Vilket daineseställ är detta?

KNAS

Fotograf
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
EOS 1D MKII
En gubbe i tyskland säljer detta i stl 52. Innan man slår till hade det ju varit rätt så bra att kolla upp lite åsikter om det. Min tyska är bristande och det står ingenting om det i annonsen. Någon som kan identifiera stället?

Tack på förhand.

Bifogat

• 11111111129623731-20031203125508_1.bild.jpeg
    11111111129623731-20031203125508_1.bild.jpeg
    9.3 KB · Visningar: 108
KNAS skrev:
En gubbe i tyskland säljer detta i stl 52. Innan man slår till hade det ju varit rätt så bra att kolla upp lite åsikter om det. Min tyska är bristande och det står ingenting om det i annonsen. Någon som kan identifiera stället?

Tack på förhand.

Stället heter silver spark.
Har ett stl 50 som sitter bra på mej 180/70
Men det är klart,skinnställ vill man ju alltid prova men det kan ju
vara lite svårt i det här fallet :rolleyes:

xrperra skrev:
Stället heter silver spark.
Har ett stl 50 som sitter bra på mej 180/70
Men det är klart,skinnställ vill man ju alltid prova men det kan ju
vara lite svårt i det här fallet :rolleyes:
Tackar så hjärtligt för det snabba svaret. Jag är 178/75 så det kanske blir i största laget. Men för 2500 så blir det ju pengar över för att få det insytt. Vad kan en sådan procedur kosta?

KNAS skrev:
Tackar så hjärtligt för det snabba svaret. Jag är 178/75 så det kanske blir i största laget. Men för 2500 så blir det ju pengar över för att få det insytt. Vad kan en sådan procedur kosta?

Mellan 500-2500 kr beroende på vart du vänder dig hur stora modifikationer du fordrar. Ring och kolla med ett par olika. Släng ut en tråd på racingforumet. Det finns en man/företag som gör just detta på tävlingar i en buss. Be om hans nummer. Lycka till! :tummenupp

KNAS skrev:

Tack på förhand.
Släng över texten så översätter jag lite snabbt om du vill.

Nyteknik skrev:
Mellan 500-2500 kr beroende på vart du vänder dig hur stora modifikationer du fordrar. Ring och kolla med ett par olika. Släng ut en tråd på racingforumet. Det finns en man/företag som gör just detta på tävlingar i en buss. Be om hans nummer. Lycka till! :tummenupp
Tusen tack Nyteknik! Skulle en skräddare med erfarenhet av läder alternativt en skomakare kunna göra ett likvärdigt jobb? Det vill ju till att sömmarna håller.
Långa farbrorn skrev:
Släng över texten så översätter jag lite snabbt om du vill.
Tackar så mycket, ska ha det i åtanke om det blir vidare diskussion med säljaren :tummenupp. Det blev lite knackig babelfishtyska med den engelska versionen bifogad.

zu, wem kann es betreffen. Ich bin an Ihrem Dainese Lederkombi interessiert. Gibt es irgendeine Moeglichkeit, dass Sie sie mit der Post nach Schweden schicken konnten? Das Geld wird durch Bankueberweisung geordnet. Danke - Herr. Nilsson

Ser det uselt ut? Kändes aningen udda att referera till sig själv som herr Nilsson ;).

Jag har ett sånt och får ofta kommentaren att det är snyggt.

Däremot är det ganska dålig kvalité på det! Bla sömmar är dåliga och går upp!!!

Jag betalade 4300:- för det nytt på mcvaruhuset för 2år sen.

KNAS skrev:
Tusen tack Nyteknik! Skulle en skräddare med erfarenhet av läder alternativt en skomakare kunna göra ett likvärdigt jobb? Det vill ju till att sömmarna håller.

Tackar så mycket, ska ha det i åtanke om det blir vidare diskussion med säljaren :tummenupp. Det blev lite knackig babelfishtyska med den engelska versionen bifogad.

Guten tag Herr/Frau(om man vet)

Ich bin an Ihrem Dainese Lederkombi interessiert. Gibt es irgendeine Moeglichkeit, das Sie mit der Post nach Schweden schicken könnte?
Der Geld wird durch Bankueberweisung geordnet.
Bie ruckfragen wende Sie sich bitte nach miner mailadress.

Mit frunliche grussen aus einen fruliche schweden.

Herr (förnamn) Nilsson

Ser det uselt ut? Kändes aningen udda att referera till sig själv som herr Nilsson ;).

Ser ok ut(ville bara glänsa lite :D ).Har kört en test på en heltysk kollega han fattade vad du menade så det borde funka,annars släng ett pm så hjälper jag dig.

Last edited:
KNAS skrev:

Frömodligen. Men varför chansa. Ytterligare ett alternativ är att kontakta Jofama.

Från deras hemsida:

"...skulle du vilja ha justeringar på de plagg du valt ut i butiken ställer vi upp och gör de måttändringar du önskar. Våra skickliga skräddare i Malung jobbar snabbt och säkert."

Kanske kan de fixa ditt ställ också. Kolla: 0280-555 55.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8