälpa dig med svar på lämpliga/billiga länder att flytta till,bara du lovar ta med mej i flytten![]()
![]()
Visst! du ska ju ändå söderut så bara att plocka upp mej i den sydligaste staden du kan komma tillCaba skrev:Visst!! Ändå tråkigt att åka ensam![]()
R1 racer skrev:Visst! du ska ju ändå söderut så bara att plocka upp mej i den sydligaste staden du kan komma till![]()
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |