Vilket kedjelås kan jag använda ?

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
Har en 530 kedja liggandes som jag tänkte montera på min gsxr-1000 05.
Problemet är att jag inte minns vilket märke det är på kedjan och jag måste köpa ett nitlås till den. Det är x-ring om jag minns rätt.
Kan jag köpa vilket nitlås som helst av välkänt märke och sätta dit så länge det är ett 530 och x-ring ??

Står det inget instansat i länkarna? Det har det gjort på alla mckedjor jag haft. Antingen fabrikat eller benämning typ DID eller ZVM. Du kommer inte ihåg var och ungefär när du köpte den. Handlaren kan ha kvar info i sitt kassasystem. Uttrycket att en kedja inte är starkare än sin svagaste länk är tillämpligt. Det kan bli dyrt att chansa med fel länk. Har du otur kan kedjan gå av och slå sönder motorblocket eller värre skada dig.

Brukar stå på länkarna vad det är för märke, och tyvärr så kan du inte ta vilket 530 kedjelås som helst. Tjockleken på niten kan variera, antingen får du glapp vilket är en svaglänk i kedjan och skulle inte rekommendera det eller så får du en som inte ens går in. Bästa alternativet är att ta med kedjan och åka till vilken mc handlare som helst, dem har sånt hemma. Så kan dem pröva vilken som passar, har varit med om samma problem nyligen.

DID 50va9. Antar att det är den som ersatts med 530vx x-ring. Borde kanske funka ned DID 530VX nit.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti